Mobilā versija
+4.2°C
Vitauts, Smuidra, Smuidris
Pirmdiena, 20. februāris, 2017
23. aprīlis, 2015
Drukāt

Šokolāde un siers – uz Indiju

Foto no personīgā arhīvaFoto no personīgā arhīva

"Future Group" birojā ar uzņēmuma vadību tikās: IBBC partneri Gotems Raghuvanši (no kreisās) un Aigars Runčis, "Pure Chocolate" eksporta vadītājs Kārlis Kvāls un IBBC partneris Mārtiņš Spravņiks.

Pirmās pārtikas kravas uz Indiju varētu sūtīt šās vasaras beigās. To prognozē Indijas–Baltijas biznesa padomes pārstāvis Mārtiņš Spravņiks. Martā biznesa vizītē Indijā bija divu uzņēmumu – SIA “Pure Chocolate” un AS “Jaunpils pienotava” pārstāvji, kas jau šobrīd risina sarunas ar sadarbības partneriem par pirmo preču piegādēm.

“Pārtikas tirgus Indijā ir ļoti augošs – siers, makaroni, šokolāde, sulas – gadu no gada pieaugums ir vismaz 10%, bet šokolādei – pat 20 – 30%. Indijā ir 1,2 miljardi iedzīvotāju un vismaz 250 miljoni ir pietiekami turīgi, lai varētu atļauties importa pārtiku, bet 2025. gadā viņu skaits jau būs sasniedzis 600 miljonus,” savus apsvērumus ieiešanai šīs valsts tirgū skaidro Spravņiks. Vienlaikus viņš atzīst, ka šis process nav tik vienkāršs, jo arī Indijā valda protekcionisms un indieši mēģina aizsargāt savu tirgu, kā arī cenšas panākt, lai ražotnes tiktu atvērtas tieši viņu valstī. Atšķirībā no Ķīnas, kur šobrīd visi cenšas iekļūt, Indija palikusi kaimiņvalsts ēnā, un tur vēl nevalda tik liela konkurence.

Vizītes laikā Latvijas ražotāji tikās ar “Food Hall”, “Big Bazaar” un “Mountage Group”, kas ir vieni no lielākajiem pārtikas tirgotājiem valstī. Tirgus izpēte liecina, ka veikalos siera cenas ir līdz 80 eiro/kg, bet šokolāde maksā divreiz dārgāk nekā pie mums. Latvijas sieriem ir milzīgs potenciāls Indijas tirgū, jo indieši arvien vairāk pārņem rietumniecisko dzīvesveidu. Arī Latvijas šokolāde pēc kvalitātes līdzinoties pasaules zīmoliem un labi varot konkurēt Indijas tirgū. Tiesa, nepieciešami arī ieguldījumi mārketinga pasākumos, kas Indijā nav lēti – pēc aptuvenām aplēsēm, tie varētu būt ap 100 tūkstoši eiro. Otra lieta – priekšapmaksa, kas būtu svarīgi pašmāju uzņēmumiem. Tāpat jāņem vērā neskaitāmās prasības un muitas tarifi, kas jāpilda, lai varētu iekļūt Indijas tirgū. Šokolādei muitas tarifs ir 52%, bet piena produktiem – ap 30%. Šajā valstī diemžēl nereti nākas saskarties arī ar korupciju. Tomēr Latvijas pārtikas rūpnieki ir gatavi iekarot šo tālo tirgu un jau nākamajā vizītē vasaras vidū pieteikušies vēl vairāki ražotāji. M. Spravņiks slavē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, kas segusi 70% no uzņēmumu izmaksām, meklējot jaunus eksporta tirgus. Arī Zemkopības un Ārlietu ministrija palīdzējusi ar nepieciešamo formalitāšu kārtošanu.

Pievienot komentāru

Rīgā restaurēta baznīca, muzeji un tapis Saieta namsRaiņa dzīvokli atjauno pēc fotoattēliem un filmētiem materiāliem
Lauksaimniekiem valsts subsīdijās šogad būs pieejami 8,7 miljoni eiroLauksaimniekiem valsts budžeta programmā "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" šogad būs pieejami 8 723 490 eiro, paredz noteikumi "Par valsts atbalstu lauksaimniecībai", kurus plānots skatīt nākamajā valdības sēdē 21. februārī.
Dabasgāzes tirgu atvērs pēc diviem mēnešiem. Ar ko jārēķinās patērētājiem? (13)Būs vēl citi bez "Latvijas Gāzes": Šaubu par gāzes tirgus atvēršanu nav
Pasaulē
Latvija ekonomiskās brīvības reitingā pakāpusies uz 20.vietu (2) Latvija pasaules ekonomiskās brīvības reitingā šogad ir pakāpusies uz 20.vietu no 36.vietas pērn, bet joprojām atpaliek no Igaunijas un Lietuvas.
Draugiem Facebook Twitter Google+