Foto – LETA

Sola atbalstu lauksaimniekiem aktuālo transporta jautājumu risināšanā 0

Satiksmes ministrija darīs visu, lai lauksaimnieki ražas novākšanas laikā varētu rēķināties ar nepieciešamo dzelzceļa ritošā sastāva apjomu un pieejamību, un domās, kā var līdzēt, lai saīsinātu laikietilpīgo atļauju saņemšanu piena vedējiem.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

To uzsvēra satiksmes ministrs Aivis Ronis, šodien tiekoties ar Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas, “Zemnieku saeimas” un Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padomes pārstāvjiem.

Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Satiksmes ministrijā, šāda tikšanās tika organizēta, lai pārrunātu lauksaimniekiem aktuālos jautājumus, kuri saistīti ar transporta nozari.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tuvojoties ražas novākšanas laikam, lauksaimnieki aktualizēja dzelzceļa vagonu pieejamības jautājumu, jo, ņemot vērā VAS “Latvijas Dzelzceļš” meitasuzņēmumam SIA “LDZ Cargo” piederošo vagonu augsto pieprasījumu citās 1520 milimetru platuma sliedes izmantojošajās valstīs, kā arī kopējā vagona parka sistēmas nepilnības, nereti ir grūti nodrošināt šo vagonu operatīvu pieejamību Latvijas teritorijā.

Lauksaimnieki sarunā ar Roni pauda bažas, vai, iestājoties ražas novākšanas sezonai, varēs rēķināties ar nepieciešamo vagonu daudzumu, ņemot vērā šogad prognozēto labo graudu raža, kuras transportēšanai uz Latvijas ostām tālākam eksportam uz rietumiem izdevīgāk ir izmantot dzelzceļa, nevis relatīvi daudz dārgāko autotransportu.

Pārrunāts tika arī piensaimniekiem būtiskais jautājums par transportlīdzekļu masas ierobežojumiem rudens un pavasara šļūdoņa laikā, kad piena mašīnām, lai veiktu pārvadājumus, nepieciešams saņemt VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) un pašvaldību atļauju noteiktā maršruta veikšanai ar konkrēto transporta līdzekli, kas sarežģī pārvadājumu veikšanu un prasa laiku.

Ministrs solīja kopīgi ar ministrijas Sauszemes transporta departamentu un LVC pārskatīt šo jautājumu un meklēt risinājumus, lai iespēju robežās atvieglotu nepieciešamās procedūras piensaimniekiem, neaizskarot citu nozaru pārstāvju tiesības uz vienlīdzīgiem nosacījumiem. Kā atzina LVC Tehniskās pārvaldes direktors Valdis Laukšteins, pie šī jautājuma ir strādāts jau ilgstoši un daļēji kompromisa risinājumi jau ir atrasti, taču, domājot par to pilnveidošanu, svarīgi paturēt prātā sabiedrības drošības un privātīpašuma intereses.

Tikšanās laikā tika pārrunātas arī iespējas samazināt lielgabarīta kravas transportlīdzekļu un to vadītāju atkārtotas sertifikācijas biežumu, kā arī ministrijas plāni attiecībā uz autoceļu sakārtošanu un sabiedriskā transporta pieejamības nodrošināšanu Latvijas laukos.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.