Mobilā versija
+5.7°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
1. aprīlis, 2015
Drukāt

Rēķinu automātiskās samaksas kārtība radījusi neskaidrības (2)

Foto - Shutterstock, "LA" fotokolāžaFoto - Shutterstock, "LA" fotokolāža

Kopš šā gada janvāra ieviestā jaunā rēķinu automātiskās samaksas kārtība solīto ērtību vietā maksātājiem, kuri izmanto banku pakalpojumus, radījusi vien jaunas neskaidrības un e-rēķinu sadārdzināšanos.

Komisijas maksu pierēķina klientam

Pēc jaunās kārtības maksātājam visi rēķini būtu jāsaņem vienuviet – internetbankā. Bet tā nenotiek. “Swedbank” un a/s “Latvijas pasts” klientiem, piemēram, par “Lattelecom” un “Bite” pakalpojumiem rēķinu automātiskā samaksa internetbankā vairs nav pieejama, tāpēc ka banka un uzņēmumi nespējuši vienoties par to, kurš maksās tā saukto komisijas maksu par šo rēķinu piegādēm internetbankā.

Pagājušā gada beigās bankās plānoja, ka par rēķinu piegādi internetbankā maksās tas, kurš izraksta rēķinus, tātad uzņēmums – līdzīgi kā sūtot klientam rēķinu papīra veidā pa pastu. Bet vairākos uzņēmumos, kuri ar bankām ir vienojušies, komisijas maksu par rēķinu piegādēm automātisko rēķinu apmaksai internetbankā kopš janvāra pieskaita klientu rēķiniem.

Piemēram, “Lattelecom” par rēķinu piegādi uz internetbanku SEB bankas klientiem pieskaita 20 eirocentus mēnesī, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. LMT, TELE2, “Latvenergo” un vēl vairāku desmitu uzņēmumu rēķinu piegāde uz internetbanku “Swedbank” klientiem pieaugusi par 19 eirocentiem mēnesī. Savukārt “Citadele”, “Nordea” un vairāku citu banku klientiem par rēķinu piegādēm automātisko rēķinu apmaksai internetbankā komisijas maksa netiek iekasēta.

SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Kristīne Martinsone skaidro, ka daļu komisijas maksas sedz pakalpojuma sniedzējs, bet daļu – saņēmējs. Par to SEB banka esot vienojusies ar daudziem pakalpojumu sniedzējiem, tostarp arī ar “Lattelecom”. “Agrāk par automātiskā maksājuma izpildi privātpersona maksājusi 28 eirocentus, bet tagad maksa par automātiskā maksājuma izpildi pielīdzināta parastam pārskaitījumam, par ko jāmaksā 14 eirocenti,” viņa piebilst. Spriežot pēc “Lattelecom” izrakstītajiem rēķiniem, SEB bankas klientiem pieskaita nevis 14, bet 20 eirocentus mēnesī. “Kā pakalpojumu sniedzējs savu komisijas daļu atspoguļo savos rēķinos, to SEB banka nevar ietekmēt,” taisnojas bankas pārstāve.

Uzņēmuma “Bite” pārstāve Anete Jansone skaidro, ka banku pieprasītā komisijas maksa, ja to maksātu uzņēmums, radītu sadārdzinājumu un zaudējumus. Pieskaitot to klientiem sūtītajiem rēķiniem, tie sadārdzinātos viņiem. “Swedbank” pārstāve Kristīne Jakubovska gan norāda, ka “Lattelecom” un “Bite” esot izņēmumi. Ar 44 citiem uzņēmumiem – dažādu pakalpojumu sniedzējiem vienošanās esot panākta.

Tomēr ir vēl viens izņēmums – “Latvijas gāze”. Tās pārstāvis Vinsents Makaris saka, ka kopš 1. janvāra uzņēmums vispār atteicies no šādām rēķinu piegādēm internetbankā. “Tā nolēmām tāpēc, ka līdz šim šo pakalpojumu izmantoja ļoti niecīgs skaits mūsu klientu. Lielākā daļa mūsu klientu izmanto tā saukto izlīdzināto maksājumu, proti, katru mēnesi tiek maksāta vienāda summa, kuras apmaksai var ērti izmantot banku regulāros maksājumus.”

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Lattelekom ir vissliktakais attieciba pret klientu.

  2. Vispirms centralizētajā apkurē ieviesiet individuālos alokatorus,kurus jau sen prasa Eiropas komisija!

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+