Abas lielākās bankas “Swedbank” un SEB banka saviem klientiem solīja (vēstuļu fragmenti attēlā) lielākas ērtības, bet radīja jaunas neskaidrības un e-rēķinu sadārdzināšanos.
Abas lielākās bankas “Swedbank” un SEB banka saviem klientiem solīja (vēstuļu fragmenti attēlā) lielākas ērtības, bet radīja jaunas neskaidrības un e-rēķinu sadārdzināšanos.
Foto – Shutterstock, “LA” fotokolāža

Rēķinu automātiskās samaksas kārtība radījusi neskaidrības 2

Kopš šā gada janvāra ieviestā jaunā rēķinu automātiskās samaksas kārtība solīto ērtību vietā maksātājiem, kuri izmanto banku pakalpojumus, radījusi vien jaunas neskaidrības un e-rēķinu sadārdzināšanos.

Reklāma
Reklāma

Komisijas maksu pierēķina klientam

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Pēc jaunās kārtības maksātājam visi rēķini būtu jāsaņem vienuviet – internetbankā. Bet tā nenotiek. “Swedbank” un a/s “Latvijas pasts” klientiem, piemēram, par “Lattelecom” un “Bite” pakalpojumiem rēķinu automātiskā samaksa internetbankā vairs nav pieejama, tāpēc ka banka un uzņēmumi nespējuši vienoties par to, kurš maksās tā saukto komisijas maksu par šo rēķinu piegādēm internetbankā.

Pagājušā gada beigās bankās plānoja, ka par rēķinu piegādi internetbankā maksās tas, kurš izraksta rēķinus, tātad uzņēmums – līdzīgi kā sūtot klientam rēķinu papīra veidā pa pastu. Bet vairākos uzņēmumos, kuri ar bankām ir vienojušies, komisijas maksu par rēķinu piegādēm automātisko rēķinu apmaksai internetbankā kopš janvāra pieskaita klientu rēķiniem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piemēram, “Lattelecom” par rēķinu piegādi uz internetbanku SEB bankas klientiem pieskaita 20 eirocentus mēnesī, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. LMT, TELE2, “Latvenergo” un vēl vairāku desmitu uzņēmumu rēķinu piegāde uz internetbanku “Swedbank” klientiem pieaugusi par 19 eirocentiem mēnesī. Savukārt “Citadele”, “Nordea” un vairāku citu banku klientiem par rēķinu piegādēm automātisko rēķinu apmaksai internetbankā komisijas maksa netiek iekasēta.

SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Kristīne Martinsone skaidro, ka daļu komisijas maksas sedz pakalpojuma sniedzējs, bet daļu – saņēmējs. Par to SEB banka esot vienojusies ar daudziem pakalpojumu sniedzējiem, tostarp arī ar “Lattelecom”. “Agrāk par automātiskā maksājuma izpildi privātpersona maksājusi 28 eirocentus, bet tagad maksa par automātiskā maksājuma izpildi pielīdzināta parastam pārskaitījumam, par ko jāmaksā 14 eirocenti,” viņa piebilst. Spriežot pēc “Lattelecom” izrakstītajiem rēķiniem, SEB bankas klientiem pieskaita nevis 14, bet 20 eirocentus mēnesī. “Kā pakalpojumu sniedzējs savu komisijas daļu atspoguļo savos rēķinos, to SEB banka nevar ietekmēt,” taisnojas bankas pārstāve.

Uzņēmuma “Bite” pārstāve Anete Jansone skaidro, ka banku pieprasītā komisijas maksa, ja to maksātu uzņēmums, radītu sadārdzinājumu un zaudējumus. Pieskaitot to klientiem sūtītajiem rēķiniem, tie sadārdzinātos viņiem. “Swedbank” pārstāve Kristīne Jakubovska gan norāda, ka “Lattelecom” un “Bite” esot izņēmumi. Ar 44 citiem uzņēmumiem – dažādu pakalpojumu sniedzējiem vienošanās esot panākta.

Tomēr ir vēl viens izņēmums – “Latvijas gāze”. Tās pārstāvis Vinsents Makaris saka, ka kopš 1. janvāra uzņēmums vispār atteicies no šādām rēķinu piegādēm internetbankā. “Tā nolēmām tāpēc, ka līdz šim šo pakalpojumu izmantoja ļoti niecīgs skaits mūsu klientu. Lielākā daļa mūsu klientu izmanto tā saukto izlīdzināto maksājumu, proti, katru mēnesi tiek maksāta vienāda summa, kuras apmaksai var ērti izmantot banku regulāros maksājumus.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.