Ekonomika
Bizness

Somi pievienosies “Rail Baltica”0


Šogad “RB Rail” un projekta ieviesēju galvenais mērķis būs laikus uzsākt būvprojektus.
Šogad “RB Rail” un projekta ieviesēju galvenais mērķis būs laikus uzsākt būvprojektus.
“Rail Baltica” vizualizācija

Attīstot ciešāku sadarbību “Rail Baltica” projektā, pērn 11. decembrī Baltijas valstu transporta ministrijas aicināja par Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” akcionāru kļūt Somijai. Kā “LA” uzzināja Satiksmes ministrijā, Somijas valdība par dalību “RB Rail” akcionāru sastāvā lems šodien, 24. janvārī.

“Eiropas dzelzceļa līniju” valdes loceklis Andris Linužs “LA” apstiprināja, ka Somija ir izrādījusi interesi attiecībā uz aktīvāku iesaisti “Rail Baltica” projektā. Pēc viņa teiktā, tā ir stratēģiska interese.

“Jāatzīmē, ka Somija vajadzību pēc “Rail Baltica” projekta izjūt daudz vairāk nekā Baltijas valstis. Tā redz ļoti lielu potenciālu “Rail Baltica” ne tikai kā Baltijas valstu pievienošanai Eiropas dzelzceļa tīklam, bet vairāk kā Skandināvijas reģionu apvienojošu dzelzceļa tīklu.”

A. Linužs “LA” pastāstīja arī, ka ne mazāk svarīgs aspekts “Rail Baltica” projektā ir sarunas ar Poliju par iespēju palielināt ātrumu dzelzceļa infrastruktūrā no Lietuvas–Polijas robežas līdz Elkas pilsētai, lai dzelzceļš atbilstu “Rail Baltica” projekta tehniskajiem parametriem.

Polija, pēc A. Linuža teiktā, ir apņēmusies to arī paveikt. Tiesa, atšķirībā no Somijas Polija uz “Rail Baltica” projektu raugās ne tik ieinteresēti.

“Polijas valsts lielā mērā jūtas pašpietiekama, tāpēc uz “Rail Baltica” projektu tā raugās no nacionālajām interesēm. Poļi ir ieinteresēti integrēt “Rail Baltica” dzelzceļa kopējā shēmā. Ciešāka sadarbība patlaban netiek izskatīta.”

Trešdien notikušajā “RB Rail” konferencē kopuzņēmuma vadība norādīja, ka šogad “RB Rail” un projekta ieviesēju galvenais mērķis būs sākt būvprojektu izveidi laikus, kas ir svarīgs nosacījums projekta tālākajai virzībai un turpmākā finansējuma piesaistīšanai, lai sāktu galvenās dzelzceļa līnijas būvniecību līdz 2021. gadam.

Tāpat 2019. gadā īstenos vairākus nozīmīgus pētījumus, kas palīdzēs pieņemt atbilstošus lēmumus elektrības apgādes, dzelzceļa uzturēšanas objektu, vadības, kontroles un signalizācijas, kā arī drošības jautājumos.

Tiks pētīts arī jautājums par to, kā vislabāk nodrošināt efektīvu sinerģiju starp 1435 mm un 1520 mm dzelzceļu tīkliem, lai pilnībā izmantotu “Rail Baltica” līnijas komercializācijas potenciālu nākotnē.

Šogad tiks pieņemti lēmumi par būvniecības materiālu piegādes iepirkumu sistēmu un būvniecības loģistiku, tiecoties uz pēc iespējas efektīvāku resursu izmantošanu projekta ieviešanā.

 

Kas gaidāms Latvijā?

Šā gada 18. janvārī saņemtas būvatļaujas, lai šogad noslēgtu lidostā “Rīga” veidojamās stacijas projektēšanu. Tas nozīmē, ka jau šogad būs iespējams izsludināt minētā posma būvniecības iepirkumu.

Lai “Rail Baltica” līniju iekļautu Rīgas centrā, plānots uzsākt projektēšanas darbus posmā no Lāčplēša līdz Jelgavas ielai, ietverot “Rail Baltica” trases novietošanu, 1520 mm infrastruktūras pārbūvi, estakāžu izveidi, uzbēruma norakšanu un jauna tilta pār Daugavu izbūvi.

Rīgas Centrālās stacijas iepirkums ir sasniedzis izvērtēšanas posmu.

Saistītie raksti

Projektētāja uzdevums būs ne tikai nodrošināt efektīvāko un ilgtspējīgāko inženiertehnisko risinājumu, bet, cieši sadarbojoties ar Rīgas pilsētu, ekspertiem un citu infrastruktūru turētājiem, nodrošināt nepārtrauktu transporta un iedzīvotāju kustību, kā arī drošību būvniecības laikā.

Kā informēja “RB Rail” pārstāvji, Igaunija šogad ķersies pie būvdarbiem Tallinā, savukārt Lietuvā iecerēta Kauņas–Latvijas robežas posma būvprojektēšana, kā arī citi projekti.

LA.lv