LETA/AFP

Spānijas tomātu kaujā pirmoreiz ieviesta dalības maksa 0

Spānijas austrumu pilsēta Bunjola, kur tiek rīkota ikgadējā tomātu kauja “La Tomatina”, trešdien pirmoreiz iekasē maksu par piedalīšanos šajā pasākumā.

Reklāma
Reklāma

 

Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Apmēram 20 tūkstoši cilvēku no visas pasaules, galvenokārt austrālieši, japāņi un briti, Bunjolas ielās piedalīsies vienu stundu ilgajā pasākumā, apmētājot cits citu ar tomātiem.

“La Tomatina” dalībniekiem šogad pirmoreiz jāmaksā dalības maksa – vismaz 10 eiro (septiņi lati). Ja dalībnieks grib iekāpt vienā no sešām kravas mašīnām, kas atvedīs 130 tonnas tomātu, tad viņa dalības maksa pieaug līdz 750 eiro (527 latiem).

CITI ŠOBRĪD LASA

Bunjolas iedzīvotājiem ir izdalītas apmēram 5000 bezmaksas biļetes uz šo festivālu.

Organizatori ir samazinājuši dalībnieku skaitu par apmēram 50%, ņemot vērā drošības apsvērumus. Šogad festivāla drošību garantēs tā organizētāji, policisti un 230 drošībnieki. Iespējamiem nelaimes gadījumiem būs sagatavotas deviņas ātrās palīdzības automašīnas un vairāki helikopteri.

“Šis ir pirmais gads, kad mēs iekasējam maksu par dalību šajā populārajā festivālā, jo drošības apsvērumu dēļ ir nepieciešams ierobežot pūli,” paziņoja Bunjolas mērija.

“Pēdējos astoņus vai 10 gadus mums ir bijusi problēma, ka “La Tomatina” netika kontrolēta un mēs nezinājām, cik daudz cilvēku ieradīsies uz to,” paziņoja Bunjolas mērs Hoakins Masmano Palmers.

Bunjolas pašvaldība arī atzina, ka šī festivāla organizēšana dārgi izmaksā pilsētai.

Šogad pirmoreiz “La Tomatina” ieejas biļešu pārdošana ir uzdota privātfirmai “SpainTastic”, un tas radījis bažas, ka recesijas piemeklētajā Spānijā vietējie festivāli var tikt privatizēti.

Dažas dienas pirms šī festivāla gandrīz visas “SpainTastic” piedāvātās biļetes jau bija izpārdotas. 19,2% šo biļešu nopirka austrālieši, 17,9% – japāņi, 11,2% – briti, 7,8% – Spānijas pilsoņi, un 7,5% – amerikāņi.

Apmēram 60% biļešu iegādājās cilvēki vecumā no 18 līdz 35 gadiem. Vecākajam dalībniekam ir 82 gadi.

Tūristi var iegādāties arī šī festivāla oficiālos T-kreklus, cepures un kafijas krūzes.

Reklāma
Reklāma

Spānijas laikraksts “El Pais” ziņoja, ka Bunjolas pašvaldībai ir parāds 4,1 miljona eiro (2,9 miljonu latu) apmērā. Tomātu kaujas organizēšana izmaksās 140 tūkstošus eiro (98,4 tūkstošus eiro).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.