Ilmārs Znotiņš/LOK arhīvs

Spēka bize Latvijas olimpiešiem 0

Savus olimpiešus nākamgad Riodežaneiro spēlēs atpazīsim pēc enerģijas pīnes tradicionālajās Latvijas krāsās. Vakar plašākai sabiedrībai tika demonstrēta Latvijas olimpiskās vienības jaunā vizuālā identitāte.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Vakar arī parakstīts līgums ar Polijas sporta apģērbu ražotāju “OTCF S.A.”, kas pārstāv zīmolu “4F”, par apģērbu un aksesuāru piegādi mūsu sportistiem no nākamā gada vasaras olimpiskajām spēlēm līdz pat 2020. gada Pasaules jaunatnes ziemas olimpiskajām spēlēm.

Latvijas olimpiskās komitejas (LOK) prezidents Aldons Vrubļevskis uzsvēra, ka Polijas kompānija izvēlēta starptautiskā konkursā. “”4F” uzvarēja ar to, ka viņiem jau ir pieredze olimpisko komandu ekipējuma piegādē,” norādīja LOK prezidents. Kā skaidroja LOK preses sekretārs Mārtiņš Mālmeisters, nav daudz kompāniju, kuras spētu piedāvāt pilnu apģērbu līniju – no cepurēm līdz pat apaviem. Latvijā šādu kompāniju neesot, tāpēc nācās izvēlēties ārvalstu piedāvājumu. “OTCF S.A.” priekšsēdētājs Igors Klaja, kurš vakar bija ieradies uz līguma parakstīšanu, sacīja: “Apsolu, ka darīsim visu, lai Latvijas sportisti būtu apmierināti ar mūsu ražotajiem apģērbiem.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas olimpiskās komandas jaunās vizuālās identitātes galvenais vienojošais elements būs pinums. Modes mākslinieks Bruno Birmanis, kurš jau iepriekš veidojis Latvijas olimpiešu tērpus, sacīja – bija jāsaprot, ar ko Latvijas sportisti ir atšķirīgi no citiem. “Sapratām, ka tas ir entuziasms it visā, ko viņi dara. Jebkurš pieskāriens, treniņš ir no svara, lai veidotu enerģijas pinumu, kas viņiem dod spēku iegūt zelta medaļas,” teica mākslinieks, piebilstot, ka entuziasmam ir trīs pazīmes – dzīvība, pārdabiskums un emocionalitāte. Mākslinieks Miķelis Baštiks: “Definējām trīs likumus – gribējām saglabāt formu tīrību, saprotamību un atpazīstamību jau no tāluma, kā arī izsmalcinātību. Ņēmām mums zināmās trīs krāsas – karmīnsarkano, tumši pelēko un balto, kā arī izmantojām mūsu karoga 2:1:2 proporciju, kuru mēģinājām pielietot ikkatrā elementā, tostarp apģērbā, burtos u.c.”

Par jauno identitāti atzinīgi izteicās šķēpmetēja Madara Palameika. Viņa atzina, ka viņai patīkot vienkāršība un pierasto krāsu skaistais pielietojums. “Ļoti latviski. Bize, pinums ir Latviju raksturojoši elementi, un to visu sapīt kopā ar latviskajām tautu dejām un sportu ir ļoti moderni. Man šī identitāte un elementi patīk daudz labāk nekā citu gadu tērpi,” noteica M. Palameika. Latvijas labākā šķēpmetēja piebilda, ka jaunais ražojums ir viegls un ērts, norādot, ka Londonā tērpi bija nedaudz par smagu.