Mobilā versija
Brīdinājums -0.4°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
11. maijs, 2012
Drukāt

Spēkam un veselībai

pienam

Veikalu plauktos ir jauns produkts – dzēriens, sūkalu olbaltumvielu koncentrāts “Piena spēks”. Daudzsološs nosaukums. Vai tiešām tas dod SPĒKU? 


 

“Piena spēks” tradicionālo piena produktu lielajā saimē ir izturējis nopietnu pārbaudījumu – visus veselības kritērijus – un kļuvis par neatņemamu veselīga uztura daļu – dabisku, drošu un nepieciešamu.

“Piena spēku” iegūst no siera suliņām ar jaunu tehnoloģisku metodi – ultrafiltrāciju, atdalot vērīgās olbaltumvielas un šajā pārstrādes procesā produktā saglabājot piena augstās uzturvielas.

Pirmkārt, sportistiem. Piemēram, atlētisma un fitnesa cienītājiem organismā regulāri jāatjauno un jāuztur optimālā olbaltumvielu rezerve. Arī pusaudžiem, kas nodarbojas ar sportu, jālieto olbaltumvielām bagāts uzturs, jo tikai tad varēs saglabāt labu veselību, sekmēt normālu organisma augšanu un attīstību un sasniegt augstus rezultātus sportā. Tā kā “Piena spēkā” ir daudz olbaltumvielu, tas novērš sporta slodžu izraisīto organisma imunitātes novājināšanos un pasargā no muskuļaudu noārdīšanās, sekmē muskuļu augšanu.

Otrkārt, grūtniecēm un māmiņām. Sievietēm grūtniecības un bērna barošanas periodā organisma vajadzības pēc olbaltumvielām pieaug. Māmiņas organismam jākļūst par drošu patvērumu un barības vielu rezervi topošajam bērniņam. Māmiņām jāēd nevis dubultdaudz, bet uzturam jābūt daudzveidīgam, pilnvērtīgam un drošam. Auglis aug, notiek intensīvs šūnu dalīšanās process – jaunu audu veidošana. Galvenās “būvniecības izejvielas” ir olbaltumi un minerālvielas, to patēriņš pieaug īpaši grūtniecības vidū un beigu posmā. Ārsti iesaka kā olbaltumu un kalcija avotu izvēlēties veselīgos piena produktus: liesus, bez pievienota cukura un pārtikas piedevām. Tāds ir “Piena spēks”, un, ja to sagatavojam, piemēram, kokteilī kopā ar augļiem un ogām, tā būs maltīte tradicionālo uzkodu – našķu vietā. “Piena spēks” ir arī alternatīva treknajiem piena produktiem tām māmiņām, kurām jāseko ikdienā uzņemtajam kaloriju daudzumam. Barojot bērniņu ar krūti, organisms vairāk patērē olbaltumu pirmajos sešos mēnešos. Parasti jaunās māmiņas ir ļoti aizņemtas un bieži “aizmirst” ēdienreizes. Svarīgi, lai pamatēdienreizes neaizstātu produkti ar zemu uzturvērtību – ātri paķerta desmaize vai cepumi. Skābpiena produkti un “Piena spēks” kopā ar augļiem un ogām būtu veselīgs ieteikums steidzīgajām māmiņām.

Treškārt, vecāka gada gājuma cilvēkiem. Viņiem mazinās muskuļu masa, muskuļu spēks, vielmaiņa, kaulu blīvums, sāk paaugstināties holesterīna un cukura līmenis. Lai tas nenotiktu, jālieto pilnvērtīgs, savam vecumam un fiziskai aktivitātei atbil-stošs uzturs. Īpaša uzmanība jāpievērš regulārai olbaltumvielu uzņemšanai trīs reizes dienā, un “Piena spēks” kopā ar citiem produktiem varētu veidot veselīgu, bagātīgu, viegli sagremojamu maltīti.

Ceturtkārt, saslimšanas laikā (caureja, drudzis, klepus, sāpīgs kakls), kā arī pēc slimošanas “Piena spēks” stiprina organismu. Produktā ir liels glutamīnskābes daudzums (1590 mg), kas palīdz uzlabot vispārējo veselības stāvokli. Slimības laikā notiek organisma mobilizācija – hipermetabolisms, imūnās sistēmas aktivizācija, kas izsmeļ organisma olbaltumu rezerves. Smagu saslimšanu gadījumā (ilgstošas hroniskas slimības, onkoloģiskas saslimšanas) organisms sāk aktīvi noārdīt olbaltumus muskuļos, lai varētu uzturēt optimālas olbaltumu rezerves. “Piena spēks” kopā ar dārzeņiem – biezzupās vai kartupeļu biezenī, desertā kopā ar augļiem vai ogām nodrošina nepieciešamo uzturu.

Piektkārt, veģetāriešiem. Nereti, izslēdzot kādu produktu grupu no uztura un necenšoties pārveidot visu uztura paleti, rodas uzturvielu deficīts, piemēram, kalcija, dzelzs, olbaltumvielu vai vitamīna B12. Plānojot veģetāras maltītes, jāizvēlas piena olbaltumvielām bagāti produkti: biezpiens, siers ar samazinātu tauku daudzumu un dzēriens “Piena spēks”.

 

“Piena spēka” plusi:

• piena produktos ir 2,5 – 3,5 g olbaltumvielu, bet “Piena spēkā” – trīs reizes vairāk;

• produktā ir tikai līdz 1% tauku;

• kā jebkurš piena produkts “Piena spēks” ir bagāts ar minerālvielām, īpaši ar kalciju (67 mg);

•”Piena spēkā” nav pārtikas piedevu (E vielu).

“Piena spēks” ieteicams katram.

 

“Piena spēka” kokteiļi

200 ml “Piena spēka”, augļi vai ogas.

Dzērienu kopā ar augļiem vai ogām sablenderē. Kokteiļiem izmanto banānus, bumbierus, persikus, nektarīnus, plūmes, zemenes, avenes vai mellenes.

 

Skaistuma brokastis

250 ml “Piena spēka”, 150 g āt-
ri vārāmo auzu pārslu, 1 ēdam-
karote medus, 2 – 3 ēdamkarotes uzbriedinātu rozīņu, 2 ēdam-karotes sasmalcinātu riekstu.

Auzu pārslas aplej ar sakarsētu “Piena spēku” (80 C) un 5 – 8 min. uzbriedina aizvākotā katliņā, pievieno medu, rozīnes, riekstus, samaisa.

 

Brokoļu krēmzupa

200 ml dārzeņu buljona, 200 g brokoļu, 200 ml dzēriena “Piena spēks”, 1 tējkarote krējuma, sāls, pipari.

Dārzeņu buljonā brokoļus sau-
tē, līdz tie gatavi. Nedaudz at-
dzesē un sasmalcina, pievieno “Piena spēku”, tējkaroti krē-juma un samaisa. Pēc garšas pievieno sāli un piparus.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+