“Spilvas”ražotā produkcija.
“Spilvas”ražotā produkcija.
Foto-LETA

“Spilvai” šogad divkāršs eksporta kāpums 0

Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma SIA “Spilva” produkcijas eksports šā gada piecos mēnešos pieaudzis vairāk nekā divas reizes, sasniedzot 1,22 miljonus eiro, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Lielākais eksporta apjoma pieaugums vērojams Igaunijā, sasniedzot 304 400 eiro. Igaunijā izaugsme panākta, pateicoties pieaugumam ievārījumu kategorijā.

Savukārt straujākā eksporta izaugsme ir Lielbritānijā, kur pieaugums bijis 264,4%, kā arī Izraēlā – 90,3% un Zviedrijā – 40,8%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā norādīja “Spilvas” mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne, tradicionāli eksportu uz Lielbritāniju un Īriju ir veicinājusi šajās valstīs strādājošo latviešu interese.

“Šī gada pirmajos mēnešos kopējais eksporta apjoms Lielbritānijā ir apsteidzis Īriju. Arī Īrijas tirgū ir vērojama izaugsme 2,3% apjomā, taču Lielbritānijā kāpums ir bijis nesalīdzināmi straujāks, pateicoties sadarbības partneru skaita pieaugumam un “Spilvas” produkcijas pieejamības paplašināšanai šajā valstī,” skaidroja uzņēmuma pārstāve.

Salīdzinoši netradicionāls, taču jau ierasts “Spilvas” tirgus ir Izraēla, kurā uzņēmums ienāca ar produktu “Brūkleņu mērce”. Patlaban pakāpeniski sortiments Izraēlā tiek paplašināts ar majonēzi, salātu mērcēm un skābeņu konserviem.

Kā ziņots, “Spilvas” apgrozījums 2013.gadā bijis 19,235 miljoni eiro, kas ir par 4,9% vairāk nekā iepriekšējā gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 18,341 miljons eiro.

“Spilvas” 2013.gada peļņa bija 1,15 miljoni eiro salīdzinājumā ar 851 250 eiro 2012.gadā.

Pārdošanas apjoms Latvijā 2013.gadā pieauga par 4,1%, bet ārvalstu tirgos kopējais pieaugums bija 8,9%, sasniedzot 3,115 miljonus eiro.

“Spilvas” 2013.gada peļņa tiek investēta uzņēmuma attīstībā, kas nozīmē arī investīciju apjoma pieaugumu. Šī gada “Spilvas” investīciju projektu galvenais virziens – bezkonservantu produktu ražošanas attīstīšana. 2014.gadā veikti ieguldījumi, lai modernizētu attiecīgos ražošanas posmus un ieviestu jaunus tehnoloģiskos procesus, kas ļauj uzņēmumam attīstīt bezkonservantu produktu ražošanu.

“Spilva” darbību sāka 1992.gadā. Uzņēmuma produktu klāstā ir ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas – tomātu mērces un kečupi, majonēzes, konservēti dārzeņi, ievārījumi un deserti, mārrutki un sinepes, zupas un otrie ēdieni, sulas, tējas un garšvielas.

Reklāma
Reklāma

“Spilvas” kapitāldaļas pilnībā pieder Zviedrijas “Procordia Food AB”, kas iekļauta “Orkla Group”.