Mobilā versija
+5.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
12. septembris, 2013
Drukāt

Spirtotais alus tautas iznīcināšanai: lēts, stiprs, populārs


Foto - LETAFoto - LETA

Spirtotais alus (7 – 10%) ir domāts tieši tautas iznīcināšanai. Tā dēļ arī es gandrīz aizgāju… Ar to ātri pārdzeras, jo, pirmkārt, lēts, otrkārt, ļoti ātri rodas atkarība.

 

Pēc Apgabaltiesas lēmuma 2008. gadā, kad “taisnīgo tiesu” (tiesājās ar ārstiem par, viņuprāt, nepareizu sievas ārstēšanu. – Red.) redzēja arī mans dēls, viņš man teica: “Tēt, tu neko šeit nepanāksi. Tas ir balagāns!” No tās reizes sāka dzert stipro alu un 2009. gadā pirtī aizgāja bojā. Uzskatu, ka alus nedrīkst būt stiprāks par trīsarpus grādiem. Stiprajam taču pielej spirtu un vēl kādas ķīmiskas vielas, ka gribas dzert vēl un vēl. Paši kādreiz taisījām alu mājās, tas bija labāks – izdzer vienu kausu un vairāk negribas.

Eduards Romulis Valkas pagastā

 

“Tas ir mīts, ka tikai stiprais alus rada atkarību. Jebkura alkoholiskā dzēriena pārmērīga lietošana noved pie alkohola atkarības,” saka AS “Cēsu alus” sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde. To apzinoties, “Cēsu alus” jau vairākus gadus īsteno alkohola atkarības profilakses programmu jauniešiem, lai izglītotu par atbildīgu un mērenu alkohola patēriņu.

Kas attiecas uz vilinošo cenu, alus un citi dzērieni PET iepakojumā esot lētāki tamdēļ, ka “PET iepakojums pats par sevi ir lētāks nekā stikla vai skārda dzērienu iepakojums”, skaidro “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere. Nekādas ķīmiskas vielas vai spirts netiekot liets klāt stiprajam alum.

Kā zināms, konkurents “Aldaris” nupat paziņojis turpmāk alu PET pudelēs Latvijā vairs neražot, bet pārcelt tā ražošanu uz ārzemēm. E. Sietiņsone-Zatlere uzskata, ka šāds solis PET alus segmenta cenas gan būtiski neietekmēs.

Arī “Aldara” komunikāciju direktore Laura Krastiņa neparedz stiprā alus cenas izmaiņas, tomēr atklāj, ka alus patēriņš šogad esot samazinājies par 3% un “šobrīd ir cenu kari starp alus ražotājiem, alus cenas joprojām ir 2009. gada līmenī”.

Apstiprinājumu tam gūstu kādā alkohola tirdzniecības vietā Rīgā. Pērn par Latvijā populārāko alu atzītais “Apinītis Stiprais” (7%) šobrīd nopērkams vien par Ls 1,19.

“Šņabis jau nav tik lēts. Lūk, virs diviem vai pat astoņiem latiem pudele. “Apinīti Stipro” dzer vīrieši ap 50 līdz 60 gadiem, materiāli nenodrošināti,” regulāros klientus raksturo pārdevēja. Nesen pilngadību sasnieguši jaunieši galvaspilsētā šādu alu gan nedzerot. Toties ārpus Rīgas paveras cita aina.

“Esmu savām acīm redzējusi, kā jaunieši pirms pulksten 22 sapulcējas pie lauku veikaliņiem un sadzeras tieši stipro alu no divlitru plastmasas pudelēm,” stāsta Veselības ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Egita Pole. Lai alkohola patēriņu samazinātu, Veselības ministrija šogad ierosināja celt akcīzes nodokli, kas būtiski ietekmētu tieši stiprā alus cenu. Jau šobrīd alum ar lielāku alkohola procentu ir augstāks akcīzes nodoklis. Tomēr valdība priekšlikumu ir noraidījusi.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+