Latvijā
Izglītība

“Sporto visa klase” izrāda “labos darbus” 0


Zvejniekciema vidusskolas 3. klases skolēni un klases audzinātāja Jolanta Liniņa (no labās) izrāda savu “labo darbu” – reizrēķina tabulu, kas tapusi no 100 vienādiem PET pudeļu korķīšiem.
Zvejniekciema vidusskolas 3. klases skolēni un klases audzinātāja Jolanta Liniņa (no labās) izrāda savu “labo darbu” – reizrēķina tabulu, kas tapusi no 100 vienādiem PET pudeļu korķīšiem.
Foto – Dace Dulpiņa

Teritoriju sakopšana, veco ļaužu apciemošana, dzīvnieku iepriecināšana un palīdzība dažādu darbu veikšanā. Tie ir tikai daži no Latvijas Olimpiskās komitejas (LOK) projekta “Sporto visa klase” (SVK) 3., 4. un 5. klašu paveiktajiem “labajiem darbiem”. Kas svarīgi – prieks ir ne tikai tiem, kam palīdzēts, bet arī pašiem skolēniem.

 

Reizrēķina tabula no korķīšiem

Viens no interesantākajiem “labajiem darbiem” izdevies Zvejniekciema vidusskolai – viņi no PET pudelēm izgatavojuši īpašu reizrēķina tabulu. 3. klases audzinātāja Jolanta Liniņa norādīja, ka skola jau trīs gadus piedalās makulatūras un PET pudeļu vākšanas konkursā “Tīrai Latvijai”. “Konkurss skolas iekšienē pārtapa par teju sacensībām – kurš tad salasīs visvairāk kilogramu makulatūras un pudeļu? Pērn savācām gandrīz četras tonnas makulatūras un 288 kilogramus PET pudeļu,” atklāja 3. klases audzinātāja, kura ideju par reizrēķinu tabulu atradusi sociālajos tīklos internetā. “Tā kā pudeļu mums bija daudz, savākt 100 pudeļu korķus un vītnes bija nieks. Grūtākais bija savākt vienādas pudeles, lai arī korķīši būtu vienādi. Skolas saimnieks vien palīdzēja nogriezt vītnes, bet visus pārējos līmēšanas u. c. darbus izdarījām paši. Tabula ir ļoti aktuāla 2. klases skolēniem, kuri aktīvi mācās reizrēķinu. Tāpēc arī mēs mūsu tabulu uzdāvinājām šā gada 2. klasei,” sacīja Zvejniekciema vidusskolas skolotāja J. Liniņa. Fināls gan klasei šogad gājis secen – pietrūcis nieka 6 punktu. Iegāzušas mācības – īpaši matemātika. “Ļoti pārdzīvojām, ka neizdevās tikt finālā. Diagnosticējošajā pārbaudes darbā bērniem nepadevās viens uzdevums, kas kopējo situāciju krietni pasliktināja. Mazs rūgtums sirdī ir, bet jāsamierinās un nākamgad jācenšas nostartēt vēl labāk,” sacīja skolotāja.

Arī citas skolas izcēlušās ar interesantām “labo darbu” idejām. Piemēram, Valmieras Pārgaujas sākumskolas 3.c klase Gaujas Stāvo krastu sajūtu parkā uzstādīja trīs pašu taisītas kukaiņu mājas jeb viesnīcas no dažādiem materiāliem. Savukārt Bauskas sākumskolas 3.a klase izveidoja ko līdzīgu labi zināmajai “Baskāju takai”. Tikai krietni mazākos apmēros. Viņi izveidoja savu “Sajūtu taku”, izgatavojot kastes ar dažādu dabā atrodamo materiālu saturu, pa kuru staigājot ar basām kājām, var izbaudīt dažādu sajūtu gammu gan fiziski, gan emocionāli, atmodinot visas piecas maņas.

 

Sekmes liedz finālu

Labo darbu izrādīšana arī bija viens no pēdējiem klašu uzdevumiem, kas jāveic pirms pēdējo kopvērtējuma punktu skaitīšanas un rezultātu paziņošanas (par labi paveiktu “labo darbu” piešķir 6 punktus). Pavisam nesen aizvadītas arī 3. un 5. klašu stafetes (par 4. klašu stafetēm “LA” jau rakstīja 29. marta numurā). 5. klasēm viss ir pavisam vienkārši – visas sešas 5. klases iekļuvušas finālā, kas maija vidū notiks Zemgales olimpiskajā centrā (ZOC). Savukārt 3. klasēm uzdevums bija krietni sarežģītāks, jo finālā katrā klašu grupā var iekļūt tikai sešas labākās klases, bet gribētāju ir daudz – veselas 82 klases! Turklāt stafetes ir tikai viens no uzdevumiem, kur klasēm sevi jāparāda no vislabākās puses. Arī šogad pierādījies, ka ļoti nozīmīgi ir mācību rezultāti. 3. klašu grupās stafetēs vislabāk veicās Kuldīgas Alternatīvajai sākumskolai, Viļānu vidusskolai, Valmieras Pārgaujas sākumskolai, Ogres sākumskolai, Mārupes vidusskolai un Rīgas 41. vidusskolai. Taču tikai pēdējās trīs minētās vidusskolas iekļuva finālā. Pārējām radās grūtības mācībās vai vingrinājumu izpildē. Līdz ar to, 3. klašu grupā līdzās minētajām trim skolām iekļuva arī Kandavas K. Mīlenbaha vidusskola, Aizkraukles novada vidusskola un Limbažu sākumskola. Kandavas K. Mīlenbaha vidusskolas 3.a klases audzinātāja Rudīte Zvaigzne sacīja, ka iekļūt finālā ir ļoti patīkami. Viņasprāt, veiksmi nodrošinājušas trīs lietas, kā iepriekš nedaudz pietrūcis – mazāk slimots, uzlabojušās sekmes un arī kolektīvs kļuvis ļoti saliedēts. “Visos uzdevumos bijām stabili, arī mācībās. Es jau no paša sākuma cerēju un ticēju, ka bērniem izdosies iekļūt finālā,” sacīja R. Zvaigzne, kura atklāja, ka atceltas pat citas ieplānotās izklaides, piemēram, ekskursija.

 

4. klasēm – deja vu

Savukārt 4. klašu grupā finālā iekļuvušas tieši tās pašas sešas klases, kuras finālā bija pērn. Kuldīgas Alternatīvās sākumskolas 4.a klases skolotāja Līga Zeidaka sacīja, ka šogad bērniem bijusi pavisam cita motivācija, jo pērn finālā palikuši dalītā pēdējā vietā. “Viņi saprata, ka var nostartēt daudz labāk un arī uzvarēt. Sekmes mums vienmēr bijušas labas, bet pēc pirmā semestra parādījām kopvērtējumu, lai bērni redzētu, kas vēl jāuzlabo. Tāpēc arī II semestrī sekmes ir vēl labākas nekā I semestrī,” norādīja skolotāja. Pērn stafešu sacensību vietā bija jāspēlē tautasbumba, taču L. Zeidaka uzskata, ka stafetes ir daudz vērtīgākas, jo objektīvāk pārbauda bērnu izveicību. “Skaidrs, ka bērni grib uzvarēt, bet ne jau mēs vienīgie to gribam – būs smagi jāgatavojas.”

 

Pēdējais brīdis pieteikties

Vēl tikai līdz piektdienai visām ieinteresētajām skolām – gan jau projektā esošajām, gan tām, kuras vēl līdz šim nav iesaistījušās projektā, ir iespēja iesniegt nepieciešamo dokumentāciju dalībai SVK aktivitātēs nākamajā mācību gadā. Projekts paredz iesaistīto skolu 3., 4., 5. un 6. klašu skolēniem katru nedēļu nodrošināt papildus trīs fakultatīvās sporta nodarbības, kas notiks saskaņā ar Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas (LSPA) izstrādātu metodisko materiālu.

 

Uzziņa

Ar projekta “Sporto visa klase” nolikumu, pieteikuma iesniegšanas kārtību un citu informāciju ir iespējams iepazīties mājaslapā internetā sportovisaklase.olimpiade.lv. Pieteikums jānosūta uz e-pastu sportovisaklase@olimpiade.lv.

 

Lorem ipsum2
FOTO: Leta2

LA.lv