Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
15. maijs, 2014
Drukāt

SPRK konstatē būtiskus trūkumus “Bite Latvija” sniegtajos pakalpojumos

Foto - LETAFoto - LETA

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) konstatējusi būtiskus trūkumus mobilo sakaru operatora “Bite Latvija” sniegtajos pakalpojumos, pavēstīja regulatora Komunikācijas nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja Inese Krūmiņa.

Viņa norādīja, ka SPRK izskatījusi strīdu starp kompānijām “Bite Latvija” un “ITH Group” par noslēgtā elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījuma nepildīšanu un sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma būtiskiem trūkumiem. Strīda cēlonis, pēc Krūmiņas teiktā, ir ārzemēs nozagts mobilais telefons, kas izmantots krāpniecības nolūkos, un tādējādi telefona īpašniekam – “ITH Group” – ir jāapmaksā krāpnieku radītais rēķins 2550 eiro apmērā.

“Regulatora padome atzīst – “Bite Latvija” nav pārkāpusi līguma nosacījumus, tomēr ir konstatējusi būtiskus trūkumus “Bite Latvija” sniegtajos pakalpojumos,” teica Krūmiņa.

Viņa norādīja, SPRK šogad janvārī saņēma iesniegumu no “ITH Group” par strīda ierosināšanu ar “Bite Latvija”, jo operators nav pildījis noslēgtā elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījumus saistībā ar “ITH Group” ārzemēs nozaudētā telefona bloķēšanu

Pēc Krūmiņas teiktā, 2013.gada 16.septembra naktī “ITH Group” pārstāvim Spānijas pilsētā Barselonā nozagts mobilais telefons un “Bite Latvija” par to informēta nākamās dienas rītā, taču laika posmā no mobilā telefona aparāta zādzības brīža līdz brīdim, kad “Bite Latvija” automātiskā drošības sistēma bloķēja pakalpojuma sniegšanu, konstatēta nelietderīga vai mākslīga noslodze, kuras rezultātā pakalpojumi tika sniegti par kopējo summu 2550,03 eiro. “”ITH Group”, uzsākot strīdu, norādīja, ka “Bite Latvija” nav bijis iespēja laicīgi informēt par telefona zādzību, un līdz ar to nav bijis iespējams apturēt nozaudētā telefona izmantošanu krāpnieciskos nolūkos,” sacīja Krūmiņa.

Viņa norādīja, ka SPRK, savas kompetences ietvaros, izvērtēja strīdu, balstoties uz abu pušu sniegto informāciju. “Regulators secināja, ka “Bite Latvija” ievēroja un veica tehniskus un organizatoriskus pasākumus attiecībā uz elektronisko sakaru tīkla drošību un nekavējoties pārtrauca izsaukumu maršrutēšanu, kad operatora automātiskā drošības sistēma konstatēja aizdomīgu un netipisku elektronisko sakaru tīkla noslodzi.  “ITH Group” pārstāvis par mobilā telefona zādzības faktu mobilo operatoru informēja pēc tam, kad automātiskā drošības sistēma jau bija bloķējusi sniegto pakalpojumu,” klāstīja Krūmiņa.

Vienlaikus SPRK konstatēja vairākus būtiskus trūkumus “Bite Latvija” sniegtajos pakalpojumos, atzīmēja Krūmiņa. Pēc viņas teiktā, viens no trūkumiem ir tas, ka līgumā nav precīzi atrunāts kā mobilais operators rīkojas tad, ja klients pārsniedz savu kredīta limitu un SPRK uzskata, ka tādējādi netiek nodrošināta klientu tiesību aizsardzība. Savukārt otrs būtiskākais trūkums ir fakts, ka operators bez klienta ziņas un neiekļaujot atrunu līgumā, ir pieslēdzis līdzsavienojuma pakalpojumu, kas šādos – krāpnieciskos gadījumos – var radīt klientam papildus zaudējumus, informēja Krūmiņa.

“Šis ir uzskatāms piemērs tam, kam regulators aicināja pievērst uzmanību maija sākumā. Proti, iestājoties siltajam laikam, daudzi iedzīvotāji dodas atpūsties uz ārzemēm, tāpēc aicinājām un joprojām aicinām Latvijas iedzīvotājus sargāt savus mobilos telefonus, lai izvairītos no to izmantošanas krāpnieciskos nolūkos. Ja klients nebūs brīdinājis savu mobilo sakaru operatoru par telefona pazušanu vai nozagšanu, krāpnieciskos zvanus var nākties apmaksāt klientam pašam, kas gan, jāpiebilst, ir atkarīgs no konkrētā operatora. Ja operators ir brīdināts, tad no tā brīža, kad informācija ir saņemta, telefonu zagļu radītos izdevumus par izsaukumiem, sedz operators,” teica Krūmiņa.

Viņa norādīja, ka mobilie telefoni tiek zagti ar nolūku pēc tam tos izmantot dažādās krāpniecības shēmās. “Iekārots tiek nevis mobilais telefons, bet mobilā telefona SIM karte, ar kuras palīdzību var izkrāpt ievērojamas naudas summas. Ja telefona nozaudēšanas gadījumā pakalpojuma saņēmējs no savas puses būs izdarījis visu, lai laicīgi informētu savu operatoru, tad iespējamā krāpniecība var tikt apturēta,” viņa sacīja.

Krūmiņa uzsvēra – konstatējot, ka telefons ir pazudis vai nozagts, nekavējoties jāsazinās ar savu mobilo operatoru.

“Bite Latvija” darbu Latvijā sāka 2005.gada septembra vidū, jo tās īpašnieki “Bite Lietuva” pavasarī izsolē iegādājās Latvijā trešo GSM/UMTS mobilo sakaru licenci. “Bite ” grupā ir “Bite Lietuva” un ” Bite Latvija “. Grupas īpašnieks ir investīciju fonds “Mid Europa Partners”.

Pievienot komentāru

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (6)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+