Mobilā versija
Brīdinājums +16.2°C
Vanda, Veneranda, Venija
Sestdiena, 23. septembris, 2017
9. augusts, 2017
Drukāt

“ss.lv” slēgšana atklāj, ka sabiedrība nodokļu nemaksāšanu uztver pozitīvi (26)

Foto LETAFoto LETA

Sabiedrībā un uzņēmēju vidū sašutumu izraisījusī portāla “ss.lv” darbības apturēšana, atklāj, ka Latvijas sabiedrība nodokļu nemaksāšanu sāk uztvert kā pozitīvu rīcību, pauž Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

“Es neaizstāvu VID par izvēlēto problēmas risināšanas formu, jo uzskatu, ka bija un ir citi veidi kā risināt jautājumu, bet nevajag arī visiem mesties un plēst kreklu aizstāvot SS.lv, kas pirms tam un šobrīd rīkojas gana nesmuki un aroganti,” savā blogā kulbergs.blogspot.com norāda Kulbergs.

“SS.lv domēna slēgšana spilgti atklājusi ļoti lielu Latvijas problēmu – sabiedrība nodokļu nemaksāšanu sāk uztver kā pozitīvu rīcību. Šī iezīme ir ne tikai nepatīkami pārsteidzoša, bet arī ārkārtīgi bīstama, uzsver Auto asociācijas prezidents.

Viņš arī atzīmēja, ka Valsts ieņēmumu dienesta (VID) cīņa ar iespējamiem krāpniekiem, kuri izmantoja “ss.lv” platformu, ir cīņa pret tiem, kas ar nodokļu nenomaksāšanas shēmām izkrāpj valstij līdzekļus.

“Ir jāsaprot, ka cīņa ar šiem krāpniekiem ir cīņa pret valsts izlaupītājiem, un ar šo shēmu palīdzību tiek izlaupīta valsts, kurā dzīvo mūsu ģimenes, draugi, paziņas. Mēs pieprasām sakārtotu veselības sistēmu, kvalitatīvu izglītību bērniem, bet vienlaikus atbalstām to, ka tiek piesegtas nodokļu izkrāpšanas shēmas lielos apjomos. Tās nav kaut kādas abstraktas spekulācijas, tie ir simtiem miljoni eiro, ko mēs, šīs valsts iedzīvotāji, zaudējam tikai tāpēc, ka kāds vēlas dzīvot krāšņu, skaistu dzīvi, krāpjoties ar nodokļiem,” aģenturai LETA teica Kulbergs.

Viņš norādīja, ka līdz šim maz ir izskanējusi informācija par to, kas ir noticis vēl pirms VID pieņēma lēmumu slēgt “ss.lv”. Proti, uzņēmumam SIA “Internet” pusgada garumā informācija ir prasīta dažādās formās. Uzņēmums esot ignorējis arī tam piespriestos administratīvos sodus.

Auto asociācijas dati liecina, ka noteiktā cenu segmentā krāpšanās ar nenomaksātu pievienotās vērtības nodokli (PVN) vai nedeklarētu uzņēmējdarbību, apejot visus nodokļus, lietotu auto tirdzniecības nozarē sasniedz 80% no kopējā apjoma. Tas apgrūtina godprātīgo tirgus dalībnieku darbību, kropļo konkurenci un kaitē uzņēmējdarbībai.

“Sabiedrība patlaban aizstāv vienu komersantu, kas ar savu rīcību atbalsta milzīgu ēnu ekonomikas daļu, bet tajā pašā laikā pat neaizdomājas, ka tieši šī lojālā attieksme pret krāpniekiem nodara pāri veselai nozare, kura godprātīgi maksā nodokļus,” uzsvēra Kulbergs.

Attiecībā uz shēmām Kulbergs teica, ka pirmā specifiskā lieta ir tā, ka auto ir reģistrējams objekts. Kamēr tas ir reģistrēts kādas valsts Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), ir skaidri redzams un identificējams tā īpašnieks. Ja auto pircējs ir privātpersona, tad tiklīdz šis auto kādā valstī tiek noņemts no uzskaites, vairs nav iespējams izsekot nedz auto īpašniekam, nedz cenām, par kādām tas tiek pārdots, nedz arī tam, cik reizes auto tiek pārdots starpposmā. Tātad ir iespējams redzēt procesa sākumu un beigas, apmēram nojaust, kas ir noticis pa vidu, bet shēmotāju identificēt ir grūti.

“Tā ir klasika, kā darbojas nodokļu izkrāpēji autonozarē. Tātad pilsonis “X” iegādājās Vācijā auto par 10 000 eiro skaidrā naudā. Tur viņš paraksta pirkuma līgumu brīvā formā, samaksā naudu, paņem auto un dodas mājās. Tālāk viņš ievieto sludinājumu “ss.lv”, kur norāda e-pastu, piemēram, “labatačka@inbox.lv” un priekšapmaksas telefona numuru, nosaka cenu 12 000 eiro un gaida pircēju. 90% gadījumu no Vācijas viņš brauc atpakaļgaitā, odometra rādījumam būtiski sarūkot, bet tas ir cits stāsts,” skaidroja Kulbergs.

Kad pircējs ir uzradies un atzinis auto par labu esam, pilsonis “X” viņam saka, lai pircējs apgalvo, ka to mašīnu no Vācijas atdzinis pats. Varbūt arī kādu atlaidi pircējam iedod, ja šis uzreiz nepiekrīt. Kad pircējs piekrīt, tiek aizpildīts visnotaļ brīvi pieejams fiktīvs Vācijas parauga pirkuma līgums jau uz jaunā pircēja vārda. Pircējs CSDD aizpilda anketu, kur saraksta iepriekš sagatavotas atbildes uz jautājumiem – kā un uz kurieni viņš pēc mašīnas braucis, un lieta darīta.

Līdzīgi pilsonis “X” izdara ar desmit mašīnām, pats par sevi informāciju neuzrādot vispār nekur, izņemot sludinājuma portālu “ss.lv”. Tur ir ziņas gan par IP adresēm, gan arī par personu, kas sludinājuma izvietošanu ir apmaksājis, un arī informācija par to, cik vēl sludinājumus šī persona ir izvietojusi. Attiecīgi arī nodokļus par nopelnīto darbonis “X” nesamaksā. Papildus tam arī neuzņemas nekādu atbildību par pārdoto auto.

“Nauda kabatā, un visi gali ūdenī. Ja vien “ss.lv” šo informāciju nenodos VID. Un nedod, kā redzam,” piebilda Kulbergs.

Viena no izplatītākajām shēmām, uz ko norādīja Kulbergs, dārgākām lietotām automašīnām ir izvairīšanās no PVN samaksas, automātiski padarot auto par PVN tiesu lētākus tirgū, salīdzinājumā ar godīgu komersantu piedāvāto. Šajā shēmā auto ieved no citas valsts, iegādājoties no juridiskas personas bez PVN, un tās tiek turētas fiktīva Latvijas uzņēmuma krājumā bez PVN, bet patiesībā auto tirgo tieši pircējam Latvijā bez PVN iesaistes. Tiek norādīts, ka auto iegādājas Latvijas pircējs, pats atvedot auto tieši no, piemēram, kāda Vācijas privātā īpašnieka, falsificējot iegādes līgumus, kas iesniedzami CSDD.

Otra regulāra shēma tiek īstenota, fiktīvi piemērojot PVN likuma 138.pantu kā komisijas darījumu lietotām precēm no privātpersonas, kaut gan patiesībā preces ir pirktas no juridiskas personas, un tām PVN ir jāpiemēro. Tādā veidā tiek tirgotas automašīnas bez PVN, bet vienīgais ar nodokļiem apliktais darījums ir starpniecības komisija par nebūtisku summu līdz 1000 eiro.

Krāpšanās ar PVN un nodokļu nomaksu tiek veikta visā lietoto automobiļu tirgū gan Talsos, gan Tukumā, gan Rumbulā, gan citos plačos, apgalvoja Kulbergs.

“Ja kādam šķiet, ka tas viss ir muļķības, iesaku pamēģināt atvērt legālu un godīgu auto tirdzniecības vietu. Jau pirmajās nedēļās jūs nonāksiet pie slēdziena, ka kaut kas nav kārtībā ar jūsu auto cenām, jo Latvijā lietoto auto cenas ir zemākas par tām, ko varat atrast Vācijā un pat izsoļu lapās. Jūs jautāsiet, kā tas ir iespējams. Elementāri! Apejot PVN nomaksu valstij un neuzrādot uzņēmējdarbību. Jūsu atvērtais placis bankrotēs pirmajā mēnesī, protams, ja jums nebūs liels optimisms dedzināt savu personīgo naudu eksperimenta turpināšanā. Ja jūs vēl šaubāties, iesaku ieiet un salīdzināt “ss.lv” mazlietotas auto cenu kategorijā no 7000 eiro līdz 20 000 eiro un pat dārgākas, kur redzēsiet, ka Latvijā auto ir lētāki nekā Vācijā pieejamie,” skaidroja Kulbergs.

Pēc viņa domām, Latvijā ir pagājusi ēra, kad lietoto auto tirgus bija pārpludināts ar lētiem un “labiem” auto no Lietuvas, kas vairumā bija “frankenšteini” jeb tādi auto, kas uzbūvēti no diviem auto. Šodien tas vairs nav nepieciešams, jo lietā tiek liktas finanšu mahinācijas ar PVN nenomaksāšanu, kur labs auto tiek padarīts lētāks uz PVN nenomaksāšanas rēķina. Šis fakts kropļo jebkādu legālu komercdarbību un atklāti degradē konkurenci, padarot godīgiem uzņēmumiem neiespējami tirgot lietotas mašīnas.

“Portāls “ss.lv” ir platforma, kas lielā apjomā paslēpj šos negodīgos komersantus, kuri izmanto interneta vidi auto tirdzniecībai, pat neeksponējot sevi fiziski dabā, slēpjot pat savus auto krājumus no publikas acīm. “ss.lv” veiksmīgi kā bizness, atrodoties Latvijas sludinājuma portāla monopolstāvoklī, arī ir kļuvis par atbildīgu spēlētāju, aptverot lielu ekonomikas naudas aprites zonu. Un tā ir atbildība,” atzina Kulbergs.

Šo situāciju Kulbergs pielīdzināja situācijai ar dzīvokļa izīrēšanu.

“Piemēram, izīrētājs zina, ka īrnieki viņam piederošā dzīvoklī veic narkotisko vielu ražošanu. Pie viņa atbrauc policija ar lūgumu iesniegt datus par īrnieku, kas veic kriminālu darbību, un izīrētājs viņiem atbild, ka klienta datus nesniegs, jo aizsargā klienta intereses. Vai šis fakts gadījumā izīrētāju nepadara par līdzdalībnieku kriminālās darbībās,” retoriski jautā Kulbergs.

Ja portāla “ss.lv” pārstāvji sadarbotos ar VID, sniedzot prasīto informāciju, pēc Kulberga ieskatiem, izbeigtos 20 gadus ilgušais auto biznesa nodokļu nemaksāšanas laikmets, Rumbulas placi piemeklētu noriets, jo auto pārdevējiem būtu jāatbild par to, ko viņi tirgo. Apkarojot krāpniecības shēmas, valsts atgūtu vismaz, pēc pesimistiskiem aprēķiniem, 20 miljonu eiro gadā izkrāptos un nenomaksātos PVN nodokļus, nerunājot par citiem ar uzņēmējdarbību saistītiem nodokļiem.

Kulbergs atzīmēja, ka Eiropas Savienībā šāda informācijas nodošanas prakse un caurspīdīgums ir pilnīga norma.

Lai apkarotu lietoto automobiļu tirdzniecības shēmas, jāveic masveida tirdzniecības vietu kontrole, līdzīgi kā Igaunijā, kur tādējādi esot atrisināta situācija. Kontroles rezultātā iestājas divas konsekvences. Proti, automobiļu konfiskācija tajos gadījumos, kad tas nav pieņemts tirdzniecībā vai nav veikta numuru salīdzināšana. Patiesie īpašnieki pēc tam var pieteikties, taisnoties un uzrādīt iegādes dokumentus, ko atkal var pārbaudīt.

Otra kontroles konsekvence būtu publiska informēšana par negodprātīgiem tirgotajiem. Automobilis ir fiziska prece un nevajadzētu iedomāties, ka tirgū esošās problēmas var atrisināt tikai virtuālā vide, piemēram, slēdzot “ss.lv”.

Tāpat VID būtu jāveic sistemātiski kontrolpirkumi no VID puses, kā arī nebūtu jāpieļauj gadiem ilgstošu PVN likuma interpretēšanu auto importa gadījumā.

“Taču viss joprojām notiek – tiek reklamēti automobiļi no Eiropas bez PVN,” secināja Kulbergs.

Kā ziņots, pirmdien pēc VID pieprasījuma “ss.lv” domēna vārds atslēgts. VID nolēmis apturēt Latvijas lielākā sludinājumu portāla “ss.lv” darbību saistībā ar tā atteikšanos sniegt informāciju par nereģistrētiem auto tirgotājiem. VID apturējis arī ar “ss.lv” īpašniekiem saistītā uzņēmuma SIA “Internet” saimniecisko darbību. “Internet” 1.augustā pieņemto VID lēmumu par “Internet” saimnieciskās darbības apturēšanu 3.augustā ir pārsūdzējusi VID ģenerāldirektorei Ilzei Cīrulei.

Sludinājumu portāls “ss.lv gan nomainījis domēna vārdu pret “ss.com”, turpinot nodrošinot pakalpojumus.

Pievienot komentāru

Komentāri (26)

  1. Autotirgotāju viedoklis nevienu neinteresē. Pasūtijuma raksts. Kāds SS sakars ar nod nemaksāšanu?? Nekāds.

  2. Jautājums janostāda savādak. Neviss nodokļu nemaksāšanu uztver pozitīvi, bet nodokļu izlietojumu uztver negatīvi.

  3. Vai kāds var pateikt, vai šis nav dēls tam pašam padomijas laiku loderim Kulbergam, kas godīga inženiera darba vietā šeftējās pa visādām ar auto saistītām biedrībām ?

  4. LETA darbojas savās ierastajās tradīcijās – apgriež ar kājām gaisā !

  5. nodokļu nemaksāšanu Atbildēt

    ne pozitīvi, bet kā protestu pret varturu izšķērdēšanas kāri !

  6. Cilvēki neatbalsta stučīšanu, nevis nodokļu nemaksāšanu.

  7. Lietas vienkāršas. Likumi izdoti atsevišķu personu individuālo vēlmju apmierināšanai, jeb likumos atstāti speciāli caurumi. Viss ir labi, kamēr arī citi nesāk šos caurumus izmantot. Tad nu saceļ lielu brēku, likumu caurumus taisīt ciet neviens nedomā, dils siles smeļamā karote. Tad nu metās tādam ss.lv virsū, lai tas aiztaisa tos likuma caurumus svešajiem ciet, bet augšējie pie siles ciest nedrīkst. Šī sistēma sparīgi ieviesta jau no 4. maija. Augšas varen apmierinātas, apakšām bāž kārtējo batonu ausī..

  8. 🙂 9. augusts, 2017 18:24 Atbildēt
    sludinājuma dēlim ta ar to kāds sakars? viņi netirgo. tos kas tirgo pie vēlmes caur csdd var dabūt, laukumos piefikset, galu galā katrs auto pircejs zin kur samaklet auto tirgotāju, kamer VID izliekas ka nezin kur tādi mīt izņemot sludinājuma dēlī
    Aicinājums VID ierēdņiem izlasīt – vai to vēlas? Darbība liecina ka nē!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. Valsts (darboņi) nozog mūsu nodokļus un izmaksā saviem pārstāvjiem prēmijās un piemaksās! Tāpēc mēs atbalstam nodokļu nemaksāšanu. Valsts sociālais (piem.) pensiju fonds pustukšs, kāpēc? Cilvēki visu redz, bet valsts darboņi uzskata, ka cilvēki ir dumji!

  10. Kulbergs runā ne par to ! Un galvenais , māna sabiedrību ar savu apgalvojumu. Pirmkārt ,sludinājumu firma ir samaksājusi par 100% visus savus nodokļus ko paredz likumdošana.Otrkārt Kulbergs nepasaka ,ka informācijas apstrāde speciāli izstrādājamā programmā ir IZMAKSAS . Treškārt , informācijas apstrāde un nodošana VID ,pēc satura burta un gara ir nelegāla ,nereģistrēta darbība ,jo sludinājumu firma nav reģistrēta kā detektīvfirma izsekošanai un ziņošanais par trešo personu darbībām .

  11. Atļaušos precizēt labi paēdušā plikpaura teikto – sabiedrība nodokļu TĒRĒŠANU neuztver pozitīvi. Un neticu, ka šis ticis pie turības, ne reizi neapčakarējot VID’u …

  12. Kā mums visiem, ir pienākums rīkoties likuma ietvaros, tos nepārkāpt un škiet, tas ir arī ko šī iestāde dara. VID pienākums arī ir rīkoties likuma ietvaros, tos augstprātīgi nepārkāpt vieglāka atrisinājuma dēł. VID nestāv augstāk par likumu, vienalga cik cēli tā mērki.

  13. Ziniet, cilvēkiem vairs nav uzticības valdībai un nodokļu sadalīšanai. Es nepriecājos, ka tas viss tā notiek, bet pēdējā gada laikā pārliecinājos, ka mana godīgā nodokļu maksāšana ir kļūda. Tā ir bezjēdzīga. Pirmkārt, pirms gada, kad man piedzima dēls, viņam bija nepieciešama kardiologa konsultācija, sirds usg un doplerografija, to mums nozīmēja mēnesi pēc dzimšanas (kas sanāk jūnija sākumā). Zvanot uz BKUS, man paziņo, ka var mūs pierakstīt uz decembri, bet, kad jautāju, ko darīt, ka tas ir zīdainis, gaidīt taču nevar, atbilde: 75€! Zīdainim 75€!!!!! Otrkārt, es maksāju nodokļus no savas algas, tāpat arī vīrs, mums nav minimālā alga, bet, šogad, kad interesējos VSAA par vecāku, maternitātes pabalstu apmēriem, kādus es saņemšu, ja man piedzimst otrs bērniņš, neatgriežoties darbā, saņemu atbildi, ka pēc jaunās likumdošanas es saņemšu 171€ bērnu naudu plus 40% 256€. No tā izriet, ka, ja es vēlos otru bērnu man jārēķinās ar to, ka Māmiņalgā saņemšu vēl mazāk nekā ar pirmo. Personīgi sanāktu zaudēt ap 300€ mēnesī. Tas ir normāli??? Lieki piebilst, ka, lai cik ļoti vēlētos, otra bērniņa plānošanu nācās atlikt. Mūsu ģimene gadā nodokļos samaksā ap 8000€, bet pretī kas?
    Ar šo visu cenšos norādīt uz to, ka man neveidojas uzticība valdībai, VID, jo es jutos apkrāpta un, jā, man ir vēlme nemaksāt nodokļus. Pārāk daudz tā augša “bāž” kabatās. Skumja tā situācija pie mums, kā var negribēt prom braukt?

    • Saprotams, vari braukt prom Atbildēt

      jo esi brīvs cilvēks bet vari arī palikt un cīnīties lai citiem nav tik netaisnīgi un grūti. Mūsu ienaidnieki grib lai mēs izmisumā bēgam lai vińiem nāktos vieglāk uzvarēt. Kādēł vińiem mūsus pańemt ar pliku roku???

  14. Vismaz vienā jautājumā Kulberga kungs stāsta nepatiesību un proti, par auto cenām Latvijā un Vācijā, šo pavasari gribēju iegādāties auto, atradu auto portālā mobile.de, intereses pēc pameklēju pie Latvijas, Volvo autorizētiem pārstāvjiem un atradu to pašu automašīnu piedāvājuma, bet par 4 tūkstošiem eiro dārgāk. Latvijas portālā gan tika solīts veikt tehnisko apkopi kā bonusu. Aizbraucot uz Vāciju, konstatējām, ka apkope veikta, mums vēk tika veikta DEKRA bez maksas, tranzīta numuri un apdrošināšana bez maksas, ielieta degviela 2/3 bākas un iedota atlaide 900 eiro. Tā ir patiesība. Mums bija ceļa izdevumi, ko sedza iedotā atlaide. Melot arī vajag mācēt:))

  15. viduslaikos baznicai bija jaadod desmitaa tiesa, tagad taajau ir 1/3 dalja un vairaak. Razhoshanu atbalstiet. un kjeriet bandiitus, kas nekad nemaksaa nodokljus. Kjeriet tos, kas izzog valsti pie varas esot! Zviedrijas kugjis, privatizacija,Baltijas Banka, Kempmaiers, 29 milj, vekselis, shie notikumi iekrita praataa uzreiz. Sabiedriba maacaas no pie varas bijushajiem un esoshajiem.

  16. Zb ar savu PVN… Par maz ka rs jau tā no algas momaksāju gandrī 1/4 daļu savas nopelnītās naudas (ja aprēķina + to ko nomaksā darba devējs tie ir visi 40%) pēc tam sākas epopeka ar PVN vienalgas kas tas būtu visur ir PVN kas ir 1/5 no smas ni tad paskaitat cik nopelna cilveks un cik valsts vispar neko nedarot… Tas ir normāli? Vidmaz auto es varu nopirkt bez PVN un pēc tam maksāt PVN par degvielu, rezerves daļām, tehniskajām apkopēm u.t.t Jums neliekas ka tas nodokļi slogs ir mazloet pārspīlēts? Nolaidiet PVN pārtikai in varbūt mēs maksāsim auto iegādes PVN… Visi maksā nodokļus un naudas tik un tā nav tad nu jautājums kur viņa paliek

  17. Zb ar savu PVN… Par maz ka rs jau tā no algas momaksāju gandrī 1/4 daļu savas nopelnītās naudas (ja aprēķina + to ko nomaksā darba devējs tie ir visi 40%) pēc tam sākas epopeka ar PVN vienalgas kas tas būtu visur ir PVN kas ir 1/5 no smas ni tad paskaitat cik nopelna cilveks un cik valsts vispar neko nedarot… Tas ir normāli? Vidmaz auto es varu nopirkt bez PVN un pēc tam maksāt PVN par degvielu, rezerves daļām, tehniskajām apkopēm u.t.t Jums neliekas ka tas nodokļi slogs ir mazloet pārspīlēts? Nolaidiet PVN pārtikai in varbūt mēs maksāsim auto iegādes PVN…

  18. Zb ar savu PVN… Par maz ka rs jau tā no algas momaksāju gandrī 1/4 daļu savas nopelnītās naudas (ja aprēķina + to ko nomaksā darba devējs tie ir visi 40%) pēc tam sākas epopeka ar PVN vienalgas kas tas būtu visur ir PVN kas ir 1/5 no smas ni tad paskaitat cik nopelna cilveks un cik valsts vispar neko nedarot… Tas ir normāli? Vidmaz auto es varu nopirkt bez PVN un pēc tam maksāt PVN par degvielu, rezerves daļām, tehniskajām apkopēm u.t.t Jums neliekas ka tas nodokļi slogs ir mazloet pārspīlēts? Nolaidiet PVN pārtikai in varbūt mēs maksāsim auto iegādes PVN…

  19. Nav daudz variantu Atbildēt

    Ja es saņemu algu 300 eiro. Tad par ko man maksāt nodokli? Bet tie kas saņem 1000 vai vairāk lai maksā nodokli.

  20. es ar nesen auto pirku Atbildēt

    un nav tā kā zēns apgalvo, ka vācijā autiņi dārgāki nekā pie mums, vācijā par tādu pat naudu kā pie mums var nopirkt gan jaunāku, gan ar mazāku nobraukumu. starpiba viņa piesauktajā cenu segmentā kā reiz ir sākot ar pusotru tūkstoti (vācijā lētāk, nejaukt ar ši meļa sacito) .jebkurš par to var pārliecināties rupigāk salidzinot ss cenas ar vācu interneta portālos izvietoto auto cenām.
    nu katrs pirkums jau ir indivuāla vienošanās jo uz vietas jaujāredz auto, bet sludinajumu dēļi ļauj salidzināt cenas jebkuram kas to vēlas izdarit un atmaskot ši kunga melus

  21. apmelošanas kampaņa turpinās Atbildēt

    un nu jau mērķis kļuvusi sabiedriba kura lūk krāpniecibu atbalsta. sabiedriba protestē pret valsts reketu bet kā vienmer viņas protestus pasniedz kā noziegumu

  22. Manuprat lielaka dala ss.lv atrodamas lietotas mantas (nodoklis jau par tam ir samaksats)

    • Kāda te nozīme – lietotas, vai nelietotas? Nodoklis ir jāmaksā NO SAIMNIECISKĀS DARBĪBAS IENĀKUMIEM , nevis par mantām.
      Ja tirgojot lietotas automašīnas ienākums pārsniedz likumā atļauto summmu – esi tik labs, nomaksā nodokli.

      • sludinājuma dēlim ta ar to kāds sakars? viņi netirgo. tos kas tirgo pie vēlmes caur csdd var dabūt, laukumos piefikset, galu galā katrs auto pircejs zin kur samaklet auto tirgotāju, kamer VID izliekas ka nezin kur tādi mīt izņemot sludinājuma dēlī

Rīga-Liepāja maršruts ir pārspējis cerības (1)Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" maršruts Rīga-Liepāja ir pārspējis cerības, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+