Latvijā
Sabiedrība

Stājies spēkā spriedums, ar kuru Televīzija Domburam maksās 26 000 eiro 16

Foto – LETA

Stājies spēkā spriedums, ar kuru no VSIA “Latvijas Televīzija” (LTV) par labu žurnālistam Jānim Domburam tika piedzīti 25 896 eiro (18 200 latu) par vienošanās pārkāpuma atzīšanu saistībā ar informatīvi dokumentālu raidījumu veidošanu.

Kā norādīja Augstākās tiesas (AT) preses sekretāre Baiba Kataja, AT Civillietu departaments 18.martā rīcības sēdē izskatīja valsts LTV kasācijas sūdzību par Rīgas apgabaltiesas spriedumu. Tiesnešu kolēģija pieņēma lēmumu neierosināt lietā kasācijas tiesvedību, atzīstot apelācijas instances tiesas spriedumu par tiesisku un pamatotu.

AT ieskatā apelācijas instances tiesa pamatoti atzinusi, ka vienošanās teksts starp pusēm apliecina saistības nodibināšanu. Tāpat AT norādīja uz apelācijas instances tiesas atzinuma pareizību par to, ka atbildētāja pieļāvusi piecus pušu slēgtās vienošanās 9.punkta pārkāpumus attiecībā pret prasītāju un katrs no šiem līguma punkta pārkāpumiem kvalificējams kā atsevišķs līguma pārkāpums, kas rada prasītājam tiesības saņemt līgumsodu pielīgtajā apmērā.

Saistītie raksti

Līdz ar rīcības sēdes lēmumu stājas spēkā Rīgas apgabaltiesas 2013.gada 16.oktobra spriedums, ar kuru atzīts, ka LTV ir pārkāpusi vienošanos, sadarbību un līgumattiecības 2009.-2011.gadā raidījuma “Kas notiek Latvijā” veidošanā un nospriedusi piedzīt no LTV par labu Domburam līgumsodu 25 896 eiro (18 200 latu) apmērā un tiesāšanās izdevumus 4543 eiro (3193 latu) apmērā.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa pirmajā instancē daļēji apmierināja žurnālista prasību, viņam par labu piedzenot 3400 latus (4838 eiro).

LTV juriste Inga Štrausa iepriekš paskaidroja, ka prasība ir saistīta ar to, ka, LTV veidojot informatīvi dokumentālus raidījumus, netika rīkota pretendentu atlase, kas ļautu uz to veidošanu vai vadīšanu pretendēt arī Domburam. Žurnālists uzskatīja, ka viņam tādas tiesības bija jānodrošina.

LA.lv