Mobilā versija
+3.5°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
14. marts, 2016
Drukāt

Kā izbeigt takšu karus Rīgā? (2)

Policijas fotoPolicijas foto

Pēdējo nedēļu laikā Rīgā dedzinātas četras kompānijas “Baltic Taxi” automašīnas. Šie gadījumi aktualizējuši jautājumu par nepieciešamību sakārtot taksometru pakalpojumu jomu.

 

Jānis Naglis, “Baltic Taxi” valdes loceklis: “Žēl, ka kārtējo reizi ir jāsadeg vai jātiek sašautam taksometram, lai nozares problēmas kāds sāktu risināt. Atbalstām ekonomikas ministra iniciatīvu un spēju tagad ieklausīties taksometru nozares priekšlikumā par taksometru patentmaksas ieviešanu. Pie ieguvumiem no patentmaksas minama ēnu ekonomikas samazināšanās, kvalitatīvāku pakalpojumu nodrošināšana, kā arī godīgas uzņēmējdarbības un veselīgas konkurences veicināšana. Situācijas analīze liecina, ka negodīgiem nozares spēlētājiem šobrīd ir iespēja izvairīties no nodokļu nomaksas, tādējādi piedāvājot pakalpojumus par cenu, ar kuru nodokļus maksājošiem uzņēmumiem ir ārkārtīgi grūti konkurēt.”

 

Kristaps, taksometru firmas īpašnieks, 
kurš vēlējās palikt anonīms: “Lai arī ar likumu visi it kā esam vienādi, realitātē esam spiesti rēķināties ar nevienlīdzīgiem noteikumiem. Tādēļ pastāv “pareizie” un “nepareizie” taksisti. Par automašīnu dedzināšanu – domāju, kāds vēlas ar šiem upuriem panākt sev vēlamās izmaiņas likumos. Atcerēsimies, ka kompānijai “Baltic Taxi” nevajadzēja pakāpeniski no maza uzņēmuma izaugt par lielu kompāniju – viņi strauji ienāca tirgū ar tā laika politisko atbalstu, nobīdot malā tos, kuri atradās “nepareizajā” vietā. Viņi ieņēma teritoriju Latvijas valstij piederošā uzņēmumā ar stabilu, garantētu apgrozījumu un panāca, ka, izņemot vēl vienu kompāniju, citi tur netiek klāt.”

 

Iveta Silionova, SIA “Rīga Taxi” direktore: “Lai izbeigtu takšu karus, nepieciešams ieviest vienotus noteikumus taksometru pārvadātājiem visā Latvijas teritorijā un nodot taksometru licencēšanu vienai organizācijai, piemēram, Autotransporta direkcijai. Būtu loģiski, ja pārvadātājam, kurš iegādājas licenci, piemēram, Rīgas pašvaldībā, Rīgas pilsēta par saņemtajiem līdzekļiem organizētu taksometru stāvvietas un nodrošinātu iespēju visiem pilsētā licencētiem pārvadātājam tās izmantot. Šobrīd tādas kārtības nav. Pārvadātāji cenšas savā starpā vienoties par stāvvietu sadalījumu, kas ir viens no takšu karu iemesliem. Mums pat ir pašvaldības bez neviena licencēta taksometra, piemēram, Stopiņi. Pēc pašreizējās likumdošanas, Stopiņu novada iedzīvotāji nevar likumīgi saņemt šos pakalpojumus, jo taksometrs drīkst uzņemt klientus tikai tajā novadā, kurā viņš ir saņēmis licenci.”

 

Anita Pakalniece, AS “Rīgas Taksometru parks” komercdirektore: “Ir skaidrs, ka nesaskaņas tirgū ir saistītas ar klientu piesaisti, kur viena un mazākā tirgus dalībnieku daļa iegulda līdzekļus un resursus mārketingā, tehnoloģijās, transporta līdzekļos, darbinieku izglītošanā un tamlīdzīgi, paralēli arī uzskaitot apgrozījumu un maksājot nodokļus, kamēr pārējie cenšas piesaistīt ar klientu maldināšanu. Pētījums par taksometru pārvadājumiem uzrādīja, ka no gandrīz 3000 taksometriem Latvijā tikai 18% uzrāda nobraukumu virs 200 km dienā, kas apliecina normālu darba procesu. Savukārt 12% taksometru 2014. gadā ir pilnībā stāvējuši uz vietas vai braukuši atpakaļ. Divi lielākie taksometru zīmoli uzrāda apgrozījumu katrai automašīnai mēnesī vairāku tūkstošu eiro apmērā, kamēr vidējais skaitlis nozarē ir tikai 23,5 eiro mēnesī. Ir jārada priekšnoteikumi, lai liktu visiem tirgus dalībniekiem veikt obligātos maksājumus pirms licences saņemšanas. Šobrīd neko labāku par patenta maksu neredzu, lai gan apmēri un struktūra ir apsverama. Vēl uzskatu, ka Rīgā pilnīgi pietiek ar 800 taksometriem. Ja lielāko daļu laika taksometrs būs kopā ar klientu, nevis tā gaidās, pašizmaksa būs zemāka.”

 

UZZIŅA

* Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens šonedēļ plāno sasaukt atbildīgo ministriju pārstāvjus, lai risinātu situāciju taksometra pakalpojumu nozarē. Kā viens no risinājumiem darba kārtībā ir patenta maksas ieviešana.

* Pēc Finanšu ministrijas aplēsēm, ēnu ekonomikas īpatsvars taksometru pakalpojumu nozarē ir viens no augstākajiem, proti, 80%.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Šo rakstu ir drukājis pilnogs tumsonis.
    Atkal atbalstam lielos uzņēmumus.
    Un kā tad Baltic taxi brauks uz Valku aizvest 2km cilvēkus, jo vietējais taksists jau tagad nespēj atļauties samaksāt murgus kas uzlikti kur nu vēl grib nodot autotranporta direkcijai pārvaldīt šo jomu vnk rēcu pretīgi ka tā var muti vispār virināt. Direkcija kas likvidēja kravas taksometru nozari LV likvidēs arī vieglos taksometrus. Izsniedzot licences savējiem ar citiem noteikumiem kā pārējiem.

  2. Tie takši kas agrāk visulaik stāvēja Vecrīgā galvenokārt strādāja kā narkotiku dīleri, prostitītu sutineri un masāžas(prostitūcijas) salonu apkalpotāji klientu vervēšanā un pils’tas viesu apzadzēji kas vietējos nemaz negribēja apkalpot bez astronomiskas summas par mazu attālumu. vienlaikus viņi maksāja lielus kukuļus pašvaldības policijai lai tie gaiņātu takšus kas ar korumpantiem policijā nesadarbojās. Jātiek vispirms ar korumpētajiem policistiem galā kas piesedz šo bandītu biznesu.

Atis Klimovičs: Kāpēc mūsu ģenerāļi klusē? (34)Katrs Latvijas iedzīvotājs būs kaut reizi dzirdējis kāda ārvalstu komentētāja vai militārā eksperta izteikumus par to, cik dienās uzbrukuma gadījumā sabrukšot Latvijas un tās kaimiņu aizsardzība.
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Jūs, bērniņi, nāciet…

Bijušais premjers, tagadējais uzņēmuma “Latvijas Gāze” vadītājs Aigars Kalvītis turpmāk varēs daudz biežāk sazināties ar savu bērnības draugu Kasparu Upacieri jeb Ufo, kurš pieņemts darbā par sabiedrisko attiecību speciālistu. “Latvijas Gāzē” iztiku pelna arī tādi bijušie politiķi un amatpersonas kā Jānis Straume, Vinets Veldre un Elita Dreimane.

Lasītāju aptauja
Vai Egila Baldzēna vadībā arodbiedrības kļūs ietekmīgākas?
Draugiem Facebook Twitter Google+