Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
25. aprīlis, 2014
Drukāt

“Stena Line” pārstāvis: Prāmja sasvēršanās bija nepatīkama, taču ne bīstama

Foto - baltictransportmaps.comFoto - baltictransportmaps.com

Situācija, kad ceļā no Liepājas uz Travemindes ostu Vācijā vēja virziena maiņas ietekmē sasvērās prāmis “Urd”, bijusi nepatīkama un varējusi radīt diskomfortu gan prāmja pasažieriem, gan apkalpei, taču tā nekādā gadījumā nav bijusi bīstama un kuģis drīkstējis turpināt ceļu uz galamērķi, aģentūrai LETA notikušo skaidroja kompānijas “Stena Line” reģionālais vadītājs Baltijas valstīs Aivars Tauriņš.

“Skaidrs, ka plkst.4 no rīta, izejot no Liepājas ostas, prāmis bija izbalansēts. To neviens pat neapšauba. Ap pusdienas laiku pretēji prognozēm spēji mainījās vēja virziens, parādījās diezgan stiprs sānvējš, kas, ņemot vērā prāmja lielo sānu virsmu, izjauca prāmja līdzsvaru, un tas sasvērās par diviem, trim grādiem, kas absolūti nav bīstami,” skaidroja Tauriņš, piebilstot, ka šos meteoroloģiskos datus par vēja virziena maiņu ir iespējams pārbaudīt. Viņš nepiekrīt kādas prāmja pasažieres vērtējumam, ka prāmis būtu sasvēries par 20 grādiem. Ar tādu minējumu pretrunā esot arī uz prāmja uzņemtās fotogrāfijas. Tomēr zināmu diskomfortu, protams, pasažieri izjūt arī tad, ja prāmis ir sasvēries par dažiem grādiem, atzina Tauriņš.

Šādā situācijā, kas pasažieriem, protams, varot radīt diskomfortu, taču ne apdraudējumu, kapteinis drīkst pieņemt lēmumu turpināt ceļu uz galamērķi. Var iespēju robežās mēģināt izbalansēt kuģi ar balsta ūdeni, var arī nedaudz pārplānot maršrutu, lai izvairītos no sānvēja, kas arī ticis darīts, skaidroja Tauriņš.
Tauriņš apstiprināja, ka prāmis “Urd” iepriekš Vācijas ostā cietis negadījumā, kad tam sānos ieskrējis cits prāmis, taču kategoriski noraidīja iespēju, ka prāmja sasvēršanās varētu būt saistīta ar šo negadījumu. Prāmis ir atbilstošā tehniskā kārtībā, citādi tam nemaz nebūtu atļauts kuģot, norādīja Tauriņš. Tāpat viņš noliedza pieņēmumu, ka varētu būt radusies kāda kļūme, kraujot kravas, jo prāmis Liepājas ostu ir atstājis izbalansēts.

Pasažieriem noteikti diskomfortu varēja radīt arī pēc savienoto trauku principa notikusī kanalizācijas noplūde, appludinot kajītes, atzina Tauriņš. Viņš “Stena Line” vārdā atvainojās prāmja pasažieriem par brauciena laikā piedzīvoto diskomfortu, solot, ka pasažieriem, kuri brauciena laikā izjutuši neērtības, tikšot kompensēta nauda par biļetēm.

“Stena Line” korporatīvo komunikāciju vadītājs Jespers Valtersons savukārt uzsver, ka skandināvu uzņēmums “Stena Line” darbojas pēc augstākajiem pasaules drošības standartiem, kuri attiecas un tiek ievēroti uz visiem kompānijai piederošajiem kuģiem. Prāmis “Urd” bijis ceļā no Liepājas uz Travemindes ostu Vācijā un sasvēršanos 9.aprīļa reisā izraisīja spēcīga vēja virziena maiņa. Viņš noraida mediju telpā izskanējušo informāciju, ka kuģa apkalpe nekomunicēja ar pasažieriem. “Mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka prāmja “Urd” kapteinis vairākkārt informēja pasažierus par esošo situāciju un to, ka kuģim nekādas briesmas nedraud,” apgalvo Valtersons.

Vienlaikus, ņemot vērā klientu sūdzības, “Stena Line” padziļināti izskatīšot konkrēto gadījumu un apkalpes gatavību šādās situācijās.

“Stena Line” arī esot kompensējusi to pasažieru braucienus, kuru kajītēs bija radušās problēmas ar santehniku. Turpmākās sūdzības un jautājumi par kompensācijām tikšot izskatītās individuālā kārtībā.

Kā ziņots, vakar Liepājā veikta kompānijas “Stena Line” prāmja “Urd” apsekošana, reaģējot uz kādas pasažieres sūdzību par, viņasprāt, bīstamu prāmja sasvēršanos ceļā no Liepājas uz Travemindi Vācijā. Apsekošana veikta, jo kāda prāmja pasažiere nosūtījusi vēstuli Latvijas Jūras administrācijai par, viņasprāt, bīstamu situāciju brauciena laikā 9.aprīlī.

Latvijas Jūras administrācijas speciālisti, piedaloties Liepājas ostas drošības virsniekam, 24.aprīlī veica prāmja “Urd” apsekošanu.
Pēc pasažieres Zanes Dzalbes stāstītā, prāmis ceļā no Liepājas uz Travemindi sācis svērties uz vienu pusi, ziņo portāls “Liepājniekiem.lv”. Ap plkst.18 prāmis jau esot bijis sasvēries par aptuveni 15 grādiem, bet pasažieru kajītes pārplūdušas ar kanalizāciju. Esot cēlies vējš, un prāmis turpinājis svērties. Ap plkst.19.30 prāmis, pēc pasažieres teiktā, bijis sasvēries aptuveni par 20 grādiem. Uz kuģa esot sākusies panika. Kanalizācija turpinājusi kajītē plūst līdz prāmja apstāšanās brīdim ostā, prāmis ceļu visu nakti turpinājis ievērojami sasvēries.

Foto un video – Zane Dzalbe.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+