Mobilā versija
+19.2°C
Viesturs, Viestards, Kitija
Trešdiena, 28. jūnijs, 2017
8. septembris, 2015
Drukāt

Kāpēc CSDD palielina maksu par tehniskajām apskatēm? Atbilde “LA” lasītājam (4)

Foto - LETAFoto - LETA

“Kāpēc CSDD palielina maksu par tehniskajām apskatēm? Nav nekāda pamatojuma, kāpēc vajadzīgas stingrākas pārbaudes, ja automašīnas pirms apskates tāpat saremontē servisos. Kārtējais slogs nodokļu maksātājiem un autobraucējiem, lai pildītu valsts budžetu. Saprotu, ka trūkst naudas, bet neķerieties pie godīgi strādājošajiem!  Zigurds Kalējs Rīgā

Valsts akciju sabiedrības “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) pārstāve Agnese Korbe atbild, ka šogad ar mērķi uzlabot kopējo ceļu satiksmes drošības situāciju ir pieņemti vairāki lēmumi. Toskait par stingrākām, modernākām un plašākām pārbaudēm gan tehniskajā apskatē, gan jauno autovadītāju sagatavošanā un eksaminācijā, tāpat par stingrāku tiesību atjaunošanas kārtību, sodiem u. c.

“Ir sagatavoti vairāki priekšlikumi un izmaiņas likumdošanā, arī par apskati,” teic A. Korbe. “Lai kontrolētu automobiļu elektroniskās vadības un drošības sistēmas, kā arī veiktu papildu pārbaudes ceļu satiksmes drošības paaugstināšanai, piemēram, pieslēgšanās pašdiagnostikas sistēmai (OBD) – bremžu antibloķēšanas sistēmas (ABS) pārbaude, elektroniskās stabilitātes kontroles sistēmas (ESC) pārbaude, drošības jostu, to spriegotāju un gaisa spilvenu drošības sistēmas (SRS) pārbaude, pastiprināta riepu protektora un vecuma kontrole, vieglo automobiļu kontrole uz ceļiem u. c. aktivitātes –, nepieciešams modernāks aprīkojums, kā arī palielinās patērētais laiks automobiļa kontroles veikšanai, kas ir iemesls pakalpojuma maksas palielināšanai.”

Komentējot Z. Kalēja rakstīto, ka automašīnas pirms apskates tāpat saremontē servisos, CSDD darbiniece uzsver, ka tad jau tehnisko apskati ar pirmo reizi vajadzētu iziet simtprocentīgi visiem. Taču caurmērā tikai nedaudz vairāk kā pusei – ap 60% – automašīnu pietiek tikai ar pirmo apskates reizi. Šogad četrās Latvijas pilsētās – Valmierā, Ventspilī, Rīgā un Daugavpilī – rīkotajās Tehniskās apskates naktīs bija iespēja bez maksas veikt automašīnu tehniskā stāvokļa diagnostiku. “To rezultāti liecina, ka drošas ceļu satiksmei bija vien ap 20% automašīnu. Tātad jāsecina, ka valstī automobiļu tehniskais stāvoklis nav pietiekami labs,” akcentē A. Korbe. Viņa paskaidro, ka valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi CSDD cenrādī paredz cenas palielinājumu par 3,61 eiro pamata tehniskajai apskatei un par 1,98 eiro atkārtotai apskatei. (Jāpiebilst, ka patlaban pamata tehniskā apskate vieglajam auto ar benzīna motoru izmaksā 23,27 eiro.) Šīs izmaiņas attieksies tikai uz vieglajiem auto un kravas auto ar pilnu masu līdz 3500 kg. Izmaiņas vēl jāapstiprina valdībā.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Kur ir statistika par satiksmes negadījumiem ko izraisīja tehniskie automašīnu defekti? Cik procentu? Ja tādas nav, vai procents zems tad naudu labāk izlietot citur. Vai samazinat apskatei tērēto.

  2. Maksu par apskati var pelielināt, bet transporta ekspluatācijas – jebšu bijušais ceļu nodoklis, kurš nekādā veidā ceļu stāvokli neietekmē (viņš pa tiešo iebirst Valsts budžetā) apjoms un nepieciešamība gan nav redzama. Igauņi un Lietuvieši šo nodokli iekļauj degvielas cenā, kura jau tāpat ir zamāka kā pie mums. Par skati nekādu pretenziju man nekad nav bijušas – pārbauda jau tikai pašu svarīgāko, lai pašam un apkārtējiem droši.

  3. ar pirmo reizi neizej tapec ka tam stacijam japelna nauda,sev un valstij.

  4. Tagad, kad valstij tik grūti ar naudu CSDD pieļauj tādus tēriņus? Citi samazina, bet CSDD rūpēsies, lai auto tehniski labā kārtībā kratītos pa bedrainajiem ceļiem.

Māris Antonevičs: Pirmais eksāmens KNAB vadītājam. Pagaidām teorētisks... (11)Par "oligarhu sarunām" vairāk taisnošanās nekā pārliecības par rīcību.
Lasītāju aptauja
Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. Pie domes durvīm manītas lāča pēdas

Vakar Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja amatā ievēlēts partijas “Saskaņa” saraksta līderis Andrejs Elksniņš. Arī Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētāja amatā atkārtoti ievēlēts “Saskaņas” saraksta līderis Aleksandrs Bartaševičs. Līdz ar to šobrīd “Saskaņa” nonākusi pie abu Latvijas lielāko pilsētu – Rīgas un Daugavpils, kā arī Rēzeknes vadības grožiem. Jūrmalā “Saskaņa” veido koalīciju ar ZZS.

Partija “Saskaņa” maksimāli izmantojusi to, ka atrodas opozīcijā un nepiedalās valsts pārvaldē, tādēļ partijas nākšana pie varas lielākajās Latvijas pilsētās ir likumsakarīga, šādu viedokli aģentūrai LETA paudis politologs Filips Rajevskis. Viņš gan to neuztver kā nopietnu atspēriena punktu gaidāmajās Saeimas vēlēšanās: “”Saskaņa” ir bijusi ļoti konsekventa, jo nelauž līgumu ar partiju “Vienotā Krievija”, aktīvi uzstāj uz attiecībām ar Krieviju un nemainīgi negatīvi attiecas pret Latvijas līdzdalību NATO. Šī būs tā robeža, kas “Saskaņai” kā kreisajiem neļaus pilnīgi izpausties, jo, lai gan cilvēkiem varētu patikt kaut kādi ideoloģiski punkti viņu programmā, tomēr nedomāju, ka vairākums cilvēku ir tik prokrieviski orientēti.”

Vai iedzīvotāju ienākuma nodoklim jānosaka lielāka progresivitāte?
Juris Jansons: Valodu lielu dara cilvēki (4)Man ir patiess gods būt starp tiem dažiem miljoniem, kuri var domāt, runāt un klausīties latviešu valodā.
Juris Lorencs: Globālo sasilšanu gaidot (7)Cīņā par zaļajām idejām aktīvi līdzdarbojas arī dažādu interešu lobiji
Draugiem Facebook Twitter Google+