Ministru prezidente Laimdota Straujuma (no kreisās) sasveicinās ar Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektori Ināru Pētersoni.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma (no kreisās) sasveicinās ar Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektori Ināru Pētersoni.
Foto-LETA

Straujuma apmierināta ar VID darbu 1

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbība un arī VID izvirzītie stratēģiskie mērķi nākamajiem trīs gadiem ir uzteicami, 10.maijā žurnālistiem sacīja Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi”
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

“Man ļoti patīk VID izvirzītais darbības moto “Jūs godīgi maksājat nodokļus, mēs profesionāli apkalpojam”. Tas, ka VID centīsies samazināt administratīvo slogu godīgajiem uzņēmējiem un ar visu bardzību koncentrēsies uz tiem, kas nodokļus nemaksā, ir apsveicami,” sacīja Straujuma.

Tāpat Ministru prezidente izteica apmierinātību ar VID administrēto nodokļu iekasēšanu valsts budžetā, jo nodokļu ieņēmumu plāns pildās labi, bet galvenajās pozīcijās pat pārsniedz plānu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Esmu apmierināta arī ar plānoto VID rīcību ēnu ekonomikas mazināšanā un aplokšņu algu apkarošanā, atbalstu arī Finanšu ministrijas ierosinājumus izmaiņām likumdošanā, tostarp Krimināllikumā, kas palīdzēs mazināt šīs problēmas,” sacīja Straujuma.

Viņa arī pauda gandarījumu, ka VID strādā pie sava darba optimizācijas un ietaupītos līdzekļus varēs novirzīt darbinieku motivācijai un klientu apkalpošanas modernizācijai.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone uzsvēra, ka gada laikā daudz kas ir paveikts VID darbības uzlabošanai, un izteica pateicību uzņēmējiem un uzņēmēju organizācijām, ar kurām VID izveidojusies laba sadarbība.

“VID darbības pilnveidošana ir VID un uzņēmēju kopdarbs. Arī turpmāk būsim palīgs tiem, kas godīgi maksā nodokļus, bet pret nemaksātājiem vērsīsimies ar represijām,” uzsvēra Pētersone.

Viņa norādīja, ka VID arvien vairāk pilnveidos klientu elektronisko apkalpošanu, jo funkcijām, ko klients pats var paveikt elektroniski, nav nepieciešams valsts ierēdnis ar augstāko izglītību.

Pētersone arī norādīja, ka VID vadībai šī bija pirmā iespēja iepazīstināt Ministru prezidenti ar savu darbību un saņemt valdības vadītājas vērtējumu un redzējumu. “Tas ir ļoti svarīgi, jo valsts pārvaldei jāiet vienā virzienā,” piebilda Pētersone.

Jau ziņots, ka VID izstrādājis četrus galvenos stratēģiskos mērķus 2014.-2016.gadam.

Pirmais mērķis ir īstenot nodokļu maksātāju un muitas klientu saistību izpildes uzvedībai atbilstošu rīcību valsts budžeta ieņēmumu iekasēšanas un Eiropas Savienības (ES) finanšu interešu aizsardzības efektīvai nodrošināšanai.

Reklāma
Reklāma

“Vienkāršāk sakot, mērķis ir katru nodokļu maksātāju apkalpot pēc tā, kā viņš maksā nodokļus. Ja nodokļu maksātājs tos nevēlas maksāt, tad VID pret to vērsīsies ar represīvām metodēm. Ja nodokļi tiek maksāti apzinīgi, tad šādam klientam VID izrādīs vislielāko pretimnākšanu,” iepriekš skaidroja Pētersone.

Otrs VID stratēģiskais mērķis ir nodrošināt sabiedrības aizsardzību, drošību un drošumu, veicot efektīvus muitas kontroles pasākumus.

Trešais stratēģiskais mērķis ir nodrošināt noziedzīgu nodarījumu apkarošanu valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā, samazinot nodokļu krāpšanu un kontrabandu.

Savukārt ceturtais stratēģiskais mērķis ir paaugstināt VID resursu izmantošanas efektivitāti un lietderību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.