Mobilā versija
+0.9°C
Eiženija, Ženija
Svētdiena, 26. marts, 2017
23. augusts, 2014
Drukāt

Straujuma: “Rail Baltica” projekts ir mieram un attīstībai (1)

Foto-LETAFoto-LETA

Igaunijas premjerministrs Tāvi Reivass (no kreisās), Latvijas Ministru prezidente Laimdota Straujuma un Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs piedalās preses konferencē un "Rail Baltica" projekta prezentācijā.

Eiropas standarta platuma sliežu ceļa projekts “Rail Baltica” ir paredzēts mieram un ekonomiskajai attīstībai, nevis militārām vajadzībām, 23.augustā, pieminot Baltijas ceļa notikumus, žurnālistiem teica Ministru prezidente Laimdota Straujuma.

Viņa paskaidroja, ka nesenajā tikšanās laikā ar Vācijas kancleri Angelu Merkeli, pārrunāta ilgtermiņa NATO klātbūtnes nozīmīgums Latvijā, un viens no uzstādījumiem ir arī infrastruktūras izbūve. Vienlaikus Straujuma akcentēja, ka tieši “Rail Baltica” projekts ir paredzēts mieram un ekonomiskai attīstībai, nevis militārām vajadzībām.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs (Algirdas Butkevičius) sacīja, ka ar dzelzceļa izbūvi tiek veidota vēl viena ķēde starp Baltijas valstīm un projekts ir viena no Lietuvas dzelzceļa galvenajām prioritātēm.

Savukārt Igaunijas premjerministrs Tāvi Reivass (Taavi Rõivas) sacīja, ka šī diena ir vēsturiska visām trim Baltijas valstīm un vēsture ir pierādījusi – ja Baltijas valstīm ir viens kopējs mērķis, tad tās arī to sasniedz. Viņš arī uzsvēra, ka dzelzceļa izbūve būs svarīga arī citām valstīm un stiprinās kopējo Eiropas drošību.

Satiksmes ministrijas pārstāvji preses konferencē akcentēja, ka projekts varētu tikt pabeigts līdz 2025.gadam un tā mērķis ir tautsaimniecības attīstība, iespēja pārvietoties pa Baltijas valstīm un ģeopolitiskās stabilitātes veicināšana.

“Rail  Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Projektam plānots piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu 85% apmērā no kopējām izmaksām.

Baltijas ceļš bija miermīlīga politiska demonstrācija 1989.gada 23.augustā, kad aptuveni divi miljoni cilvēku sadevās rokās 600 kilometru garā ķēdē cauri Baltijas valstīm, apliecinot vienotību centienos pēc brīvības. Latvijas teritorijā Baltijas ceļš tika rīkots apmēram 260 kilometros valsts ceļu.

Foto-LETAFoto-LETA

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. … Ka saka arzemes: ‘ What took you so long …?’

    … Laikam jau dazu valsts vaditaju, vel zombeto, Ukrainas situacijas piespiesta ‘atmoda’ no berniba uzspiestas ideologijas iespaidiem uz neatkarigas un kritiskas domasanas spejam un piespiesta izglitiba pasaule vel esosai realpolitikas primaritatei !

Cerības par noietu Ķīnā gaist: Latviešiem neizdodas iemācīt ķīniešiem ēst piena produktus (17)Vecajai Eiropai neizdevās iemācīt ķīniešiem ēst piena produktus, tas nepadodas arī latviešiem
"Sadales tīkls" iegādāsies 200 000 viedo skaitītāju; uzstādīs visā Latvijā (6)AS ”Sadales tīkls” iegādāsies 200 000 viedo skaitītāju, aģentūrai LETA teica uzņēmuma pārstāve Tatjana Smirnova.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+