Licencējot projektā “Demola Latvia” izstrādātos uzņēmumu problēmsituāciju risinājumus, studenti piesaista 17 000 eiro.
Licencējot projektā “Demola Latvia” izstrādātos uzņēmumu problēmsituāciju risinājumus, studenti piesaista 17 000 eiro.
Publicitātes foto

Studenti atrisina 10 uzņēmumu problēmas un piesaista 17 000 eiro 0

Pusotra gada laikā licencēti 11 inovācijas platformas “Demola Latvia” starpdisciplināru un starptautisku studentu komandu izstrādāti risinājumi. Teju kā prezentēti piedāvājumi vēl desmit kompāniju vajadzībām.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

“Demola Latvia” ir sadarbības platforma studentiem, uzņēmumiem un universitātēm. To uztur Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), Latvijas Universitāte (LU) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Tiesības šo projektu īstenot Latvijā RTU ar partneriem ieguva 2017. gadā, līgums beigsies šā gada beigās, šī ir trešā un noslēdzošā sezona.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pateicoties “Demola Latvia” iniciatīvai, ir izveidots pamats ciešākai sadarbībai starp industriju un studentiem. Projekta laikā studenti ir pierādījuši savu spēju risināt komplicētas organizāciju vai nozares problēmas, piedāvājot inovatīvus, radošus, pamatotus risinājumus,” pauž RTU Dizaina fabrikas projektu vadītāja Liene Briede.

Par veiksmīgu sadarbību liecina tas, ka licencēta gandrīz puse no iepriekšējās divās sezonās izstrādātajiem risinājumiem, studentiem atlīdzībā par paveikto darbu kopumā izmaksājot 17 tūkstošus eiro.

“Vēlamies nākotnē pacelt “Demola” projektu jaunā līmenī, iesaistot vēl vairāk uzņēmumu, paaugstinot industrijas uzticēšanos un iesaisti koprades procesā,” uzsver L. Briede. Nākamā “Demolas” sezona tiks izsludināta 2019. gada rudenī.

Noslēguma sezonā studentu komandas meklēja risinājumus desmit uzņēmumu – “Latvijas Dzelzceļš”, “SAF Tehnika”, “Johnson&Johnson”, “Tieto”, “Balta”, “Forevers”, “Telema”, “Hansab”, “Metropolis Riga” un “Amigo” – problēmsituācijām.

Piecus risinājumus žūrija novērtējusi ar simpātijas balvām.

RTU simpātijas izpelnījās “Johnson&Johnson” vajadzībām piedāvātais socializēšanās rīks hroniskas ādas iekaisuma slimības psoriāzes skartajiem un studentu piedāvātās idejas taktiskākai komunikācijas stratēģijai, kas ļautu palielināt apdrošināšanas kompānijas “Balta” pakalpojumu izmantotāju skaitu.

LIAA pozitīvi novērtēja interaktīvo karti, kas izstrādāta investīciju novērtēšanai kādā teritorijā, atsaucoties nekustamo īpašumu kompānijas “Metropolis Riga” definētai problēmsituācijai.

“Latvijas Dzelzceļam” līdz ar Eiropas Parlamenta politiku pakāpeniski atteikties no glifosāta, pilnībā to aizliedzot 2022. gada beigās, ir jārod cits risinājums cīņai ar nezālēm sliežu līnijās.

Reklāma
Reklāma

“Demola Latvia” komandas rosinājums izmantot elektroenerģijā balstītu metodi saņēma LU simpātiju balvu.

Savukārt starptautiskās inovācijas un tehnoloģiju konferences “TechChill” specbalva nonāca pie komandas, kas “SAF Tehnikai” palīdz meklēt risinājumu precīzai gaisa temperatūras mērīšanai, nepakļaujoties ārējo apstākļu ietekmei.

“Demola Latvia” žūriju veido RTU Dizaina fabrikas vadītāja p.i. Līga Efeja, LU prorektors eksakto, dzīvības un medicīnas zinātņu jomā Valdis Segliņš un LIAA Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Linda Grīnfelde.

No iepriekšējās divās sezonās izstrādātajiem risinājumiem 11 ir licencēti. Tos iegādājušies uzņēmumi “Forevers”, “Swedbank”, “KPMG”, “Omniva”, “Starptautiskā lidosta Rīga”, “Lattelecom»”, “Inobox.lv”, “Latvijas Pasts”, “Eco Baltia vide”, Nodarbinātības valsts aģentūra un Paula Stradiņa Klīniskā Universitātes slimnīca.

Plašāk ar risinājumiem iespējams iepazīties RTU mājaslapā.