×
Mobilā versija
Brīdinājums +20.3°C
Hermīne, Estere
Pirmdiena, 16. jūlijs, 2018
5. janvāris, 2018
Drukāt

Edvīns Raups: Stukači un īsti veči (102)

Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

Edvīns Raups, dzejnieks

Labi pazīstot dažus ļoti liberāli noskaņotus cilvēkus visās jomās, moralizēt negribas nemaz, taču manā izpratnē kaut kādām demarkācijas līnijām, izejot ielās, jābūt. Savā guļamistabā, lūdzu, sēdi un klauvē pie dēļa vai glaudi papardi, vienalga. Kamēr tas netraucē kaimiņu. Ja sāk traucēt, tad būs vien par kaut ko jāvienojas. Vai jāaprok kaimiņš. Vai sevi.

Dzejnieks Jānis Rokpelnis, atzīstoties sadarbībā ar padomju režīma represīvo aparātu Valsts drošības komiteju, tautā sauktu par čeku, labi zināja, ko dara, un to arī visiem skaidri izklāstīja. To, ka stukača arods kopš senseniem laikiem ir ļoti netīrs arods, ko neciena pat darba pasūtītāji. To, ka viņš ir labprātīgi parakstījis aģenta kartīti, jo čekists izskatījies labs cilvēks. To, ka ir sabendējis savu dzīvi un labo vārdu un sevi nīst. Skumji un sāpīgi. Es arī esmu pietiekami ilgi dzīvojis padomju laikā un zinu, par ko ir runa. Par kādām bailēm.

Taču tajā 27. decembra pēcpusdienā, kad internetā izlasīju Jāņa atzīšanos, mani visvairāk satrieca kas cits. Lasot un klausoties dažu savu kolēģu komentārus par šo faktu, es labu brīdi sēdēju kā sastindzis, nespēju noticēt, ka ir divdesmit pirmais gadsimts, Latvijas valsts, kurā komunistu partija aizliegta ar likumu. Īsais kopsavilkums: man stāsta, ka VDK stukačs Jānis Rokpelnis ir īsts vecis, malacis, ka viņš tagad ir labāks… Es ticu, ka dzejnieks Jānis Rokpelnis dažiem ir labs draugs, ka viņš būtu kaut kā jāuzmundrina, bet tā – dēvēt stukaču, kurš atzinies divdesmit gadus par vēlu (arī to viņš pats atzīst, runājot par lustrāciju), par īstu veci, nē, mīlīši, īsts vecis viņš būtu, ja nebūtu parakstījis to liktenīgo kartīti.

Likteņi ir dažādi, un reālpolitikai ir savi nežēlīgi noteikumi. Zinu. Bet astoņdesmitajos gados vairs sen nebija nekādi Staļina laiki, kad par atteikšanos sadarboties šāva nost vai sūtīja uz Sibīriju. Jā, varēja liegt izbraukt uz ārzemēm, varēja likt sprunguļus karjeras izaugsmē un tamlīdzīgi. Bet Jānis šādus aizbildinājumus ne presē, ne televīzijā nemin, viņš vienkārši piekrita stučīt, precīzāk, kā viņš saka, analizēt situāciju rakstnieku vidē. Īsts vecis. Turklāt visus šos noklusētos divdesmit gadus viņš mierīgi varēja turpināt stučīt. Jo stukačam nedrīkst ticēt, to zina katrs bērns. Jebkurš saprotošs tēvs aizrādīs dēlam, kurš atskrējis par kaut ko pasūdzēties, ka stučīt nav labi. Bet, Jānītis, lūk, malacis, un to saka rakstnieku sabiedrisko organizāciju vadītāji, uz kuru pleciem ir arī sava daļa politiskas atbildības par publiski paustiem viedokļiem.

Labi, es piekrītu, ka šī ziņa bija šoks, nebija laika formulēt viedokli, bet tad nu ir jāpasaka arī “B”. Piemēram, šis ir gadījums, kad es gribu zināt, ko par šo faktu domā Latvijas Rakstnieku savienības (RS) valde? Vai tad sadarbībā ar čeku vairs nav nekā nosodāma? Jo citādi rodas iespaids, ka RS tiešām ir bijusi un paliek kārtīga čekas stukaču kalve un viņu aizstāve. Kur gan citur lai čekisti meklē inteliģentus aģentus? Rodas iespaids, ka čekistu, bijušo un esošo, mūsu valstī jo-projām ir nesamērīgi daudz un viņiem ir nesamērīgi liela ietekme uz cilvēku prātiem. Par to mudina domāt kaut vai internetā klīstošā, klasiskā čekistu demagoģijas stilā ieturētā intervija ar SAB bijušo (it kā) darbinieku Arnoldu Babri. Par it kā raganu medībām. Kādas vēl medības, ja cilvēks visu pats izstāsta?! Bet tā ir cita saruna.

Un tad šī atsaukšanās uz draugu būšanu. Šīs bailes pateikt vismaz to pašu, ko pasaka pats Rokpelnis. Lasot komentārus, brīžiem liekas, ka mēs, padomju dzīves produkti un vēlāk bargie padomju režīma kritiķi, pretpadomju saukļu skandētāji barikādēs, esam jau laimīgi aizmirsuši, kas bija čeka, kompartija. Arī astoņdesmito gadu beigās viedokļi dalījās par to, ir vai nav jāstājas kompartijā. Es uzskatīju, ka nav. Kaut gan saprotu arī to, ka bez nacionālajiem komunistiem balsojums par Latvijas neatkarību varēja būt krietni citāds. Taču arī šai padomju sistēmas nogrieznī komunists un VDK aģents nebija viens un tas pats. Pati VDK ieteica nevervēt par aģentiem augsti stāvošus komunistus. Tā būtu tāda kā sava karoga smērēšana.

Nav jau neviens jānolinčo (bet Rokpelnis to ar sevi izdara bez citu palīdzības), iespējams, ka pēc tā saukto maisu atvēršanas rakstnieku vidū tiešām būs gadsimta šoks. Un tad? Vai tad kādam liekas, ka pāreja no vienas politiski ekonomiskas sistēmas uz pilnīgi citu ir tāda gluda pastaiga, patīkama cimdu apgriešana uz otru pusi, ko daudzi komunisti un čekisti arī izmantoja? Es tā nedomāju. Lai radītu tiešām jauna tipa valsti, rūgtas asaras televīzijas kameru priekšā būtu vajadzējis liet ne tikai lieliskajam kolhoza priekšsēdētājam komunistam Albertam Kaulam.

Lidija Doroņina-Lasmane atzīst, ka čekas arhīvos un maisos ir daudz tādu cilvēku, kas neko nav ziņojuši un darījuši čekas labā un pat neapzinās, ka šajā kartotēkā atrodas. Taču tas nav Jāņa Rokpeļņa gadījums. Es piekrītu, ka īstais maisu atvēršanas laiks ir sen nokavēts, taču uzskatu, ka tie ir jāatver – bet ar rūpīgiem komentāriem, citādi nav jēgas. Jo tiešām, ne visi tur ir tādi kā Jānis Rokpelnis.

Un nekāds haoss mūsu valstī neiestāsies un nebūtu iestājies arī deviņdesmitajos, ja, pateicoties lustrācijai, kādu krietnu daļu aģentu un citu čekistu būtu varējuši mierīgu prātu nelaist pie atbildīgiem amatiem, kuros sēžot viegli turpināt vecos sakarus, piemēram, biznesā, ko dažkārt saucam par valsts izzagšanu. Protams, gan toreiz, gan tagad ātri atrastos jauni veiksmīgi karjeristi un imidžmeistari. Latvieši ir talantīgi. Arī Jānis Rokpelnis ir talantīgs, taču šobrīd atrašanās vienā organizācijā ar tādu čekas aģentu, par kādu viņš pats sevi pataisa, manī raisa nepatīkamas sajūtas. Līdzpiederību čekai. Līdzvainu.

Nē, es nevēlos aicināt kādu izslēgt no Rakstnieku savienības, jo pats jēdziens “izslēgt” manī raisa asociācijas ar padomju režīmu, politiku, varu. Ar kaut ko tumšu. Taču no tā gaišāk nekļūst. Tomēr Rakstnieku savienības, organizācijas, kas ir rakstnieku sabiedriskā seja, nevis tās biedru dzeja, viedoklis par oficiāli reģistrētu sadarbību ar čeku gan ir vajadzīgs. Un, ja arī šādu darboņu izrādītos vai puse padomju laiku rakstnieku, pati literatūra no tā nabagāka nekļūst. Taču es ceru, ka Rakstnieku savienība parādīs stāju, īsta veča stāju, kas neapkauno tos cilvēkus, kas cietuši no okupācijas varas un kas pret to cīnījušies.

Vismaz tik daudz. Ir tikai pieklājīgi, tātad morāli atbildīgi, ka atraitne kādu brīdi pasēro, iekams iziet pie nākamā vīra. Puse Austrumvācijas bija šokā, ka otra puse izrādījusies viņu slepenā dienesta aģenti. Toties tagad šiem cilvēkiem – un lielā mērā arī Austrumvācijai (velkot paralēles ar Padomju Latviju) – nav jāmokās dvēseles pārmetumos kā Jānim Rokpelnim. Vismaz ne tik ļoti.

Pievienot komentāru

Komentāri (102)

  1. Edvīn ! Visā vainojama mūsu grūti pieejamā medicīnas pakalpojumu sistēma , jo šiem “nevainīgiem jēriem” 27gadu laikā nav pieticis līdzekļu , lai vizītēs pie psihoterapeita noņemtu bailes no lustrācijas .
    Tagad , kad sabiedrībai var tikt darīta zināma “slimnieku” kaite , viņu baiļu sindroms tiks neitralizēts ar
    šoku par atklāsmi .

  2. Tu jaunu pasauli sev celsi Atbildēt

    Čekas maisi un sekas- publicē un būs jauna latvija, atvērsies pasaule.
    Atvērsim, nu un kas mainīsies? Atvērsi, ko iegūsi? Padomā.
    1. Apmierināsi ziņķārību, ieguvumu nekādu;
    2. Pārinodarījums ģimenei, bērniem mazbērniem – bakstīs, rādīs – “stukača bērns” – kurš nav vainīgs;
    3. Visi stukači – koloboranti, kuri kalpoja 1940 -1960.gadā, jau viņsaulē, bet pārējie jau tuvu tam, paliek neliels skaits, ko savervēja pēdējos 5 (?) gados pirms neatkarības;
    4. Okupācijas režīms izskatījās mūžīgs un nesatricināms un ar to sadarbojas katrs otrais Latvijas iedzīvotājs, stučīja partijai, priekšniekiem, čekai utt., kaut vienu reizi aiz greizsirdības vai nodevības un kārtības labad. Nu ko – sitīsim visus, vēl kādus 500 000 – ar troļļu ieteikumu – visi latvieši ….?
    5. Starp represētajiem bija liels daudzums stukaču – ko, represētos sitīsim, atņemsim ordeņus, ko jau izsniedza? Kas mainīsies?
    6. Radošā inteliģence – vai katrs trešais bija stukačs, kā izriet no teiktā, tad ko , sitšim, kārsim vadzī?
    7. Publicēsim, parādīsim KREMLIM – re, tie ir zināmi, pārējie tikpat daudz mums, Latvijai nav zināmi, izmantojiet tos, piespiediet stučit joprojām?!
    8. Publicēsim – beigs eksistēt organizētā noziedzība (varas un biznesa saplūšana)? Nē, tad ko tas dos, ja publicēsim? Godmanis publicēt, “nesadarbojās”un lieta “pazuda”no tiesas – ko tas deva, Godmani liņčojam par to, ko nodarīja? Tad ko dos citu publicēšana?
    9. Publicēsim – atklāsim raganu medības, pakalposim “HIBRīDKARA apstakļiem”, cita ieguvuma nav.
    10. Miers baro, nemiers posta.

    Un pats svarīgākais: aģentu (stukaču) darbs ir vajadzīgs visiem laikiem un visiem režīmiem. PUBLICĒSIM šodien, rīt publicēs šodienas aģentus. Ar to sagrausim šo tik nepeiciešamo institūtu – aģentu darbu, vairāk labuma nebūs, kā aiz naga melns.

    Aģenti, kuri ir mūsu rīcībā, viņu turpmākā ietekme ir kontrolējama, nav ko uztraukties. Tas ir cits jautājums – kas kontrolē šo jomu. Te nedrīkst būt klāt, vadit SAB, DP, tiesu, prokuratūru, TM, Saeimu. MK cilvēki, kuriem 1990.gadā jau bija virs 18 gadiem, tas ir, kuri varēja tik savervēti.

    Par to vajag cīnīties, nevis publicēt “maisus”, ja tu esi saprātīgs un domājošs cilvēks, ar dzīves pieredzi – lasījis daudz grāmatas, labi mācījies un esi godīgs, neesi ietājies organizētas noziedzības sistēmā,
    tajā skaitā neesi Maksātnespējas administrācijas atņemto sertifikātu sarakstā vai cietumā, neesi augsta ranga kompartijas funkcionārs utt.
    P.S. Neesmu stukačs, neesmu maisos, neesmu oligarhuvai kompartijas grupējuma kastā, ne biezais – pilnīgi neitrāls.

  3. Valdis Freimantāls Atbildēt

    Edvīns Raups labi raksta, bet mani, Helsinku 86 biedru, pārsteidz dzejnieks – N E Z I N Ī T I S!

    Vai tad viņam nav saprotams, kas ir latviešu kultūras pamats? (Par to viņs nerunā)> pat neieminās, nepasļupst!

    Lasiet manu rakstu par Rīgas Latviešu Biedrības iznīcināšanu 1993. gada 18. februāra naktī. (Raksts www ” Mosties, celies, strāda”).

    Rakstnieku vieta ir Rīgas Latviešu Biedrībā! (Par to E>R> neiepīkstās vispār, jo baidās par savu ādu!

    Neviens dzejnieks, nav iedrošinājies Māmuļu aizstāvēt pret komunistu un čekistu mērgļiem! (Ceru, ka tagad Rokpelnis par to varetu ko sacīt – viņam var pietikt dūšas).

    Gribētos sagaidīt kāda dzejnieka acu atvēršanu Edvīn!

    Nobeigumā vēlu visiem veiksmi Latvijas “izvilkšanā” no sarkanajām asins duļķēm un negoda purva!

  4. Edvīns Raups. Dzejnieks.

    Tā rakstīts zem autora bildes.

    Skumji, bet es vienmēr esmu uztvēris vārdu “dzejnieks” kā apzīmējumu cilvēkam, kas skaistas vērtības ieliek skaistos aprakstos… Bet dzejnieks Edvīns Raups ir pilns ar indi, ar atriebību, ar nosodīšanām… Pilnīgi NEKĀ KO IZMANTOT GAIŠĀKAS NĀKOTNES BŪVĒŠANAI.

    Jautājums – kāpēc vispār cilvēks dara jebko, ja tas nedara pasauli gaišāku, sevišķi, ja vinš sevi sauc par dzejnieku.

  5. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;)))))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

    Un, arī: “Pasaule pazudīs nevis no tā, ka ir pārāk daudz cilvēku, bet tādēļ, ka ir daudz necilvēku.”

    =======

    Mediju ziņa: “Cilvēku, kurš mēģina parādīt ačgārno lietu kārtību Latvijā, šajā “valstī” ir ērti un parocīgi, arī savus mazvērtības kompleksus veldzējoši, apvainot visos nāves grēkos. Inkriminēt viņam patriotisma trūkumu vai korupciju, piedēvēt atkarību no oligarhu, no krievu, no žīdu naudas. Apvainot klajā cinismā un vulgārumā, apzinātos mēģinājumos iedzīt tautu depresijā un bezcerībā. Uzstādīt gara kaišu, “atkarību” u.c. taml. “noviržu” diagnozi. Vai vienkārši publiski prasti nogānīt, publicistiski ignorēt, klaji PRETLIKUMĪGI CENZĒT, falsificēti “tiesiski sankcionēt” vai vispār “apklusināt” un tamlīdzīgos veidos “audzināt”… Jābrīnās, kādēļ joprojām labticīgie tautieši šodienas dižķibeles apokaliptiskajās konvulsijās nevaino šos “ciniskos klaigātājus” – kā “disidentiski orientētus tipus”, kuru Patiesības vārds tomēr, kā izrādās, pat vēl līdz šim nav spējis nomaitāt visu šo mūsu labiešu, gudro galvu, cūkģīmju etc. gaišos un paliekošos tēlus “vaukšķu un reņģēdāju pūļa” masu apziņā?…” (aptuvena citāta autors: žurnālists un publicists Aivars Tarvids, publikācija “Veltā patiesība.”, 31.07.2009.)
    —–
    .
    Šeit (MUĻĶU zemē, t.i.).
    ( iz “O.M.© arChīva”, ‘ANNO’ ~ 2004. gads )
    .
    Šeit svētuļi – bez Dieva,
    Un “ticīgie” bez lūgsnas,
    Šeit “viena trekna rieva”,
    Un “domātavā”… (plūksnas).
    .
    Šeit miljonus var laupīt,
    Un ‘SILES biedros tusēt’,
    Šeit sīkgrašus var taupīt,
    Un ‘pāķos’ nīkstot klusēt.
    .
    Šeit “prezidentos” ie(k)līst,
    Var, ‘ziepējoties’ “zaļi”,
    Šeit “vaukšķiem” ‘veša piesvīst’,
    Kad “valsti” ‘stūrē švaļi’.
    .
    Šeit “karakalpus” fraktē,
    Lai “misijās” šos dzītu,
    Šeit PATIESĪBU slaktē,
    Ar FALŠU “miera” mītu.
    .
    Šeit “likumi” priekš pašiem,
    Tiek “ķēķī” ‘samuļļāti’,
    Šeit “pūļa lupatlašiem”,
    Liek ‘pieliekties uz drāti’.
    .
    Šeit “struktūras” ‘ņem priekšā’,
    Pēc “shēmas”, angažēti,
    Šeit “orgāni” ‘dod iekāš(s)’,
    Kad “panti” ‘piemeklēti’.
    .
    Šeit nauda ‘nepareiza’,
    Pērk “tiesnešus” bez goda.
    Šeit “taisnā” tiesa greiza,
    Triec Temīdu ‘uz poda’.
    .
    Šeit “tiesībsargu” ‘mentiem’,
    Tiek “granti” ‘iedalīti’,
    Šeit notiesāt (par ‘centiem’),
    Var ‘reņģēdājus’, “glīti”.
    .
    Šeit ienīst “disidentus”,
    Kas “kūda glupo Tautu”,
    Šeit uzrīda tiem ‘mentus’,
    Lai “b(ļ)aurus” plosot kautu.
    .
    Šeit ‘STUKAČI’ “plūc laurus”,
    Kad “lien no skapja laukā”,
    Šeit “cieņa” = ‘stučīt’ “b(ļ)aurus”,
    Un “morāle” – kā ‘ma(č)kām’.
    .
    Šeit ķērc par “hibrīdkaru”,
    Un ZOMBĒ propagandu,
    Šeit (p)ielūdz “jeņķu” varu,
    Un “sabiedroto” bandu.
    .
    Šeit kviec, ka “krievi nākot!!!”,
    Jau gadiem “ilgtspējīgi”,
    Šeit cer, ka NA(h)TO sākšot,
    Drīz karu, “sadraudzīgi”.
    .
    Šeit “euro buferzōnā”,
    Grab tanki (“šrotā” pirkti),
    Šeit OKUPANTIEM fōnā,
    Rukšķ “patrEJoti žirgti”.
    .
    Šeit “troļļi virtuāli”,
    Tiek ‘fraktēti pa lēto’,
    Šeit zombētie vemj sāli,
    Uz Dvēselēm, kas rēto.
    .
    Šeit cena Sirdsapziņai,
    Ir ‘polšs’ un ‘bamšļa’ alus,
    Šeit maksā “plašsaziņai”,
    Lai ‘sabāž dūņās galus’.
    .
    Šeit “pūlim” sen ‘pie kājas’,
    Ko ‘ļerzā’ “varas balsti”,
    Šeit ļaudis pamet Mājas,
    Un mūk uz svešu valsti.

    Šeit “valsts” uz savu Tautu,
    Spļauj, apņirdzoties skaļi,
    Šeit nav (?), kas pretī bļautu =
    Zeļ MUĻĶU zeme, zaļi…

    =======

    oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [ CENZĒTS ]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu lumpeņu, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmolibersatu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju”, nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” u.c. taml. “biogaļas izstrādājumu” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  6. Var jau raudāt par čekas aģentu likteņiem, var viņiem pat mutautiņu iedot, bet tāpēc jau viņi nav mazāki maitas kā bija padomju laikos. Vajagot pievērsties šodienai nevis rakāties pagātnes mēslos, bet kurš var pateikt, ka tie pagātnes mēsli izmantojot savus vecos sakarus, neturpina mums taisīt mēslus? Kā kādreiz tika teikts, tad nav tādu bijušo čekistu un arī aģenti nav tikai bijušie. Viņu saimnieki Krievijā vēl noteikti cenšas viņus izmantot, lai radītu kārtējo mēslu čupu mūsu valstī. Tāpēc kārtis uz galda un tad jau redzēsim kurš blefo.

  7. Ko var cepties ar šo – laiks sen jau pagājis. Maisus vajadzēja atvērt pirms 26 gadiem – uzreiz, pie pirmajām fanfarām, kā Austrumvācijā. Tad tam būtu jēga. Pie tam visiem – arī pašiem stukačiem. Tad arī šim konkrētajam Jānim nebūtu bijis jāmokās – un tagad jārunā visādas muļķības. Tagad – tagad tā ir gaisa tricināšana pirms kārtējām vēlēšanām. Un labākais, ko var darīt ir ignorēt šo cirku – pilnībā. Arī Jāņa sakarā. Lai taču viņš dzīvo! Ne uz vienu un nevienos apstākļos nav jāmet ar akmeņiem – vismaz tikmēr, kamēr nav runa par savas vai citu cilvēku dzīvības un brīvības aizstāvēšanu.

  8. Viens saprātīgs raksts par šo tēmu!

  9. Cik var runāt par tiem maisiem? Un visi komentētāji tik zinoši par to, kā tieši notika vervēšana un kā strādāja čeka? Es arī dzīvoju padomju laikā, bet nezinu par čekas darba metodēm. Vai tagad mēslu trūkst? Varbūt beidzot vajag pašiem uzņemties atbildību par notiekošo šodien? Nevis visur meklēt Maskavas un čekas rokas. Kas ved Eiropas atkritumus Latvijā ,kas ir iztukšojis valsti no cilvēkiem un naudas un ražojošiem uzņēmumiem? Vai esat pārliecināti, ka tie maisi nav atstāti tīšām? Neviens nevar tikt galā ar valsts izzadzējiem, nu tagad maisu atvēršana iecels valsti saulītē. Kamēr sabiedrību tracinās ar novecojušu un varbūt nepatiesu informāciju, par to laiku veikli zēni kādu kaudzīti atkritumus ievedīs, kādu rūpnīcu vai banku pazudināsu.t.t.. Salīdzinot ar viņiem, tie tā saucamie čekas maisu aģenti varbūt ir diezgan nekaitīgi.

  10. Kā jau esmu rakstījis “Delfu” komentāros, kādreiz (1980. – 1983.gg.) mani viltīgā veidā vervēja kļūt par stukaču. Es tik pat viltīgi izvairījos no “piedāvājuma”. Taču tālākie notikumi, īpaši tas, ka man VDK nenobloķēja 3 gadus ilgu ārzemju komandējumu uz radikālā islāmisma valsti (Jemenu), it kā liecināja, ka man čekas maisos jābūt. Kad sākās nopietnas debates par čekas maisu atvēršanu vai aizliegšanu, nespēju saprast, kuram viedoklim pieslieties. Izvēlējos drošu un objektīvu patiesības noskaidrošanas metodi – griezos SABā ar jautājumu par sevi. Izrādījās, ka manis “tur nav”. Tātad: 1. maisos bez paša cilvēka gribas, piekrišanas un vēl nezināšanas maisos nav; 2. Kā jau nereti notiek, pat ļoti pozitīvi cilvēki, kuri paši cietuši no VDK, vēl cieš no “Stokholmas sindroma”, piem., L.Doroņina-Lasmane; 3. milzīgs daudzums maisu atvēršanas pretinieku ļļļoooti labi zina, “ko suns ēdis”un ar milzīgu emerģiju cīnās pret to. Žēl, ka starp tādiem ir sabiedrībā cienījami cilvēki, piem., M.Zālīte. Kā rāda citu Austrumeiropas valstu pieredze, savlaicīgi (pirms vairāk kā 20 gadiem) atvērto čekas maisos esošie netika ne tiesāti Linča tiesā, ne īpaši noniecināti. Tagad šīs valstis risina mūsdienu problēmas, bet mēs, galvenokārt VVF destuktīvās darbības dēļ, vis vēl kuļamies pagātnes mēslos. TAS BIJA JĀIZDARA JAU SEN. TOMĒR LABĀK VĒLĀK, NEKĀ VĒL VĒLĀK.

  11. Rīgas iedzimtais too Atbildēt

    Cik nožēlojama muldēšana! Rokpelnis esot piekritis stučīt, lai, tā sakot, grautu čeku no iekšpuses!!!!!!!!!! Tā viņš stāstīja Kiviča raidījumā. Tur vispār bija daudz sviesta. Un tie nav nekādi dvēseles pārmetumi, Edvīn Raup, tikai un vienīgi bikses pilnas.

  12. Īsi un skaidri! Te lielākā daļa komentētāju uztraucas par to, kā nu jutīsies stukači, kad tas visiem kļūs zināms.
    Taču ne mazākās intereses par to, ko ir pārdzīvojuši nepatiesi apmelotie vai nostučītie, tie, kas ir pārdzīvojuši un dzīvi, stučišanas sekas uz savas ādas. Jo daudzi nostučītie tā arī savas dzīves ir izbeiguši daudzajos ziemeļu lēģeros Krievijā spaidu darbos un badā. Palicēji būtu tiesīgi uzzināt tos “varoņus” stučītājus, arī viņu motīvus savu kaimiņu, darbabiedru nodošanai represēšanai, rakstot par tiem ziņojumus KGB..

  13. Ja vēlamies labāku Latviju, tad jāpārtrauc, ka atjaunotais VDK aģentu tīkls manipulē ar Latvijas sabiedrisko apziņu, žurnālistiem, amatpersonām, politiķiem, uzņēmējiem, utt. Paanalizējot drošības dienestu nespēju tikt galā ar korupciju Latvijā, var izdarīt secinājumus, ka šis atjaunotais VDK aģentu tīkls nodrošina koruptīvos darījumus Latvijā.

    • Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

      ;))))))))

      “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

      “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
      / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

      =======

      Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

      Un, arī: “Pasaule pazudīs nevis no tā, ka ir pārāk daudz cilvēku, bet tādēļ, ka ir daudz necilvēku.”

      =======

      Mediju ziņa: “Cilvēku, kurš mēģina parādīt ačgārno lietu kārtību Latvijā, šajā “valstī” ir ērti un parocīgi, arī savus mazvērtības kompleksus veldzējoši, apvainot visos nāves grēkos. Inkriminēt viņam patriotisma trūkumu vai korupciju, piedēvēt atkarību no oligarhu, no krievu, no žīdu naudas. Apvainot klajā cinismā un vulgārumā, apzinātos mēģinājumos iedzīt tautu depresijā un bezcerībā. Uzstādīt gara kaišu, “atkarību” u.c. taml. “noviržu” diagnozi. Vai vienkārši publiski prasti nogānīt, publicistiski ignorēt, klaji PRETLIKUMĪGI CENZĒT, falsificēti “tiesiski sankcionēt” vai vispār “apklusināt” un tamlīdzīgos veidos “audzināt”… Jābrīnās, kādēļ joprojām labticīgie tautieši šodienas dižķibeles apokaliptiskajās konvulsijās nevaino šos “ciniskos klaigātājus” – kā “disidentiski orientētus tipus”, kuru Patiesības vārds tomēr, kā izrādās, pat vēl līdz šim nav spējis nomaitāt visu šo mūsu labiešu, gudro galvu, cūkģīmju etc. gaišos un paliekošos tēlus “vaukšķu un reņģēdāju pūļa” masu apziņā?…” (aptuvena citāta autors: žurnālists un publicists Aivars Tarvids, publikācija “Veltā patiesība.”, 31.07.2009.)
      —–
      .
      Šeit (MUĻĶU zemē, t.i.).
      ( iz “O.M.© arChīva”, ‘ANNO’ ~ 2004. gads )
      .
      Šeit svētuļi – bez Dieva,
      Un “ticīgie” bez lūgsnas,
      Šeit “viena trekna rieva”,
      Un “domātavā”… (plūksnas).
      .
      Šeit miljonus var laupīt,
      Un ‘SILES biedros tusēt’,
      Šeit sīkgrašus var taupīt,
      Un ‘pāķos’ nīkstot klusēt.
      .
      Šeit “prezidentos” ie(k)līst,
      Var, ‘ziepējoties’ “zaļi”,
      Šeit “vaukšķiem” ‘veša piesvīst’,
      Kad “valsti” ‘stūrē švaļi’.
      .
      Šeit “karakalpus” fraktē,
      Lai “misijās” šos dzītu,
      Šeit PATIESĪBU slaktē,
      Ar FALŠU “miera” mītu.
      .
      Šeit “likumi” priekš pašiem,
      Tiek “ķēķī” ‘samuļļāti’,
      Šeit “pūļa lupatlašiem”,
      Liek ‘pieliekties uz drāti’.
      .
      Šeit “struktūras” ‘ņem priekšā’,
      Pēc “shēmas”, angažēti,
      Šeit “orgāni” ‘dod iekāš(s)’,
      Kad “panti” ‘piemeklēti’.
      .
      Šeit nauda ‘nepareiza’,
      Pērk “tiesnešus” bez goda.
      Šeit “taisnā” tiesa greiza,
      Triec Temīdu ‘uz poda’.
      .
      Šeit “tiesībsargu” ‘mentiem’,
      Tiek “granti” ‘iedalīti’,
      Šeit notiesāt (par ‘centiem’),
      Var ‘reņģēdājus’, “glīti”.
      .
      Šeit ienīst “disidentus”,
      Kas “kūda glupo Tautu”,
      Šeit uzrīda tiem ‘mentus’,
      Lai “b(ļ)aurus” plosot kautu.
      .
      Šeit ‘STUKAČI’ “plūc laurus”,
      Kad “lien no skapja laukā”,
      Šeit “cieņa” = ‘stučīt’ “b(ļ)aurus”,
      Un “morāle” – kā ‘ma(č)kām’.
      .
      Šeit ķērc par “hibrīdkaru”,
      Un ZOMBĒ propagandu,
      Šeit (p)ielūdz “jeņķu” varu,
      Un “sabiedroto” bandu.
      .
      Šeit kviec, ka “krievi nākot!!!”,
      Jau gadiem “ilgtspējīgi”,
      Šeit cer, ka NA(h)TO sākšot,
      Drīz karu, “sadraudzīgi”.
      .
      Šeit “euro buferzōnā”,
      Grab tanki (“šrotā” pirkti),
      Šeit OKUPANTIEM fōnā,
      Rukšķ “patrEJoti žirgti”.
      .
      Šeit “troļļi virtuāli”,
      Tiek ‘fraktēti pa lēto’,
      Šeit zombētie vemj sāli,
      Uz Dvēselēm, kas rēto.
      .
      Šeit cena Sirdsapziņai,
      Ir ‘polšs’ un ‘bamšļa’ alus,
      Šeit maksā “plašsaziņai”,
      Lai ‘sabāž dūņās galus’.
      .
      Šeit “pūlim” sen ‘pie kājas’,
      Ko ‘ļerzā’ “varas balsti”,
      Šeit ļaudis pamet Mājas,
      Un mūk uz svešu valsti.

      Šeit “valsts” uz savu Tautu,
      Spļauj, apņirdzoties skaļi,
      Šeit nav (?), kas pretī bļautu =
      Zeļ MUĻĶU zeme, zaļi…

      =====

      oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
      [ CENZĒTS ]
      u.c.

      MUĻĶU, totāli nozombētu lumpeņu, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmolibersatu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju”, nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” u.c. taml. “biogaļas izstrādājumu” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

      P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  14. TIEŠI TĀ, ČEKA- TĀ IR MŪSDIENU ĒNU EKONOMIKA. Maisi ir publicējami, un sodāmi viņi ir par noziegumiem pēc 1990.g.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. VDK funkcija bija nosargāt valsts drošību. Kad sabruka tā laika valsts, sabruka arī tās drošība, un ātri vien uz politiskās skatuves uzradās potenciālie valsts izzadzēji, un kā to laiku sekas izbaudījām nabadzību un gan ekonomiskās, gan politiskās liekulības tirgus uzplaukumu, kurš vēl joprojām neizgaist. Ar ko tā laika valsts drošības iestāde atšķīrās no tagadējām valsts drošības struktūrām?

  16. labs raksts, pilnīgi piekrītu, paldies autoram par drosmi cīņā pret kremlistiem.

  17. Īsti veči, nevis rīmkalēji

  18. Pēterīts ar Miķelīti... Atbildēt

    Paldies, Edvīn! Tīri pārsteidzoši un negaidīti, ka līdzās Jundzes nez kam (kam?) pielienošajam viedoklim parādīsies vēl kaut kas no RS puses. Bet – stukačs ir un paliek stukačs! Nevar būt “mazliet” stukačs vai “daudz” stukačs.
    Rokpeļņa diženā varonība ir reiz, vēl pirmsstukača laikos, nodzerto nervu reakcija – vārdu sakot, naturālas bailes jeb bailītes, jo, lai gan lielas, tomēr nožēlojamas. Suns zin, ko ēdis, tāpēc nav ko runāt par nevienam ļauna nenodarīšanu. Nožēlot grēkus varēja jau sen, nevis tagad, kad neļauj gulēt runas par maisu varbūtēju atvēršanu.
    Jundzes reakcija ir funkcionāra, nevis īsta veča reakcija. Laikam jau tie abi nekā neiet kopā.

  19. “Padomju Latvijā pat tāda kuriozitāte: no 138 Augstākās Padomes deputātiem, kas 1990. gada 4. maijā nobalsoja par Latvijas valstisko neatkarību, vismaz 36 bija VDK slepenie aģenti. Greizo pamatu meistari. Laimonis Purs ( tencinusarunas.wordpress.com)
    ================================================================
    “1990.g. nevarēja ne “čekas maisus” , ne arī pieļaut Latvijas tautas balsojumu-referendumu par 4.maija deklarāciju. Pat 2017.g. nevar neviena t.s. partija uzdrošināties ierosināt tautas nobalsošanu-referendumu par maisu atvēršanu.

  20. Edvīn ! Tu vari garantēt, ka “Tava” kartiņa nav piesviesta čekas maisos ? Pēc vecuma, Tu esi piemērots čekas aģentam. Laika tam un iespēju ir bijis pietiekami. Interesanti, kā tad Tu bazūnēsi ? Kā tad Tu taisnosies, ka neesi kamielis, bet “īstais vecis” ? Un cik gan jābūt naivam Tavā vecumā, lai šo visu nesaprastu ? Diemžēl, čekas maisi vairs nav čekas maisi, bet iespējas daudzus diskreditēt. Un noslēpt savus grēkus arī. Tie bija jāver vaļā 26 gadus atpakaļ.

    • Kā tu iztēlojies kartiņas piemešanu???
      Un galvenais kad?
      Pseidokartiņas nav iespējamas, jo nesakrīt ar pārējo informāciju (reģistrācijas žurnāli, saskaņojumi, atskaites, finanses u.c.)!!!
      Piemest kartiņu aģentam “Vaira”, par kuru nav nekādas ziņas?
      Tukša muldēšana!!

      • Tu esi naivs, ka domā par to, ka nevar piesviest visu “komplektu” čekas kartiņām. Un vēl naivāks, ja domā, ka no turienes nav pazuduši visi komplekti. Godmaņa VISA “komplekta” pazušana tam pierādījums. Bet vēl naivāks, Tu esi, domājot, ka šķirošana aģentos un neaģentos, maisu atvēršanas gadījumā, būs tikai pamatojoties uz visu “komplektu”. Tavas kartiņas – vienas kartiņas esamība jau Tavu reputāciju sabendēs. Ej pierādi, ka visa komplekta nav, pat, ja viņa tiešām nav. Bet man, vispār, ir vienalga, vai kāds ir piesviedis to “komplektu”, par mani, vai nē. Es neesmu publisks cilvēks. Tomēr, vienam otram Latvijas tiešām patriotam, tas dzīvi var sabojāt tīri pamatīgi. Zinu, konkrēti zinu, ka revīzija tajos maisos ir veikta. Man viens “nacionālis”, labi pazīstams to teica. No šī kantora “augstākā gala”. Kaut gan, nešaubos, ka 99 procenti no Siles Vepriem, kas ir atbilstoša vecuma, ir tajos maisos jau no padomijas laikiem, Politika, draugs, ir teātris – cirks un šovs priekš tautas. Lai noslēptu savas pieaugušās personīgās materiālās intereses. Tā ir visur, jebkurā valstī, un tā būs vienmēr. Jāuzmanās no tiem, kas tagad, šajos laikos, kalpo svešzemju drošības dienestiem. Un tādi, noteikti ir. Un ne tikai no Saskaņas rindām ……

        • Nu ko var gvelzt muļķības!
          Nepārtraukti viens un tas pats!!
          Kartiņā ir minēts aģenta apzīmējums piem. “Miķelis”, kas patiesībā ir Jānis (vārds) Rokpelnis (uzvārds).
          Pēc kartiņas “Miķelis” neko nevar pateikt!!!
          Tāpat parādās atskaites cik un kas “Miķelim” ir samaksāts (resursi nav bezgalīgi, ir arī citu aģentu vajadzības u.t.t.)!!! Tāpat VDK priekšniekam jāsniedz atskaites – detalizēta informācija.

          Kartiņa “Anna” nevienam neko neizsaka!!! Taču tā ir reģistrēta aģentu žurnālā ar vārdu un uzvārdu noteiktā secībā!!
          Tāpat izņemot kartiņu paliek ieraksti attiecīgos žurnālos!
          Tāpēc, lai izņemtu no maisiem, jāsavāc visa informācja par VDK Latvijā!!!! To nevar pat čekists Godmanis! Bet viņa lieta pazudusi no TIESAS arhīva ne no čekas maisiem, augstāk minētu apstākļu dēļ.
          Savukārt tiesa neko nepārbaudot (to minēja atzinumā) Godmani attaisnoja!!!

          Tādēļ visi, kas ir maisos ir sadarbojušies!

          UN tas godīgi jāpublicē vai informācija jāpadara brīvi pieejama!!!

      • Ha ! Gadus divus atpakaļ. internetā, bija ziņa, ka čekas maisi, vai daļa no tiem, vairāk kā nedēļu mētājušies valsts iestādes gaiteņos. Brīvi pieejami Gogmaņiem un pārējiem. Žēl, ka grāmatzīmi, toreiz, neieliku.

        • Cilvēks patiesi uzrakstījis un nav ko viņam pārmest. Ja tur būs piemesta viņa kartiņa, toties viņam sirdsapziņa tīra.

  21. PAVISAM CITU - ko netieksiet Atbildēt

    “pāreja no vienas politiski ekonomiskas sistēmas uz PILNIGI CITU”:) Ekonomiskā sistēma ir mainīta. Bet politiskā paliek tā pati.
    Es vairs neskatos cik teiktajā ir patiesības, bet skatos cik liela daļa ir melu. Patiesība tiek izmantota kā iepakojums, smērviela lai cilvēki norītu melus.

  22. piekrītu Raupam. Godīgs vēstījums. Maisu saturs, kaut arī sen jau patukšots, droši vien radītu šoku cilvēkos. gan jau parādītos tautā glorificētu dzejnieku, mūziķu u.c. inteliģences pārstāvju vārdi. ko no tā varam mācīties. izbeigt glorificēt. jebko, jebkuru. tad arī vājības un kļūdīšanās būs saprotamas un piedodamas. īpaši tiem, kuri neiesēdās mīkstos krēslos un valsts prihvatizēšanā, likumu pieņemšanā un vispārēja posta radīšanā šo 27 gadu laikā.

  23. Okupācijas laikā ap 95 % uzskatīja, ka padomju vara mūžīga un nesatricināma, cilvēki bija samieinājušies, izņemot aģentus, kuri tēloja nemierniekus ar varu un dažus trakos, kurus lika psihenē – kā var apšaubīt okupantu varenību, kuri skaitās, ka uzvarēja pat Hitleru (nebūtu palīgā ASV, Čerčils u.c. _ rus kaput), vai puse tautas tāpat stučija reizi no reizes, rakstīja ziņojumus, kā tagad sūdzības, skolotāji, klases audzinātāji, visis priekšnieki, tautas kontrole, biedru tiesas, družinniki un kas tik vēl nebija un bija, kuri stučīja bez savervēšanas, Nu ko – drāzt visu tautu, kā dara un darīja daži mūsu netkarības augstmaņi, kuri saka, ka lividējot krievu bērnu SEGREGĀCIJU skolās ir vardarbība, cinisms vai tml.

  24. “… Pati VDK ieteica nevervēt par aģentiem augsti stāvošus komunistus. Tā būtu tāda kā sava karoga smērēšana …”- kā tu to zini? Kas tev to teica? Nemusini tautu. Vervēja visus tos, kuri noderēja, bet ja bija savervēts un iecēla lielā amatā – kompatija sargāja viņu, lai nesakompromitētu partiju, sevišķi vadības līnijā, šo “īsto veci” izslēdza, karinu iznīcināja. Bija arī ieteikums partijas biedrus un iekšlietu darbiniekus nevervēt, jo tiem pienākums stučit tāpat. bet … vervēja. Tie kuri nstājās partijā un strādāja valsts vai tiesībsargājošas ietādēs, tika turēti aizdomās, ka viņi ir čekas aģenti vai tml. Šiem ļaudīm bija divas izvēles – iet aģentos vai partijā.
    Man ir bijusi iespēja šo darbu iepazīt un , Edvīn, es atšifrētu tavas pasakas un vēlmi, ja tu vēl vairāk pavārītos, bet nevajag. Man liekas, tu streso ne kādēļ, vāries sevī un gāz kaut ko ārā arī. Nomierinies. Visi čekas aģenti okupācijas laikā bija “nacionālisti”, atļāvās skaļi stāstīt anekdotes par varu, par partiju, par sociālismu, cildināja nacionālismu un palielījās šat tad – gāzās ārā kā īlens no maisa un viņi varēja dažuviet izrādīt, ka cīnās pret padomju varu, kaut aģentiem to nebija atļauts publiski darīt, lai negrautu iekārtyas prestižu. Biedru grupā vai pie graņonkas glāzes varēja atļauties.

    Re, kādas aplamības, kādas pasaka, kādas “gudrības’ var izlasīt šī autora rakstā, it kā viņš būtu pabeidzis čekas skolu un tur pildījis virsnieka amatu vai bijis slepens čekas virsnieks: “Lidija Doroņina-Lasmane atzīst, ka čekas arhīvos un maisos ir daudz tādu cilvēku, kas neko nav ziņojuši un darījuši čekas labā un pat neapzinās, ka šajā kartotēkā atrodas”- dzīvē viss var būt, izņēmumi, bet ne jau sistēma. Nevajag kultivēt muļķības kaut vai tamdēļ, ka nekad neviens nenoskaidros un nekad neviens nevar iedot atzinumu vai vērtējumu, par ko tu izsakies, nevajag kultivēt muļķības, citu galvās maukt spaiņi un apmāt – varbūt ka tā arī bija. To, ka atrodas vai nē kartotēkā – nezināja drīzāk neviens aģents, kādā formā ir aģentu uzskaite. parto viņiem neviens nestāstīja.Bet lai savervētu, bija jāiziet vesele virkne procedūru – ziņošana, ar vai bez paraksta, savervēšana ar vai bez paraksta par sadarbošanos. Vervējamo ilgi izsekoja, izpētīja, pārbaudīja ziņu patiesumu utt. Nav nozīmes vai piepieda sadarboties ar nāves draudiem vai labprātīgi.

    ” … Es piekrītu, ka īstais maisu atvēršanas laiks ir sen nokavēts, taču uzskatu, ka tie ir jāatver – bet ar rūpīgiem komentāriem, citādi nav jēgas …”- . Čeka nebija tik stulba organizācija, ka vervēja un pa tukšo – tikai nesadarbojas, neko neziņo. Aplamības, ka maisu atvēršanas laiks ir nokavēts. Nebaidies, ja tu arī tur esi, neatrunā publicēšanu, izsakoties, ka tie ir jāatver, bet nav jēgas bez rūpīgiem komentāriem. Ko tad tu komentēsi un man iestāstīsi, cik kurš bija slikts vai labs. Tavs teiktais nozīmē – lai never, jo “laiks ir pagājis”. Laiks ir lustrācijai un vienīgā forma atvēršanai. Atvērt bez lustrācijas – tas ir lāča pakalpojums Kremlim dot ziņu kas ir mums zināmi, cik nav zināmi, kurus var turpināt šantažēt un izmantot.

    Edvīn, nomierinies, čekas maisus nepublicēs, dodu garantiju 99 %, nebūs arī lustrācijas. Var jau notikt brīnums, ja vēlēšanās visu esošo varu izbalsos un SaSkaņai (partijai SS) balsis samazinās. Citādi ZZS var apvienoties ar SaSkaņu un āmen.

    Ievēro, kaddaudzi tā dēvētie “nacionālisti” vai “tīries”latvieši atmodas laikā un vēl tagad platījās un platās – ķeriet zagļi, bez patiesas politiskās diplomātījas, izskatās, ka viņi būtu čekas aģenti un rāda – kādi mēs nacionālisti, ienīstam čekistus un komunistus, klaigāja – ar komunistiem kopā nesēdēsim – kopā vāra putru, kopā balso, kopā ēd no vienas siles, kopā nemaksā nodokļus, ko ar Maksātnespējniekiem izlaupa bankau miljonus utt. Liekas stukači mudžēt mudž.

  25. “… nē, mīlīši, īsts vecis viņš būtu, ja nebūtu parakstījis to liktenīgo kartīti …”- liekas, ka tu izglītots un erudīts cilvēks, bet par nožēlošanu, tev nav nopietnas izpratnes par laiku, kurā mēs dzīvojām čekas laikos, tev nav izjūtu par cilvēcību, tev nav kultūras diplomātijas iemaņu – tā ir mana pārliecība. Tu vienkārši rupjš un dari savu darbu, lai citi neatzītos, neizietu gaismā un turpinātu sadarboties? Citas, pēc tādiem rakstiem kādi ir tev šeit, citas izejas nav – klusēt un sadarboties un ja izgaismo teikt – provokācija, prasu atvainošanos publiski par apvainošanau, eju uz tiesu un tiesa jau kādam simtam pateikusi – nav pierādijumu, ka sadabojies. Godmaņ paps arī “nav sadarbojies”, tikai lieta no tiesas nama pat “pazuda”, kaut esot nopludinājis, ka rakstīja masu mediji, ekskluzīvu čekas informāciju – piecus datorus ar šekistu registrācijas materiāliem.

    Par to tu nekliedz gan laikam, Godmanis ir “īsts vecis”.

  26. Lūk, Arno Jundze LA pateica īstus, isti latviskus vārdus, ar stāju un noteiktību. Viņš ir patiess un atklāts. Paldies alūksnietim Arno Jundzem par romāniem, par ļoti saturīgiem rakstiem un ļoti saturīgu nostāju par apskatāmām problemām sabiedrībā.

    • Kolektīvais bieds Atbildēt

      Pilnīgas muļķības! Viņš nav piemērots šādas sabiedriskas organizācijas vadītāja amatam. Savu viedokli (kā interesēs?) pauž kā kolektīvu viedokli. Vai tāda organizācija, šādā “izpildījumā”, vispār ir vajadzīga? Arī padomju laika mantojums …

  27. Īstais brīdis LRS piešķirt prēmiju “Īsti veči” (1000EUR), lai bijušie informeri rindā stāvētu uz publisku “grēksūdzi”! Leģendāro 1988.g. 1.-2. jūnija Radošo savienību plēnuma 30. gadadienu vajadzētu nosvinēt īstenā atklātības gaisotnē, zinot kurš informers par kuru kolēģi ziņoja, ko kāds cits informers ziņo par citu informeri. Un Zodiakā Muktiņš varētu atkal uzdziedāt nedaudz modernizēto dziesmu “Taisnība” :Nāc ārā no čekas maisiem, / Nāc ārā, taisnība, nāc! / Viss asaru pērlēm rotāts un klāts, / Un asins rozēm klāts.”

  28. Īīsto stukaču starp jaunāko laiku rakstniekiem nebija, Vini taisni otrādi bija ieintereseti latviešun tautas saglabašanā, jo kas tad pirks vinū grāmatas, par kurām maksaja honorēru, Nu, dazi gan iedomajās, ka viņi ir beigie takanti un tāpēc viņus tulko krieviski un vēl citu lielāku tautu valodās,Viņi sūdzejās tik viens par otru, lai atdzitu no siles, vai nelaistu pie tās klāt, Un neaizmirsisim. ka augstāk stāvošie, piemēram Peters, škapars, Priede, Ziedonis u.c. bija sasnieguši jau tādu pakaoi, ka tika no saraksta izņemti, protams, ja tur bija, bet to es nezinu. Man liekas, pēdejais laiks būtu atmazgaties pašiem,

  29. … No kuras ‘elles’ nakusie okupanti bija sapratusi, ka var iznicinat, vai iztuksot, cilveka dveseles; vajinat gimenes savstarpejo milestibu, uzticibu un atbildibas speku; ka izkast viros moralo un patriotisma iedvesmoto savas gimenes, sabiedribas un nacionalas valsts aizstavibas dzinuli – t.i., ka nodot visus un visu tradicionalo, un padoties kadai ideologijai, kas nak no brutala kaila kapitalisma, ar piesolitajam un pielietotajam liberalisma kaislibam … ?

    … Sads nenormals nedabisks dzives veids, bazets uz kadas ideologijas attistisanas un transformesanas processa finalu, slepjas senas sabiedribas talaja Vesture … bet ta gaitu un virzienu Ziemeleiropa, ka sakumu, ta velako attistibu, varam atklati verot tikai pedejos trisimt gadus … kad etiskais un moralais tika lenam vai zibnenigi, pec vajadzibas, norakts zem materialistiska … !

    … Nav brinums, ka pec okupacijas, Bezabrene, ari izglitibas sistema, skolotaju staja un atalgojums tika izmantots no tas vadibas personaza … ka viens no latviesu senas etiskas un moralas kulturas apspiesanas ierociem … !!!

    … Tadel, seviski svarigi ir iztirit autohtonas tautas nodevejus, kas tur ieperinajas un uztur pretvalstisko iekartu un audzinasanu … tiem nekad nevar piedot …!

  30. Ķuzule Zālīte hehehe

  31. Rokpelnis nav nekāds brīnums. Viņā vienmēr bija jūtams kāds netīkams noslēpums. Viņu tomēr jau laikam sirdsapziņa mocīja. Tie, kurus nemocīja, tie izskatījās mīlīgāki. Bet rakstnieku vidū, izskatās, ka tomēr nav to īsto vīru, lai aia cieņas pret Rokpelni spert to pašu soli. Laikam cer, ka izspruks. Nē, nevens neizspruks. Agrāk vai vēlāk, patiesība nāks gaismā.

  32. Pašsaprotami ka stūšit nav labi. Man un tie kas to nedarīja jāpateicas “liktenim”, jo daudziem bija situācija kad no tā grūti atturēties. Piemēram, “dzedovščina armijā” un kolektīvais “salagu” lēmums “pārstāvim stušīt”, par ko protams pēc kāda laika no tiem pašiem lēmuma pieņēmējiem tika pārmests. Domājams ka tādu gadījumu, piemēram, “lāģeros” nebija maz. Protams bija arī idejiskie vai “labuma meklētāji”, kuru to arī neslēpa, piemēram 80-tajos darbā bija visiem zināms tips, kuru lieki neaizskāra un miera labad izvirzīja kā pārstāvi dāžādās aktivitātēs. Zināt par to vajag, bet “sodīt vecīšus” nevajag. Ar ko tad “lieldrauga vēstniecības” ziņotāji tagad atšķiras no toreizējiem. Bet maisus jāver vaļā, būs publikai ko apspriest.

    • Patiesībā jautājums ir daudz plašāks un Latviešiem, kā tautai, nepatīkamāks. jautājums ir par kolaborāciju un samierināšanos izdzīvošanas vārdā. Darbs pārvaldē, zinātniskā vai radošā karjera, būšana par skolotāju un skolnieku okupantu skolās, Pasniedzēju un studentu okupantu augstskolās, dienests okupācijas karaspēkā, atrašanās okupantu organizācijās no bērna kājas (oktobrēni, pionieri, komjaunieši, partija, arodbiedrības). Pat vienkārši strādāšana valsts uzņēmumos (citu nebija) un civilstāvokļa aktu reģistrācija padomju iestādēs ir kolaborācijas akti, un no tā mums nekur nedēties. Tas viss ir iemesls kāpēc mēs mīņājamies uz vietas, uz priekšu mēs varēsim sākt doties tikai tad kad atmetīsim nepamatoto lepnību un veiksim kolektīvo grēksūdzi. No maisiem jāizlien ne tikai čekistiem, bet arī vecākajiem zinātniskajiem līdzstrādniekiem, kas dažkārt ir viens un tas pats.

  33. kaut ko tu saki bet var just ka savs labums svarigaks.ka teica kiniesi saki vienmer taisnibu saki visur taisnibu bet nekad nesaki lidz galam taisnibu. MALACIS

  34. “Somoza may be a son of a bitch, but he’s our son of a bitch.” Franklin D. Roosevelt, 1939.
    “Savējie” Rokpelni uzskatīja, uzskata un uzskatīs par “īstu veci”. Tikai tā var uztaisīt sev karjeru – “humāni” novākt konkurentus, iegūt cieņu sabiedrībā pat ar “disidentisku” izturēšanos.
    Nākamie rokpelnīši esošajos apstākļos dzimst kā cālēni inkubatorā:
    ” Roberts Ķīlis: Mūsdienu izglītībai jākoncentrējas uz karjeru.” (e-klase.lv)

  35. Edvīn, izklausāties pēc svētulīga moralizētāja, kas pie noteiktas konjunktūras pats parakstītu stukača kartiņu

  36. Ko te daudz cepties par tiem, kuri ir maisos.
    Mazdrusciņ lietas izskatās savādāk, kad no 4.klases tavu klasesbiedru, atnāk 2 bonzas, un savāc uz izsūtāmo punktu, kad tevi pašu un tavu tēvu vazā pa rajona KGB nodaļu nedēļām, labi, ka tēvam izdevās kaut kā izgrozīties un palikām Latvijā, nevis Soļikamskā, tad uz lietām rodas pavisam cits skats. Jo saproti pats, cik tuvu esi dzīvībai vai nāvei.
    Un tad ir tas laiks, kad līdz asarām saproti, ka jāstājas tajos komunistos, gribi vai nē, ja vien vari tikai tur tikt, jāmēģina tikt pie iespējas lemt pašam savu likteni, nevis jāpaļaujas uz to, ka kāds cits to izlems par labu tev tavā vietā.
    Un tagad, protams, ir jāpieliek visas pūles, lai noskaidrotu, kurš tad bija tas, kuram nepatika, ka esi šajā vietā un laikā. Un kāpēc?
    Kaut gan par sevi – to esmu uzzinājis jau agrāk, un šis cilvēks ar visu savu ģimeni ir jau labākos medību laukos. Tā – kā tam bija jābūt. Lai vieglas smiltis!

  37. Ko te daudz cepties par tiem, kuri ir maisos. Mazdrusciņ lietas izskatās savādāk, kad no 4.klases tavu klasesbiedru, atnāk 2 bonzas, un savāc uz izsūtāmo punktu, kad tevi pašu un tavu tēvu vazā pa rajona KGB nodaļu nedēļām, labi, ka tēvam izdevās kaut kā izgrozīties un palikām Latvijā, nevis Soļikamskā, tad uz lietām rodas pavisam cits skats. Jo saproti pats, cik tuvu esi dzīvībai vai nāvei.
    Un tad ir tas laiks, kad līdz asarām saproti, ka jāstājas tajos komunistos gribi vai nē, ja vari tikai tur tikt, jālemj pašam savas liktenis, nevis jāpaļaujas ka kāds cits to izlems par labu tev tavā vietā

  38. Rēcīgi, ka raksts ir kā viens garš komentārs ar personīgo viedoklis.. kas nav īsti korekti, bet nepārprotiet, emu pret čekistiem..

  39. Es domāju, ka Rokpelnis publiski atzinās, lai pavilktu līdz sabiedrību pašattīrīties, runāt par lietām, par kurām ilgus gadus klusējuši. Tagad visiem ir iespējams kļūt par Kremļa pakalpiņiem un troļļiem, bet neviens taču neatzīstas, ka to dara, vai ne? Un tas tikai tāpēc, ka sabiedrībā aizvien pieņemam gļēvo klusēšanu, kas var novest pie jaunām sabiedriski-politiskām traģēdijām, autoritāriem vai totalitāriem režīmiem!

  40. Jānis Rokpelnis, ja vsp. ir tāds dzejnieks, neesmu tik inteliģents, lai zinātu: ko viņš te di$š?!
    Nodevis vienus, nodos arī pārējos! Padomāsim principā, kur tiksim pie jauniem ziņotājiem ar šādu pieeju?! Bez kā, faktiski, da jebkuras valsts drošības spēki ir bezspēcīgi! Vai mums tagad to vajag?

  41. Mēs bez stukačiem bijām nevarīgi. Viņi bija mūsu sistēmas stūrakmens. Tieši šo darboņu ziņu pienešana ļāva mums sekmīgi strādāt!

    Visi lielie un svarīgie darbinieki NEKAD nav publiski slēpušies. Tie VISI ir zināmi (piem. Johansons u.c.)!!!
    Un stukači piekrita sadarboties, tādēļ, ka garantējām viņiem, ka to neviens nekad neuzzinās.

  42. Nav ne vainas. Varbūt esmu palaidis garām, bet kaut kā nesadzirdēju no Rokpeļņa nožēlu, vai piedošanas lūgšanu. Vien dzirdēju par to, ka var pazaudēt lasītājus. Arī toreiz, topot par stukaču,tam iemesls bija, nezaudēt silto vietiņu. Tā ka, man liekas, viņš di.š, lejot krokodila asaras. Bet Babris man patīk. Uzreiz lec savējos aizstāvēt. P.S. Nez ar ko atšķiras Rokpelnis no piem. Gunāra Astras un citiem, kuriem bija citas lietas svētākas par mīkstu, siltu vietiņu rakstnieku savienībā. Man pazīstams rakstnieks pēc čekistu piedāvājuma izdarīja pašnāvību, šādi panākot uzvaru pār nodevību!

  43. Cilvēkam dzīvē tiek dotas izvēles. Vieni izvēlējās nesadarboties ar čeku, un viņi netika publicēti; varbūt viens otrs mūžu dzīvoja bada maizē, bet nelabajam roku nesniedza.

    Vēlāk pēc 1991. viens vienīgs ārsts/politiķis Andrejevs uzdrošinājās atzīties, ka viņam tik dikti paticis braukt ārzemju komandējumos, ka viņš ir bijis spiests rakstīt atskaites Stūra mājai.

    Nu, bet bijušais LU rektors Lācis atzinās tādā pašā “šaizē” kā Andrejevs, bet tikai pēc veiksmīgas akadēmiskās karjeras, kas nebūtu iespējama, ja viņš būtu atzinies 1991. Nu, un tagad Rokpelnis.

    Es teiktu tā. Pirmie bija īsti cilvēki. Otrie tā – uz procentiem 50%. Bet pēdējie divi – 5%. Zinu, ka % te izskatās muļķīgi, bet tāds nu man ir raksturs un izglītība (matemātika). Jā, par šiem 5% Rokpelni var slavēt, jo noteikti ir vēl viens otrs, kas pat līdz tiem pieciem nevelk.

    Vai šādi Mr. 5% būtu dikti jāgodā? Man liekas, ka nē.

  44. Re kā! Mans komentārs izdzēsts! Un ko mēs te satraucamies par stukačiem? Nekur tālu neesam tikuši no sistēmas

  45. Autors ir nekorekts atsaucē, ka Rokpelnis visu laiku klusējis un tikai tagad atzinies. Cik man zināms, 1992.gadā viņš to pateica Uldim Bērziņam,mācītājam Alvim Saukam un redakcijā. Tolaik jau nebija institūcijas, kur iet un atzīties-vai viņam uz policiju vajadzēja iet, vai pie Saeimas nama ar plakātu stāvēt, publicēt rakstus avīzē? Valsts gadu desmitiem nevar atrisināt lustrācijas jautājumus, tā ka šis konkrētais pārmetums no Raupa puses nav vietā.
    Otra tendence, kas mani gan pārsteidz, tāpat kā Raupu, ir sabiedrības uzmundrinošā attieksme. Kā teica Bens Latkovskis dienā, kad Rokpelnis atzinās par savu sadarbību: “Kā cilvēks, kurš no čekas stukačiem cietis personīgi un diezgan smagi, aicinu šajā “cieņas” izrādīšanas dienā tomēr drusku vairāk padomāt arī par tiem, kuri pēc šo stukaču norādēm tika dažādi vajāti, un kuriem tika bojātas dzīves.”

  46. Tomēr vēl drūmāk kā Rokpelnim ir ar tiem, kas joprojām no krūmiem lūr, vai neizdosies nepamanītam izsprukt un varbūt pat bļauj “Keriet zagli!”.

  47. Padomju laikā biju aizliegtais komponists. Esmu internetā nopublicējis savu atmiņu grāmatu par okupācijas laikiem. No 1980.gada līdz 1995.gadam Latvijas Radio atteicās pieņemt ierakstiem manas dziesmas. Iemesli kādēļ tas notika publicēti grāmatā – īsumā: jau 1980.gada vasarā izdevās ierakstīt Latvijas Radio dziesmu, kura bija vērsta pret Latvijas okupāciju – Izkapts ābelē (M.Čaklā vārdi). Grāmatas lejupielādes adresi var atrast manos draugu un arī feisbuka profilos.

  48. Beidzot kāds uzraksta, ka nav jāattaisno kolaboracionisti. Daudzi tūkstoši dzīvoja citādāk, tiem nav tagad jātaisnojas. Jā , labumu, iespējams, nebija. Taču godīga sajūta gan.

  49. Dīvaini, ka par šo dikti satraukusies kāda strautmane arī.
    Nezin kāpēc viņa šādu jautāju neuzdod Arhitektu savienības vadībai?

  50. Naivais cilvēk!!!

    Nav iespējams izveidot kartīti par cilvēku, kurš nesadarbojas. Sarakstos ir tikai tie, kas tā vai citādi IR piekrituši sadarboties un sadarbojās!!!
    Nav ne laika tam, ne jēgas!!! Jo VDK neparedzēja PSRS sabrukumu, bet komunismu pēc 10-20 gadiem!!!!
    Pārējais cīņa pret ienaidnieku!!! Latvija nav ne ar ko īpašāka par citām republikām!

    Un cerēt, ka mīkstmieši no RS parādīs kaut kādu stāju (ja to nav darījuši visas dzīves garumā) ir skolnieciski naivi!!!

    • Nevajag kultivēt savus izdomājumus!!!
      Rādās ka neviens nevar noliegt faktu…ka arī aģentu vervēšanai bija plāns un katrs virsnieks pildīja uzdotos darbiņus .
      Diemžēl daudzās publikācijās ( masu medijos no bijušajiem VDK darbiniekiem)ir uztverama atziņa ka bija dažādi virsnieki un ja nespēja pildīt uzdoto…bija iespēja ka nosūtīs dienēt vietās,kur bija grūti atrast izpildītājus.Piemēram MAGADANA…MURMANSKA…KURIĻU SALAS u.t.t
      Diemžēl neviens no mūsu drošības dienestiem nedod konkrētu skaidrojumu vai varēja izdarīt pierakstījumus izveidojot kartīti aģentam vai nevarēja to tā izdarīt un nav saklausīts cits viedoklis..ka katrs gadījums ir jāizskata individuāli.Tātad tas varētu notikt Tiesā.
      Jāsecina ka čeku maisu komisijai ir jāizvērtē katra aģenta kartīte pirms notiek masveida publicēšana un te redzam ka tas reāli nav veicams.
      Acīmredzot arī saeima un valdība saprot ka šis nav vienkāršs jautājums.Nerodas šaubas ka jāizvērtē kompartijas)CK,partiju komiteju un arī tiešo vadītāju(sekretāri…locekļi un citas vadošās personības)darbība vadot,kontrolējot un citādā veidā darbojoties ar VDK arī kontekstā ar čekas maisiem.Darba daudz bet liekas ka izmetīs čekas maisus jo pārējais būs tabu jautājums,kuru viena mierā var atlikt uz n-tajiem gadiem un pamatot ka jāpēta un jāanalizē rādās ka visiem zināmi un saprotami jautājumi.

      • Kādas muļķības!

        Nevar neko pierakstīt kartiņā, ja nav pašas kartiņas!
        Nevar izveidot kartiņu ar domu kādam to parādīt, ja nav šādas vēlmes! Lai tā būtu VDK būtu jātic, ka sabruks PSRS, izveidosies neatkarīgas valstis (piem bija arī NVS), tad šis konkrētais cilvēks būs ietekmīgs u.t.t. un tas jādara masveidā!!

        Nevar 1990.gadā izveidot kartiņu ar 10 gadu vecu vēsturi, jo nesakrīt ar pārējiem dokumentiem.
        Tāpat 1990.-1991. gadā cilvēki nevar prognozēt, kas notiks 1997.gadā!!!

        Tajā laikā VDK domāja, ka PSRS būs mūžīgs un pie tā arī strādāja!!!

        Kaitniekus vieglāk bija politiski ieslodzīt nevis veidot kaut kādas kartiņas!!!

        • Nevajag izdomāt melus!
          Kartiņas tika sastādītas attiecīgajā laikā!
          Protams ka visas tika reģistrētas aizpildītas uz attiecīga vārda,uzvārda un tiek pieļauta iespēja ka arī “stukaču” ziņojumi varēja nebūt aģenta rakstīti
          Nevajag darboties kā kaimiņzemes trollim un savus izdomājumus kādam iepotēt kā patiesību!
          Pie tam pats izskatās ka neesi redzējis pat vienu kartīti un pilnīgi neapjēdz kāda tā izskatās
          Vai tikai pats neesi maisos kā “stukačs”?

          • Atkal ar savām pasakām!!!
            Maisi un ir jāatver un viss, kas tur ir iekšā ir jāpublicē, lai brīvas valsts brīvi iedzīvotāji zinātu savu vēsturi!!

            Nav iespējams 1987.g. izveidot pseidokartīti par piem. LLU rektoru, kurš par tādu kļūs tikai 1989.g.
            Tā pat nav iespējams 1989.g. izveidot pseidokarīti par LLU rektoru, kurš ir VDK aģents kopš 1986.g., jo nesakrīt ar pārējiem dokumentiem.

            Tā pat nav vajadzības veidot pseidokartītes, ja PSRS sistēma turpinās darboties mūžīgi. Nav loģiskas, jo nav kam to atklāt! Tajā brīdī visi dzīvo PSRS iekārtā plus kaitnieku var apcietināt un aizsūtīt uz Murmansku!!!!

            Nav jāuztraucas par troļļiem, bet ir jāpublicē maisu saturs!!! Jo ātrāk, jo labāk!!

        • SAŠA, nekādas viltus kartītes neeksistēja, neviens tās ielikt nevarēja tāpat bez reģistrācijas žurnālā. Ja bija vajadzīgs ielit uz vienu m’4enesi, ielika un izmetam kad brauca uz ārzemēm, lai ārzemēs varētu pateikt – re, viņš ir mūs aģents, lai varētu sakompromitēt, lai neļautu pārvertēt vai palikt neatgriežoties. Gan parasti laida tikai tos, kuriem bija ģimenes, bērni un kaut kāda piesaiste, kkas saistīja, ka nepaliks ārzemēs.

          Pasku rakstos un komentāros pārpārēm.

          • Kā tu to iztēlojies izmest vienlaicīgi reģistrēt kā aģentu un pēc tam izdzēst ārā tā, lai nebūtu ieraksta???

            Žurnāls ar izplēstām lapām?
            Ja komandējumā brauc vienlaicīgi vairāki? Izplēstas vairākas lapas?

            Kā ar atskaitēm un precīzu, punktuālu uzskaiti?

          • Pārliecinošs kompromats – VDK stukača kartīte ar vārdu “Miķelis” vai “Cālīte”.
            Pārliecina visus!!
            Cik ilgi sadarbojas ar VDK – mēnesi!!!! Nē divas nedēļas!!!

            Neapgāžams kompromats!!!
            Nu skaidrs šis ir VDK aģents.

  51. Skaisle Jātaļniece Atbildēt

    to viņš nebaidījās rakstīt savā rromanā Muzejs – viņš saka -tas romāns ir autobiogrāfisks – atgādinu Raupa kungam, Rakstnieku Savienības izdevumā Konteksts bija Evas Mārtuževas recenzija par Rokpeļņa romānu Muzejs – nav man tie nr, neatceros kurā tieši un lūk, šai recenzijā ne ar pušplēstu vārdu netiek pieminēta sadarbība ar čeku, tāpat kā netiek pieminēta LVM izlaupīšana juku laikos

    Kāpēc? vai tā jau nav RS nostājas demonstrēšana? Tiešām nē?

  52. Glaudot savu papardi Jānis nav sapratis pašsaprotamu lietu! VDK bija pakļauta KP nevis otrādi.Latvijas ,,lustrācijas,,likums atļāva brīvi kandidēt vēlēšanās un vadīt Saeimu LKP CK sekretāram.Tas būtu tas pats,ja Bundestāgu 1949.gadā vadītu Martins Bormans.

  53. Skaisle Jātaļniece Atbildēt

    ir tāds teiciens – labāk vēlu nekā nekad.
    Īstenībā ir tā, kā Rokpelnis nekad tā īsti nav slēpis savu sadarbošanos ar čeku. To zināja viņa partija un to viņš nebaidījās rakstīt savā rromanā Muzejs – viņš saka -tas romāns ir autobiogrāfisks.

    Mans iespaids ir tāds, ka inteliģence – jo īpaši radošā inteliģence , kura pati cieši sadarbojās ar čeku , Rokpelni uzskata par tādu nodevēju, par tādu izlecēju, kurš ir jānosoda. Jo mēs zinam, ka Rokpelnis ir vienīgais no radošās inteliģences, kurš ir atzinies savā sadarbībā ar čekistiem –

    Tāpēc man Rokpelnis pavisam noteikti ir šodienas varonis – jā – vakardienas gļēvulis un noziedznieks , bet šodienas varonis. Un man tas ir cieti – cietāk par šlesera cieti

  54. RS valdē ir vēl vismaz 3 stukači,gan jau izlīdīs . suns zina,ko ēdis.

  55. Negribu nevienu nosodīt, jo uzņemties saistību ar VDK ir sirdsapziņas jautājums. Taču nožēlojami, ja tie kultūras un mākslas darbinieki, kuri šai iestādei kalpoja, tagad izliekas par lieliem Latvijas patriotiem,žēlojas par īpašuma nodokli Mežaparkā u.c. Visiem, kuriem interesē, kā strādāja un vēl tagad strādā čeka, iesaku izlasīt Imanta Lešinska grāmatu “Starp divām pasaulēm”, kuras atklāsmes un nosauktie uzvārdi gan pārsteidz, gan apstiprina nojautas.

  56. Viss pareizi,Edvīn! Izvēle vienmēr paliek paša rokās,viss atkarīgs,cik konkrētajam cilvēkam to smadzeņu,un kā iziet no situācijas…Šajā gadījumā čeka rīkojās viltīgi un gudri,Rokpelnis grāva sava tēva reputāciju,dzēra un ālējās uz nebēdu,un lai nevajadzētu viņu ielikt cietumā,piespieda viņu parakstīties par sadarbību ar čeku…Kāds tur viņš sūda stukačs,vienkārši baigais dropmanis tajā laikā…
    …īstos stukačus tik vienkārši atmaskot vairs tagad gandrīz ir neiespējami,sen jau visi gali ūdenī t.i. Maskavas čekas arhīvos…

    • Kas ir īstais stukačs?

      Visi viņi ir vienādi kaitnieki!!!

      Un nav iespējams neko izņemt, tādēļ, ka visi dokumenti saistīti.
      Ja kartīte pazudusi, tad tas nenozīmē, ka pazudusi informācija par tevi!!!

    • pats grāva savu reputāciju,dzerdams vairāk kā dēls.Dēls vismaz mācījās un ir simtreiz labāks dzejnieks par tēvu.

  57. Patreiz notiekošais liek aizdomāties vai šis nav kaimiņzemes hibrīdkarš,kurš veltīt vēlēšanām un svētku gadam.Interesanti pavērot to kuri ir rakstu autori un pie kādas politiskās partijas atbalstītājiem varētu būt.Neslēptā veida rādās ka tiek veiktas darbības lai noklusinātu rīdzenes sarunas…..novērstu uzmanību no OIK…e-veselībai izlietotajiem miljoniem….AirBaltic zaudējumu piedziņas….neadekvātajiem izdevumiem svētku programmām(R.Pauls-nesaprotu ko tas var nozīmēt ja plāno tik lielas summas..)liekas ka katastrofālajam stāvoklim ceļu uzturēšanā un līdzekļu trūkumam ceļu būvniecībai….nespējai piedzīt miljonus no PVN krāpniekiem,kuri liekas ka turpina šo biznesa veidu…u.t.t
    Risinot čekas maisu jautājumu visi ieskaitot “maisu” komisiju klusē par komunistu darbības izvērtēšanu(vadīja un kontrolēja čeku)bijušo komunistu atrašanos saeimā,valdībā un ļoti daudzās valsts pārvaldes institūcijās un uzņēmumos.Te liekas ka ir tabu….jo pieķerties elitei rādās ka nedrīkstēs neviens un laikam turpināsies “sīko” peramo jautājums.

  58. Visbriesmigakais ir tas ,ka kartotekas slepsana velk LR kremla orbita . Valsts tiek grauta ar vinu agenturas palidzibu . Pelnu nesosie ipasumi ir cekistu rokas . Tapec esam ar vienu kaju Brisele, ar otru Maskava.

  59. Mēs joprojām vārtāmies dubļos Atbildēt

    E.Raupa viedoklim piekrītu. Atbildīgajām personām mētāšanās ar vārdiem nepiestāv, tas ir pārāk nopietni.
    Bet, vai tad, kad S.Radzobei A.Čaka balvu pasniedz bijušais komjaunatnes sekretārs A.Ameriks par grāmatu Kosmopolītu lieta un A.Čaks vēl 2017.gadā, vai nevienam šis absurds neizraisīja ne mazākās pārdomas? Delfos ir foto galerija (LETA 27.10 2017/Kultūra). Par Latvijas Lepnuma balvas ceremoniju ļaudis šūmējās, bet, palūkojaties 16.-18. foto no A.Čaka balvas pasniegšanas.

  60. Rakstnieku Savienība – šis komunistu laikos izveidotais veidojums ir klasisks piemērs komunisma rēgam mūsdienu Latvijā. Tāds mafiozņiks, tādēļ arī čekistu Rokpelni neviens i netaisās ne slēgt, ne izslēgt. Ar likumu, ja nevar citādi, būtu jāaizliedz šādu savienību darbība, bet, kas tev deva, padomju domāšana vēl dzīvāka par dzīvu.

  61. Edvīn, paldies par skaidru un būtisku viedokli.

  62. Tikai nelieciet man Rokpelni par varoni uzskatīt, man interesē,kad viņš pēdējos stukača pakalpojumus sniedzis un cik viņam par to maksāja.

  63. latvietis muzu muzos ir bijis stukac un dirsa lidejs ne vins ir cinitajs ne pisejs

  64. Tikai nelieciet man Rokpelni uzskatīt par varoni, man interesē ,kad viņš pēdējos stukača pakalpojumus sniedzis un cik viņam par to maksāja.

    • izlasīt interviju vai noklausīties Rampas ugunis viņa stāstīto?tur viss pateikts,un viņam Necik nemaksāja.

  65. Viss labs, kas labi beidzas. Beidzās pad laiki bez kara, asinsizliešanas, Rīgas nopostīšanas. Darām visu tā, lai atkal nav jāaudzina bērni bez tēviem un vectēviem.

    • Ko līdz miesu izglābt, ja dvēsele iet bojā?
      Un kurš no mums grib būt dzīva nodevēja dēls?
      Vai labāk tomēr – krituša varoņa atvase?
      Tik daudz smagu jautājumu.
      Un mēs neviens nezinām, kā rīkosimies nāves bailēs.
      Bet tas maisu saturs gan būtu jāvelk gaismā un jāizrunā…..
      Jo kas ir labāk – paslēpies un klusējošs, iekšēji mirstošs cilvēks, vai tomēr tāds, kurš pasaka – tā bija, un es atzīstu savu vājumu…?

  66. Pagaidām anonīms Atbildēt

    Dīvaini, ka visi tagad uzklūp rakstniekiem un Rokpelnim. Vai citur bija savādāk – mūziķi, komponisti, gleznotāji, TV un Radio darbinieki. Varbūt jābeidz kult tukšus salmus un jāsāk publicēt aizliegto un vajāto cilvēku liecības. Jo šobrīd situācija ir absurda – stukači un čekisti ir bijuši, bet konkrētu upuru nav bijis. Zinu, ka ļoti daudzi baidās, bet ir cilvēki, kuri gatavi sniegt liecības. Un paradokss – viņus atfubolē un pat necenšās uzklausīt.

    • Pagaidām anonīms, piekrītu Jums. Esmu 1941. gadā izsūtīts bērns. Lasīju mana nobendētā tēva “uzraudzības lietu”, tajā ir ar roku rakstīts “stukača ziņojums”, rokrakstu nepazinu, bet kad lūdzu LVA atsūtīt šī ziņojuma kopiju, man to neatsūtīja. Varu tikai minat, laikam, baidās,ka man būs šī cilvēka rokraksta paraugs. Parakstīts ar pseidonīmu. Pats ziņojums tāds nekāds: ka mans tēvs 1940. gadā aizgājis pie entālu dzīvojoša zemnieka un gribējis izlikties par lojālu padomju varai, bet īstenībā viņš esot zvērīgs padomju varas ienaidnieks, un viss. Mans tēvs tiešām bija pie kaimiņa aizgājis. Lasīju 1990-os avīzē publicētu ziņojumu arī par 1941. gadā izsūtītu cilveku. Aģents raksta: kad aizgāju pie viņa, tur bija vēl trīs cilveki (aģents min visus uzvārdus), un viņi viens otru uzrunāja “kungs”. Vairāk nekā. Tas viss ziņojums. Paliek iespaids, ka bija svarīga tikai fakts, ka “lietā” iz stukača ziņojums, bet saturs nav svarīgs. “Uzraudzības lietas”, kurās ir stukaču ziņojumi (parakstīti tikai ar ziņotāja iesauku), atrodas LVA kopš 1992. gada un nav slepenas. Publicējiet visu šo ziņojumu kserokopijas! Varbūt, ar to iesākt?

  67. Paldies autoram. Pilnīgi pareizs viedoklis.

  68. Vai tad nezini, kas bija rakstnieki pie PSRS REŽĪMA.

  69. Pie TV Krivāna uz pirti un tapsiet tīri – vismaz ārēji, ja ne sirdsapziņā kā tie 4 atzinušies no tiem tūkstošiem .
    JĀ TIKAI 4 – kur pārējie. Pārējie vai nu miruši vai strādā, raksta ziņojumus…Tāpēc jau čekas fani meklē iemeslus maisus nebērt – tie Kremļa pīrāgi…- atvainojos zalie papīrīši ar prezidentiem…

    • pilsoni, varētu Jums piekristpar maisu izbēršanu, ja tur būtu visi aģenti. Īstie auzvesti uz Maskavu. Kā vervēja aģentus Noriļskas lēģerī, aprakstīja Roberts Gabris grāmatā “Latvju virsnieks Nr. …”. Bija beidzies karš, Roberts Gabris darba laikā bija atbrīvots no konvoja, vakaros atgriezās barakā. Darba laikā pie viņa ieradās aģents un piedāvāja pkļūt par ziņotāju. Atteicās, bija draudi. Šie draudi piepildījās. Viņu aizsūtīja uz nometni, kurā bija kriminālo patvaļa. Citus ieslodzītos paspēlēja kārtīs un naktī pakāra. Bet Gabri viņi izvēlējās par “vijoli”. Kriminālie gatavojās bēgšanai un šo cilvēku bēgot viņi ņēma līdzi, lai pēc kāda laika tundrā vai taigā nokautu un apēstu, tas nozīmēja “spēlēt vijoli”. Gabris izdarīt viņš nekā nevarēja. Atbrauca augstā komisija, jo tajā nometnē bija daudz kārtīs apspēlēto un pakārto. Naktī vēl vienu pakāra. Rīta ierindā pirms darba Gabris strauji izleca no ierindas pie apsargiem un kliedza: ” Es zinu, kas pakāra!” Gabri pārcēla uz parasto nometni. Tādas bija vervēšanas metodes, atsakies – tev droša nāve. Vervēšanas metodes bija drausmīgas, Man pastāstīja lēģērī savervēta “stukača” dēls. Kad nomira tēvs, viņu izsauca uz čeku un piespieda “sadarboties”, draudot nonāvet bērnus. Jā, šo aģentu kartītes pudlicēs, bet īsto aģentu partītes sen Maskavā.

      • te nav runa par “tikko bija beidzies karš’, runa ir par tiem stučītājiem, kurus drukāja, kas par to saņēma specdzīvokļus, volgas, žiguļus ārpus kārtas, spec veikalus, pat specpoliklīnika bija utt.

      • skarbi, bet patiesi; liela daļa šodienas bargo nosodītāju pat nespēj iztēloties tās izvēles, starp kurām bija jānonāk, kļūstot vai nekļūstot par ziņotāju; arī motivācijas un laika periodi nebija vienādi – grūti salīdzināt Staļina laiku ar Hruščova vai Brežņeva laiku… bet tā ir vēsture; šodien būtiski ir pajautāt – kam tas ir izdevīgi, ka pilsoniskā sabiedrība, īpaši inteliģence, meklē savā vidū melnās avis…? ja zināt atbildi, tad sapratīsiet “maisu” patieso jēgu un nolūku (un ko ar tiem patiesībā būtu jādara)

        • vel papildus domai pilsonis Atbildēt

          Atbilde uz jautājumiem.
          * Jā vieni ir citos maisos un turpina darbu Kremlim. Labi saredz, ka savējos piesedz…
          * Ja izbērs, tad tie citi aktīvie darbu neizbeigs ( varbut paliks bailīgāki).
          * Ja izbērs tad jaunie Kremļa doto zaļo papīrīšu gribētāju paliks mazāk – var kādu dienu arī izbērt…
          * nu nevajaga stāstīt, ka par stukaču kļuva gluži nevainīgi – gribējās lepnāk dzīvot; apzadzies; tad Volga,;tad dzīvoklis; goda amats kādā rakstnieku, gleznotāju savienībā; tad kāds naudīgs tēlniecības pasūtījums, oratorija Staļinam, oktobrim un vel un vel…Līdz pat ”komandējumiem” uz kap valstīm, kur ierindas mirstīgos pat tuvumā nelaida un no kuģa nelaida krastā bez čekista pavadības.Tad pat ļāva komjauniešu vadoņiem izlaupīt ziedojumus armēņu Spitakai zemestrīcē, ja ziņojumi…

Lasītāju aptauja
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Zilaļģu festivāls

Ūdens temperatūra vairumā Latvijas upju un ezeru sasniegusi +18.. +22 grādi. Sagaidāms, ka siltā laika ietekmē tuvākajās nedēļās turpināsies zilaļģu vairošanās.

Veselības inspekcija skaidro, ka zilaļģes ir dabiski iekšzemes un jūras ūdens organismi, bet problēmas var radīt to masveida savairošanās – tā saucamā ūdens ziedēšana, jo daļa zilaļģu sugu ir potenciāli toksiskas un, atmirstot ūdenī, var izdalīt toksīnus. Peldētājiem šie toksīni var radīt alerģiskas ādas reakcijas, acu un gļotādas kairinājumu, bet mājlopi, kas tiek dzirdināti ar šādu ūdeni, var akūti saindēties un pat aiziet bojā. Saistībā ar strauju zilaļģu savairošanos Rīgas pašvaldība aicina iedzīvotājus pagaidām atturēties no peldēšanās ne vien Vecāķu, bet arī Daugavgrīvas un Vakarbuļļu peldvietās.

Kā vislabāk pārdzīvot karstuma vilni?
Draugiem Facebook Twitter Google+