Foto – Dainis Bušmanis

Svarīgs vēstījums Latvijas pircējiem! 29

Vienam no Latvijas vecākajiem un mīlētākajiem zīmoliem – Pavāram Francim, kas nu jau 19 gadus attēlots uz iepakojuma no dabiskajām izejvielām, bez ģenētiski modificētām piedevām un konservantiem Latvijā ražotās Provansas majonēzes, – nesen radies atdarinātājs. Tas ir Igaunijas uzņēmums “Polven Foods”, kas jau vairākas nedēļas “Rimi” un “Supernetto” veikalos Franča klasiskajai Provansas majonēzei ļoti līdzīgā iepakojumā pārdod produktu ar atšķirīgām sastāvdaļām, atšķirīgām īpašībām un atšķirīgu garšu.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

Kamēr tautā mīlētā Latvijas zīmola un nu jau 11 gadus par “Latvijas Gada preci” atzītā produkta ražotāji kārtos iespējamā autortiesību pārkāpuma procedūru valsts iestādēs, SIA “Balttur – R” aicina pircējus būt vērīgiem pirms pirkuma veikšanas un pievērst uzmanību šādām atšķirībām uz ļoti līdzīgās krāsās veidotā majonēzes iepakojuma (skatīt attēlā):

  • 
viens iepakojums Latvijā ražotās Pavāra Franča Provansas majonēzes sver 250 gramus, bet “Polven Foods” ražotajā iepakojumā ir 250 mililitri;
  • uz iepakojuma ļoti līdzīgs ir burtu šrifts. Pavāra Franča Provansas majonēzei baltā krāsā ir vārda “majonēze” pirmais burts “m”, Igaunijas produktam baltā krāsā ir vārda “Provansas” pirmais burts “P”;
  • rūpīgi ieskatoties, Latvijas produktam iepakojuma priekšējā pusē uz zaļā fona redzams arī Francis, kā arī “Balttur – R” ražotās Provansas majonēzes saņemtās starptautiskajās un vietēja mēroga atzinības – zelta medaļa izstādē “AgroBAlt’ 99” un “Gada preces” kauss. Savukārt Igaunijā ražotajam produktam uz zaļā fona attēlots nams un uzraksts “Tradicionāls produkts”. Savukārt atzinību vietā līdzīgās krāsās redzamas norādes par ĢMO un konservantu neesamību, kā arī par E vitamīna klātbūtni;
  • jau grūtāk pamanāma atšķirība ir iepakojuma aizmugures daļā redzamais svītrkods. Latvijas produktam, Franča Provansas majonēzei, tas sākas ar cipariem “475” , bet Igaunijas produktam – ar “474”.
CITI ŠOBRĪD LASA

Ja zīmols “Pavārs Francis” garantē “Provansas” klasiskajai majonēzei vien dabiskās izejvielas, tad “Polven Foods” ražotajam produktam ir pievienota arī piedeva E 385 (kalcija dinātrija etilēndiamīntetraacetāts), produkta sastāvā ir arī guāra sveķi, bez kuriem iztiek Franča Provansas majonēze.

SIA “Balttur – R” ir Latvijas uzņēmējiem piederošs uzņēmums un Latvijas tirgū darbojas jau kopš 1993. gada. “Balttur – R” ir vislielākais majonēzes ražotājs Latvijā ar 60% lielu tirgus daļu. Tur vislielākais nopelns ir Franča klasiskajai Provansas majonēzei, kas pēdējo vienpadsmit gadu laikā ir atzīta par vispopulārāko un bija visvairāk pārdotā majonēze valstī.

“Balttur – R” 1995. gadā reģistrētā preču zīme “Pavārs Francis” ir reģistrēta ne tikai Latvijā, bet arī Beneluksa valstīs, Čehijā, Slovākijā, Vācijā, Francijā, Itālijā, Lietuvā un ASV. Aptuveni 10% no ražotajiem produktiem pārdoti citās valstīs, tās galvenokārt ir majonēzes. “Balttur – R” ražo arī tomātu mērces, kečupus, sinepes, augļu un dārzeņu konservus. Uzņēmums nodarbina 70 darbiniekus. “Balttur – R” ir lielais nodokļu maksātājs, pēdējos piecus gadus pelnīti vidēji 1,4 miljoni eiro gadā, bet nodokļos valstij uzņēmums ik gadu samaksā aptuveni tikpat daudz naudas.

“Balttur – R” pateicas 
pircējiem un sadarbības partneriem par uzticību un sola nepievilt arī 
nākotnē!

Apmaksāta publikācija.