Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
19. decembris, 2014
Drukāt

Svētku laikā aktivizējušies internetvides krāpnieki. Uzzini kā sevi pasargāt!

Foto - LETAFoto - LETA

Tuvojoties svētkiem, kad ievērojama iedzīvotāju daļa plāno veikt lielākus pirkumus, SEB bankas IT drošības eksperti ir konstatējuši paaugstinātu krāpnieku aktivitāti.

Krāpnieki izmanto datorvīrusu, lai lietotāja inficētajā datorā bez lietotāja ziņas mēģinātu nolasīt internetbankas datus un veikt līdzekļu pārskaitījumu no konta brīdī, kad lietotājs mēģina pieslēgties savam internetbankas kontam.

Līdzīgas krāpnieciskās aktivitātes tika novērotas arī šā gada aprīlī, kad banku klienti tika brīdināti par kaitniecisku vīrusu, kas izraisīja līdzekļu izkrāpšanas gadījumus.

SEB bankas eksperti norāda uz trīs būtiskākajām pazīmēm, kas norāda uz krāpniecības mēģinājuma risku, un to, ka lietotāja dators ir inficēts ar vīrusu:
1) ilgstoša dīkstāve jeb gaidīšanas laiks, lai pieslēgtos internetbankai;
2) tiek pieprasīts ievadīt maksājuma apstiprināšanai paredzēto autorizācijas kodu no individuālās kodu kartes vai PIN2 no Kodu kalkulatora, lai pieslēgtos Ibankai;
3) paziņojums krievu valodā, ka savienojums ar internetbanku neizdevās.

“Galvenais krāpnieku mērķis ir no klienta iegūt maksājuma apstiprināšanas kodus, kas ļauj autorizēt maksājumus. Tāpēc mēs aicinām klientus atcerēties, ka, lai pieslēgtos SEB internetbankai, lietotājam jāievada tikai un vienīgi sešu zīmju Pieejas kods no kodu kartes vai PIN1,” uzsver SEB bankas Informācijas tehnoloģiju vadītājs Māris Puriņš.

Savukārt Autorizācijas kods no kodu kartes vai PIN 2 kods (10 zīmju kombinācija Kodu kalkulatorā) lietotājam jāievada tikai tad, kad tiek apstiprināti darījumi. Tāpēc gadījumā, ja pieslēdzoties internetbankai, tiek pieprasīts ievadīt Autorizācijas kodu vai PIN2, aicinām to nedarīt un nekavējoties sazināties ar SEB Klientu centru vai Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūciju CERT.lv.

Ja rodas aizdomas par krāpniecisku darījumu, svarīgi nekavējoties sazināties ar SEB bankas Klientu centru pa tālruni 8777 darba dienās no plkst. 8.00 līdz 22.00, brīvdienās no plkst. 10.00 līdz 17.00 vai Twitter kontu (lietotājvārds – SEB_Latvia). Nepieciešamības gadījumā vajag bloķēt internetbanku. Atcerieties, ka ārpus SEB bankas Klientu centra darba laika visātrāk bloķēt pieeju savai internetbankai iespējams, 5 reizes ievadot nepareizu internetbankas paroli, kodu kartes pieejas kodu, vai Digipass pieejas kodu.

Atjaunojiet datorā instalēto interneta pārlūkprogrammu – īpaši tad, ja izmantojat novecojušu Interneta pārlūkprogrammu. Tas apgrūtinās krāpnieciskās darbības un pasargās lietotājus no nevajadzīgām nepatikšanām.

Pievienot komentāru

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kuras izmaiņas likumos būtiski ietekmēs tavu ikdienu 2017. gadā? (3)ALGAS, PABALSTI, PENSIJAS NODOKĻI Saeima pieņēmusi vairākas būtiskas izmaiņas likumos, kas no nākamā gada ietekmēs Latvijas iedzīvotāju ikdienu.
Draugiem Facebook Twitter Google+