Foto no arhīva

“Swedbank” par politiski nozīmīgu klientu anketēšanu: datus nav ar ko salīdzināt 2

“Swedbank” klientu anketēšana politiski nozīmīgu personu izpētē notiek pēc plāna, intervijā aģentūrai BNS sacīja bankas valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs Reinis Rubenis.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

“Es teiktu, ka viss notiek pēc plāna. Mums klientu ir ļoti daudz un jāanketē ir gan privātpersonas, gan uzņēmumi. Tādēļ mēs esam veikuši milzīgu darbu un esam priecīgi par klientu atsaucību, jo anketas lielākoties tiek aizpildītas,” teica Rubenis, piebilstot, ka politiski nozīmīgu personu identifikācija ir jāpaveic līdz 1.decembrim.

Viņš arī atzina, ka klientu anketēšanā problēmas visbiežāk ir saistītas ar informācijas kvalitāti, tās pavirši aizpildot. “Dažkārt cilvēki steidzas un anketu aizpilda pavirši, lai tikai atbrīvotos no tās. Šādos gadījumos mēs vienkārši zvanām klientam un lūdzam šo darbu paveikt rūpīgāk,” minēja Rubenis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat Rubenis viņš atzīmēja, ka banka vēlētos anketēšanā iegūtos datus salīdzināt ar valsts rīcībā esošo informāciju, lai saprastu, cik tā ir atbilstoša, taču valstij šādas datubāzes nav. “Mēs, protams, vēlētos sadarbību ar valsti, lai mēs varam teikt: lūk ir mūsu savāktā datu bāze, tagad mēs to gribētu salīdzināt ar valsts struktūru informāciju, lai saprastu, cik tā ir atbilstoša. Taču problēma ir tajā, ka valsts mums pretī neko nevar iedot. Viņiem jau nav datu bāzes, kuras tad Latvijā ir politiski nozīmīgās personas. Tādēļ mēs izdarām to, ko varam,” pauda “Swedbank” valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs.

Jautāts, ko banka darīs, ja 1.decembrī 5 vai 10% klientu anketu tā arī nebūs aizpildījuši, Rubenis atbildēja, ka šādus klientus banka klasificēs kā neaktīvus. “Ir iespējams, ka šāda situācija var rasties, jo ir arī tādi klienti, kurus nav iespējams sasniegt. Tad mēs tos klasificēsim kā neaktīvus klientus un, ja viņi kādreiz gribēs savu sadarbību ar banku atkal aktivizēt, tad mēs lūgsim šo anketu aizpildīt,” viņš sacīja.

Tāpat Rubenis piebilda, ka šo procesu bankām būs jāatkārto reizi divos gados, tādēļ “Swedbank” jau pirmajā reizē vēlas to paveikt kvalitatīvi un anketas digitalizēt. “Ja tās būs aktīvas internetbankā, tad pēc diviem gadiem tās būs vienkārši jāaktualizē,” viņš teica.

Saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos, kas maina politiski nozīmīgas personas definīciju, bankas organizēs klientu anketēšanas procesu.

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likums noteic, ka politiski nozīmīga ir persona, kura ieņem vai ir ieņēmusi nozīmīgus publiskus amatus, tajā skaitā persona, kas ieņem vai ir ieņēmusi kādu no šādiem amatiem: valsts vai pašvaldības vadītājs, parlamenta deputāts, valdības vadītājs, ministrs, ministra vietnieks vai ministra vietnieka vietnieks, valsts sekretārs vai cita augsta līmeņa amatpersona valdībā vai pašvaldībā, augstākās tiesas tiesnesis vai cita līmeņa tiesu institūcijas loceklis, kā arī šo personu vecāks vai vecvecāks, laulātais vai viņam pielīdzināma persona, brālis vai māsa, bērns vai laulātā vai viņam pielīdzināmas personas bērns, viņa laulātais vai laulātajam pielīdzināma persona, kā arī mazbērns. Tāpat arī visi citi, kuriem ar šīm personām ir darījuma attiecības vai citas ciešas attiecības, tajā skaitā tuvas draudzības attiecības.
Pēc aktīvu apmēra “Swedbank” ir lielākā banka Latvijā.