Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
7. jūlijs, 2016
Drukāt

Tarzāns ir atgriezies

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Kad 1932. gadā uz ekrāniem iznāca amerikāņu filma par Tarzānu ar peldēšanas čempionu Džoniju Vaismilleru titullomā, tā aizsāka veselu Tarzāna filmu sēriju (divpadsmit filmas sešpadsmit gadu laikā), kas sasaucas ar mūsdienu franšīžu un ilgstošu turpinājumu filmu veidošanas tendenci. Pieļauju, ka arī tuvākajos gados par Tarzānu dzirdēsim atkal, jo šķiet, ka oriģinālu ideju pasaules kino trūkst arvien akūtāk. Tomēr liela budžeta prasmīgi veidotu izklaides filmu skatīšanās nemaz nav peļama, it īpaši, ja izdodas sabalansēt digitāli radītas un reālistiskas vides iespaidu un piemeklēt saderīgu aktieru ansambli, kā tas paveikts jaunajā “Leģendā par Tarzānu”.

No amerikāņu rakstnieka Edgara Raisa Barouza stāstu motīviem izveidotais filmas scenārijs, ko radījuši vēl diezgan maz pieredzējuši scenāristi Adams Kozads un Kreigs Brjuers, filmas darbību aizsāk Londonā. Tarzāns (Skarsgards) ar sievu Džeinu (Robija) dzīvo Anglijā kā lords Džons Kleitons III, savu vecāku bagātības un titula mantinieks. Viņu uzaicina doties uz Kongo, lai novērtētu, ko Beļģijas valdība, kas pārvalda daļu valsts, tur izdarījusi vietējo iedzīvotāju labā. Taču tās ir lamatas, lai notvertu Tarzānu, kas ļautu tālāk attīstīt ierēdņa Leona Roma (Volcs) negodīgos plānus, saredzot piekļuvi Kongo bagātajiem dabas un cilvēku resursiem, lai paglābtu Beļģijas valdību no bankrota un pašam iedzīvotos varā un bagātībā. Lordam Kleitonam līdzi dodas sieva un amerikānis Džordžs Vašingtons Viljamss (Džeksons), kurš grib pārliecināties, cik patiesas ir baumas par vergu tirdzniecību Kongo.

Jau paša Tarzāna stāsta būtība ir balstīta eksotikā, citādā klātbūtnē, koloniālisma tematikā, un arī jaunajā britu režisora Deivida Jeitsa (viņš ir četru Harija Potera filmu autors) darbā šie aspekti neizzūd – ir gan krāšņi tērpti un krāsoti vietējo cilšu pārstāvji, gan plašas dabas ainavas (pamatā gan mākslīgi radītas), gan eksotiski dzīvnieki. Tomēr visi elementi šķiet ļoti pamatoti, ieturēti, sabalansēti, filmas stāstījuma dramaturģija risinās bez īpašas aizķeršanās, veidojot secīgu notikumu attīstību, kurā iestarpinātas nelielas atkāpes pagātnē, lai paskaidrotu galveno varoņu biogrāfijas (Tarzāna tēva nāve, Džeinas un Tarzāna pirmā tikšanās u. tml.).

Ļoti veiksmīga bijusi aktieru atlase, īpaši galveno varoņu – zviedru aktiera Aleksandra Skarsgarda (Stellana Skarsgarda dēla, aktiera filmās “Pusaudzes dienasgrāmata”, 2015, “Karakuģis”, 2012, TV seriālā par vampīriem “Īstās asinis”, 2008 – 2014) un blondās austrālietes Margo Robijas (“Fokuss”, 2015, “Volstrītas vilks”, 2013) izvēle Tarzāna un Džeinas lomai, abiem spējot pārraidīt attiecību ķīmiju uz ekrāna. Lai arī fiziski spēcīgais tēls filmā ir Tarzāns – ar īpaši atlētisku (Skarsgards vairāku mēnešu garumā izgāja īpašu fiziskās sagatavotības treniņu un uztura programmu) un garu augumu –, Džeina ir viņa līdziniece ar savas personības spēku. Džeina spēj stāties pretī Romam, kurš sievieti patur kā ķīlnieci, lai pievilinātu Tarzānu, nepadodoties ne mirkli, nezaudējot ticību, bet cīnoties apstākļiem pretī.

“Leģenda par Tarzānu” būs viena no šīs vasaras galvenajām izklaides filmām, un tas jau pierādījies starptautiskajā tirgū, pirmajā nedēļas nogalē nopelnot vairāk, nekā tika prognozēts.

 

 

UZZIŅA:

“Leģenda par Tarzānu” / “The Legend of Tarzan”

ASV, 2016

Režisors Deivids Jeitss

Lomās: Aleksandrs Skarsgards, Margo Robija, Semjuels L. Džeksons, Kristofs Volcs u. c.

Kinoteātros “Citadele”, “Cinamon”, “Multikino” no 8.07.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+