Foto – LETA

Skaidro, kāpēc JRT rekonstrukcijai vajadzēs 31 miljonu eiro 1

Pēc VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) aplēsēm Jaunā Rīgas teātra (JRT) rekonstrukcijas kopējās izmaksas varētu būt apmēram 31 miljons eiro, trešdien žurnālistiem sacīja VNĪ valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
FOTO. Mākslīgais intelekts nosauc 10 pasaules pievilcīgākos vīriešus. Starp tiem – pretrunīgi vērtēts Latvijas politiķis
Kokteilis
“Citreiz pirms koncerta nepieciešams atgādināt ētiku un pieklājības etiķeti” – Madara Raabe vīlusies par koncertā Siguldā pieredzēto
Notriektā tautumeita 10
Lasīt citas ziņas

Pašlaik no aprēķinātā kopējā rekonstrukcijas budžeta 21 miljonu eiro veido būvniecības izmaksas, bet 10 miljonus eiro – būvuzraudzība, tehnoloģijas un aprīkojums, ārvalstu ekspertu darbs.

Neimanis uzsvēra, ka 2014.gadā apstiprinātais JRT kopējais rekonstrukcijas budžets – 19 miljoni eiro – netika balstīts nedz konkrētā būvprojektā, nedz arī tika ņemta vērā pilsētvides specifika un mūsdienu teātra prasības. Šis budžets nav atbilstošs projekta sarežģītībai un nozīmīgumam.

CITI ŠOBRĪD LASA

JRT pārbūves un rekonstrukcijas projekta autore arhitekte Zaiga Gaile uzsvēra, ka tas nav projekta sadārdzinājums, bet gan pirmo reizi reāli aprēķinātās būvniecības izmaksas. “Pirms četriem gadiem nosauktais skaitlis netika balstīts projektā un nepieciešamajā būvniecības apjomā,” uzsvēra Gaile.

“2014.gadā apstiprinātais budžets ir Ādažu un Stopiņu kultūras centru līmenī un atbilst reģionālo kultūras centru vajadzībām, bet JRT rekonstrukcijas un mūsdienīga teātra projekts ir krietni sarežģītāks gan no būvniecības, gan no tehnoloģiju viedokļa,” sacīja Neimanis.

Pēc 2014.gada aprēķiniem JRT viena kvadrātmetra būvniecība izmaksātu 1577 eiro, bet pēc 2018.gada aprēķiniem viena kvadrātmetra būvniecība izmaksās 2602 eiro.

“Šajos gandrīz četros gados kopš saskaņots projekta budžets, būvniecības nozarē audzis pieprasījums pēc būvniecības pakalpojumiem, 2014.gadā tika aprēķinātas teātra vajadzībām neatbilstošas izmaksas – tas viss kopumā ir veidojis sadārdzinājumu. Ja gribam īstenot projektu iecerētajos termiņos un kvalitātē, izmantojot modernas tehnoloģijas, mums kopā ar Finanšu ministriju un Kultūras ministriju jāmeklē risinājums budžetam,” skaidroja VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

Neimanis skaidroja, ka būvniecības apstākļi būs ļoti sarežģīti. Plānotā dekorāciju darbnīcām paredzētā JRT pazemes stāva izbūvi var salīdzināt ar Dzintaru koncertzāles pazemes izbūves darbiem, bet virszemes esošo ēku integrāciju vidē – ar Mihaila Čehova Rīgas Krievu drāmas teātri. Tāpat būvniecību apgrūtinās arī apkārt esošās dzīvojamās ēkas, jo būvniecības laikā tas sarežģīs piekļuvi objektam un vienlaikus būs jāsaglabā komforta līmenis apkārtējiem iedzīvotājiem.

Reklāma
Reklāma

Gruškevica informēja, ka nākamās nedēļas beigās ir jānoslēdzas iepirkuma procedūrai un jāpaziņo rekonstrukcijas veicējs. Pēc tam VNĪ nāksies meklēt risinājumus papildus budžeta piesaistei.

“Patlaban redzam trīs virzienus, kā varam maksimāli optimāli iegūt papildus līdzekļus,” sacīja Gruškevica. Pirmkārt, VNĪ plāno piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu, atsevišķi izdalot JRT rekonstrukcijas energoefektivitātes darbus. Otrkārt, VNĪ pārskatīs esošajos projektos neapgūto finansējumu. Treškārt, pēc tāmju izvērtēšanas un iepirkuma noslēguma VNĪ uzsāks sarunas ar pasūtītāju – Kultūras ministriju.

“Mēs ceram, ka, veicot šos soļus, VNĪ iegūs visus nepieciešamos līdzekļus un JRT rekonstrukcijas projektu izdosies realizēt plānotajā apjomā, iegūstot mūsdienīgu teātri arī nākamajām paaudzēm,” sacīja Gruškevica.

Jautāta, vai netiks mēģināts sarunās ar abiem būvniecības pretendentiem panākt cenas samazinājumu, Gruškevica norādīja, ka iepirkuma juridiskā procedūra jau tuvojas noslēgumam un nosauktās cenas atbilst reālajām izmaksām.

Gaile piebilda, ka četrus gadus iepriekš nosauktajās izmaksās – 19 miljonos eiro – varētu iekļauties, ja atteiktos no pazemes stāva izbūves. “Tomēr tas nav iespējams, jo teātris bez dekorāciju darbnīcas nevar eksistēt un citur projektā nav telpas, kurā varētu izvietot darbnīcu,” skaidroja Gaile.

Gruškevica piebilda, ka līgums ar būvdarbu veicēju ir jānoslēdz jau šā gada jūnijā, lai jūnija beigās jau varētu sākties būvdarbi. Tikai tad varēs iekļauties paredzētajā JRT rekonstrukcijas termiņā līdz 2021.gadam.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.