Taupīs un pelnīs tepat Eiropā
 0

Nacionālā lidsabiedrība “Air Baltic” iecerējusi nākamajos piecos gados ietaupīt 330 miljonus latu, pārvadāt par pusmiljonu vairāk pasažieru nekā patlaban, kā arī sākt pelnīt.


Reklāma
Reklāma

 

Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

Ar šīm un vēl vairākām biznesa plānā līdz 2016. gadam iekļautajām iecerēm šonedēļ iepazīstināja lidsabiedrības vadītājs Martins Gauss un valsts pārstāvji akciju sabiedrībā – “Air Baltic” valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvis Anrijs Matīss un uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Agris Liepiņš.

Patlaban ir izveidota lidsabiedrības darbības pārveides programma ar 27 pasākumiem, viens no tiem paredz darbinieku skaita samazinājumu par 15% (patlaban nacionālajā lidsabiedrībā ir 1200 darbinieku).

CITI ŠOBRĪD LASA

Taupīt iecerēts uz līzinga maksājumiem, mazāku degvielas patēriņu, ko nodrošinās jaunākas lidmašīnas, kapitālajiem remontiem, tiks mainīts arī maršrutu tīkls, kas jau agrāk samazināts no 70 līdz 60 galamērķiem. “Air Baltic” flote pakāpeniski atteiksies no “Boeing 757” lidmašīnām, lidojumi notiks ar “Boeing 737”, “Fokker” un “Bombardier Q400” lidmašīnām. Vēl nav nolemts, vai un kādu lidmašīnu pirks maršrutiem, kuros ir liela pasažieru plūsma. M. Gauss teic, ka pirkuma gadījumā tikšot veikta izvēle starp “Airbus A319” vai “Boeing 737 – 700”. Labā ziņa pasažieriem ir tā, ka kompānijas “Boston Consulting” lidsabiedrībai sagatavotais biznesa plāns neparedz biļešu cenu celšanu. “Mūsu biļešu cenas turpinās konkurēt ar zemo cenu lidsabiedrību cenām,” solīja M. Gauss.

A. Matīss uzsvēra, ka valsts nav paredzējusi piešķirt “Air Baltic” papildu naudas atbalstu. Atgādināsim, ka kompānijas pamatkapitālā jau ir ieguldīti 57,6 miljoni latu, valsts solījusi nepieciešamības gadījumā aizdot vēl 25 miljonus. 
Gauss teic, ka valsts doto naudu lidsabiedrība tērē ikdienas vajadzību apmaksai. A. Matīss atklāja, ka lielākā daļa šīs naudas jau iztērēta.

 

Patlaban vēl nav auditēti iepriekšējā gada rezultāti, tomēr tiek lēsts, ka tie būs 77 miljonu latu lieli zaudējumi. 2012. gadu iecerēts beigt ar 38 miljonu latu zaudējumiem, 2013. gadā tie jāsamazina līdz 16 miljoniem, bet 2014. gadā jāsāk pelnīt. Finanšu ministrs Andris Vilks, vakar Latvijas radio raidījumā “Krustpunkti” atbildot uz “LA” jautājumu, teica, ka viņam nav pieņemams šāds biznesa plāns.

 

Uz jautājumu, kādi ir iemesli “Air Baltic” lielajiem zaudējumiem, M. Gauss nosauc skaitļus – laika posmā no 2003. līdz 2008. gadam lidsabiedrības lidmašīnu flotes ietilpība tika palielināta par 67%, tomēr naudas ienākumi kāpuši vien par 43%. Tāpat daudzos maršrutos esot nepareizi noteiktas biļešu cenas – vai nu pārāk dārgas, vai pārāk lētas. Nacionālās lidsabiedrības vadītājs uzskata, ka “Air Baltic” var un pelnīs Eiropas iekšējos lidojumu maršrutos. Tātad tālo lidojumu maršrutu, kā izskanējis agrāk, nebūs.

No 25. marta “Air Baltic” lidmašīnas uz Briseli lidos divas reizes dienā (patlaban astoņi lidojumi nedēļā), no rīta varēs aizlidot un vakarā atgriezties. Vasaras sezonā vairāk būs arī lidojumu uz Amsterdamu un Vīni, turp varēs lidot 12 reizes nedēļā (patlaban septiņi lidojumi). Vairāk lidojumu būs arī uz Minheni un Cīrihi. Tiek domāts par maršruta Viļņa–Tallina atjaunošanu. Lidsabiedrības vadītājs pasažieriem sola arī izdevīgākus lidojumu laikus.

Reklāma
Reklāma

Lidsabiedrībai 2015. gadā, iespējams, būšot ietilpīgais “Airbus 319” vai “Boeing 737” jaunās paaudzes lidmašīnas. Flotes modernizācija notikšot ar mērķi nākotnē izmantot divu veidu lidmašīnas – “Bombardier Q400 Next Gen” turbopropelleru lidmašīnas reģionālajiem lidojumiem un “Airbus 319” vai “Boeing 737” jaunās paaudzes lidmašīnas.

 

Modernizēta flote ļaušot ietaupīt un turpināt fokusēties uz biļešu piedāvāšanu par pieejamām cenām lidojumiem uz Eiropu, Tuvajiem Austrumiem, Krieviju un NVS valstīm, kā arī palielināt lidojumu biežumu uz augsti pieprasītiem galamērķiem.

 

Patlaban lidmašīnas ir piepildītas par aptuveni 67%, bet saskaņā ar biznesa plānu 2016. gadā lidmašīnu piepildījumam jāsasniedz 80%.

“Air Baltic” nākamajos četros gados cer palielināt pārvadāto pasažieru skaitu no 3,5 līdz 4 miljoniem cilvēku gadā, tāpēc pārmaiņas, visticamāk, gaida arī Rīgas starptautisko lidostu. A. Matīss teic, ka lidostā, visticamāk, paplašinās jau esošo, nevis būvēs jaunu termināli. Viņš arī neslēpj, ka turpinās arī sarunas ar iespējamajiem “Air Baltic” kapitāla daļu pircējiem. Varbūt kaut kad nākotnē, kad “Air Baltic” būs pelnošs uzņēmums, tā akcijas varētu pārdot biržā.

 

Uzziņa

Nacionālā 
lidsabiedrība 
”Air Baltic”

dibināta 1995. gadā,

Latvijas valstij pieder 99,8% akciju,

apkalpo 60 galamērķus Rietumeiropā, Skandināvijas valstīs, Vidusjūras reģionā, Tuvajos Austrumos, Centrālajā Āzijā un Krievijā,

pērn pārvadāja par 5% vairāk pasažieru nekā gadu agrāk (pavisam 3,5 milj. cilvēku), nākamajos gados izaugsme iecerēta par 7% gadā,

flotē ir 34 lidmašīnas,

nodarbināti 1200 cilvēku.

Avots: “Air Baltic”

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.