×
Mobilā versija
Brīdinājums +22°C
Zenta, Dzelde, Zelda
Trešdiena, 15. augusts, 2018
17. jūlijs, 2018
Drukāt

Aivars Eipurs: Tautas parāde (2)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Aivars Eipurs

Lai gan mūsu impulsi bija autonomi, taču es nebrīnītos, ja pāris nedēļas pēc Dziesmu un deju svētkiem vairākās Latvijas vietās paralēli tiktu izgudrots globāli kaut kas tikpat nozīmīgs kā, piemēram, elektrība. Interesanti, vai igauņi izgudroja “Skype” pēc saviem Dziesmu svētkiem? Tieši šis jautājums mani nodarbina visvairāk. Kā šī Dziesmu svētku radītā ikdiena izplešas pēc tam un cik ilgi, jo pozitīvajiem viļņiem nav pamata būt mazākiem nekā citkārt negatīvajiem. Viens ieguvums, protams, ir dziedātāju fiziskā veselība. Jo skaņu terapija aizstāj daudzus ģimenes ārstu apmeklējumus. Bet pārējais? Ja vienīgais, ko varētu pateikt pēc tam, ir tas, ka tūlīt sāksies gatavošanās nākamajiem Dziesmu svētkiem, būtu tā ne visai. Man nepatīk nevietā piesaukt reliģiju, taču kaut kādā mērā reliģija tā ir gan. Kaut vai tā iemesla dēļ, ka nesaudzīgi tiek paļāti tie, kuri “nevienojas kopīgā dziesmā” par patiešām grandiozo pasākumu vai kādu tā niansi, bet atļaujas paust citu viedokli (kritika tiek nosaukta pat par linčošanu). No otras puses, ja tā arī ir mērķtiecīga piramīda, ne simtprocentīgi demokrātiska, taču, pat ja tās ir kādu personību cīņas par vietu Dziesmu svētku Olimpā, galarezultātam tās piekāpjas. Vai šādi pasākumi uzreiz pielīdzināmi cita tipa sabiedriskai iekārtai?

Tā bija nesavtīga ilglaicīga darbība no dalībnieku puses. Agrāk jautātu: kurš šajā nedēļā slauca govis? Ceru arī, tā ir pēdējā reize, kad svētku dalībniekam netiek piešķirta neviena brīvbiļete tuvāko radinieku iespējām.

Dziesmu un deju svētkos pirmo reizi dalībnieku skaits bija lielāks (par pāris simtiem) nekā 1949. gadā izsūtīto skaits. Tā ir laba zīme, lai arī tas ir kopā ar ārvalstu viesiem. Statistika pārsteidz – procents nemaz nav liels. Ja pret valsts iedzīvotāju skaitu procentuāli tik neliels cilvēku skaits var radīt tādu iespaidu…! Likās, ka visi tie cilvēki, kuri turpināja savā nodabā ganīties mikrorajonos, ir tikai kaut kāds tautas neliels atlikums; kā vispār tik daudz cilvēku var būt Latvijā pēc visām tautiešu aizbraukšanām? Tagad var labāk iedomāties mazo karaspēku slavenās uzvaras pār milzīgu pārspēku. Redzot Dziesmu un deju svētku laukumus tikai ekrānā vien, neviļus ienāk prātā: varbūt 1940. gadā vajadzēja pretoties? Tas paliks uz mūžiem kā nezināmais.

Milžu cīņās par biļetēm nepiedalījos. Man vissvarīgāk bija būt klāt svētku gājienā. Skatījos gājienu arī pa Andreja Upīša muzeja logu, taču lielāku prieku man sagādāja būšana Kaļķu ielas tuvumā, kur valdīja pirmspasākuma gaidas un visi vēl bija dabiski spirgti, mistiskā nenogurdināmība vēl bija priekšā. Kā par brīnumu, tāpat kā pirms četriem gadiem, man mazu katarsi sagādāja Alūksnes Ernsta Glika ģimnāzijas pūtēju orķestris. Nekā personīga – jau citi dalībnieki, citi tērpi, cita melodija, bet mani aizrāva vienalga!

Lasīju pazīstamas žurnālistes rakstā par to, ka Dziesmu svētki savulaik tikuši izraidīti no Rīgas centra un ka tiem tur vajadzētu atgriezties. Nezinu, vai tas būtu prātīgi, ja runā par masveidīgākajiem pasākumiem, taču Esplanādes šarms šajā nedēļā bija nenoliedzams. Īpaši vakaros, kad skatuve bija izgaismota pievilcīgos toņos, un sevišķi pūtēju orķestru (ko es ar tiem pūtējiem!) ģenerālmēģinājuma un dižkoncerta laikā.

Noslēguma koncertus skatījos ekrānos, Esplanādē bija pat divi, labākais un labāko famīliju garā ieturētais bija pie Valsts mākslas muzeja parka stūrī; bija gan galdiņi saviesīgai atmosfērai, gan soli tikai un vienīgi koncerta baudīšanai. Visērtākie soli ar atzveltni bija Nēģu laukumā, Centrāltirgū. Taču tie lielākoties bija tukši, tajos sēdēja ap divdesmit cilvēku, daži bariņi, tostarp bomži. Bija pa kādam tūristam, kas no autoostas bija riskējuši doties cauri pamestajam tirgum un pa ceļam piestāja ar saviem čemodāniem uz ritentiņiem. Tur arī baudīju Valsts prezidenta uzrunu.

Dziesmu svētki ir viena no retajām reizēm, kad nosauc arī dzejniekus, ne tikai komponistus. Melodija var būt diža pati par sevi, bet īpaši Dziesmu svētkos tā nāk kopā ar vārdiem. Skaistākais? Protams, sejas tuvplānā. Ar skaņām krāsotas.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;)))))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Lai valdītu pār cilvēku, atliek viņu tikai iebiedēt, jo – bailes vienmēr bija un būs pats drošākais cilvēku krāpšanas un paverdzināšanas līdzeklis.”

    Un, arī: “Šajā Dieva pasaulē kopumā un, īpaši jau, ar mums pašiem notiek TIKAI un VIENĪGI tas, ko mēs PAŠI pieļaujam. Inerti truli noskatoties, nožēlojami gļēvi “klusējot lupatiņā”, vai pat apzināti uz to “parakstoties” un +/- “aktīvi ņemot dalību” – nav būtiskas atšķirības.”

    =======

    Mediju ziņa (02.2015.): “Tas, ko drīkst nosacīti saukt par tautas pārvaldīšanas tehnoloģiju, sastāv no divām daļām. Viena daļa ir politkorekta, bet otra daļa ir nepolitkorekta. Vara tautas pārvaldīšanā var izmantot gan morāli atbalstāmu un sociāli cienījamu tehnoloģiju, gan amorāli antihumānu un sociāli necienīgu tehnoloģiju. Turklāt sociāli cienījamo tehnoloģiju neviens neslēpj no tautas un atklāti informē sabiedrību par šīs tehnoloģijas pielietošanu, bet sociāli necienīgo tehnoloģiju cenšas slēpt no tautas un par tās pielietošanu atklāti neinformē sabiedrību.” … (cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Tautas pārvaldīšanas nepolitkorektās receptes”, 7.02.2015., w-resursi: www .artursprieditis. lv un blog .artursprieditis. lv)
    ——-

    ‘MOTO’:
    “Nelidot augstāk par vistu kūts laktu,
    vismīļāki domāt par dējamo kaktu!…”
    / Vilis Plūdonis, iz poēmas “Uz saulaino tāli” /
    ——-
    .
    “Latv(ĀŅ)u LUMPEŅU “morālētisko pamatvērtību” Kodekss.”
    ( “latv(ĀN)ijas SILES valsts titulnācijas” ‘status quo’, fragmentāri )
    ( aktuālais prātuļojums – iz “O.M.© arChīva” )
    .
    Pasaules Tautām, kam Valstis IR savas,
    “Globālā kontekstā” pārsvara NAV(a) ~
    Vairumam atliek vien sapņot un cerēt,
    Normālai Valstij par Nāciju derēt…

    Valsti, kas dzimusi Brīvības cīņās,
    Varas un SISTĒMAS zombiji mīņā,
    Sū#os pie SILES, ko ķēza jau gadiem,
    Cūklopu varza ar “draugiem un radiem”.
    .
    “Nācijas līderi” LUMPEŅU baru,
    Spiež “valsti mīlēt” un “respektēt varu”
    (TĀDU, kas vājprāta murgos vien rādās),
    “Cērpot kā aunus” – pirms “noģērē ādas”:
    .
    “NOZOMBĒT “nāciju” – problēma maza!
    “Latv(ĀŅ)u LUMPEŅU Kodeksā” drazas,
    Sabāzts pa pilnam, no vāka līdz vākam ~
    “Primāros” fragmentus “sprediķot” mākam:
    .
    “Kodeksa” tēzes kā “mantru” būs zināt!!!
    (Tāpēc – tās dienišķi vērts “atsvaidzināt”,
    Latv(ĀŅ)u LUMPEŅIEM, veciem un jauniem,
    “Klusajiem mīzējiem” & “cērpamiem auniem”):
    .
    “Nācijai” – paklausīt VISAM, ko saka!!!
    (‘Biedri’ no “priekšstāvju” sugas, kam fraka,
    Nokārta “bļembukiem”, bet – “neiet kopā”,
    Sen jau uz rumpja, kas nobarots lopā…)
    .
    “Partiju” SISTĒMA “valstī” ir “svēta”!!!
    (BEZjēgā zaglīga, stulba, NE lēta,
    “Tumbočkām” pilnām un “konceptiem” tukšiem ~
    Citāda neder ne SILEI, ne rukšiem…)
    .
    Nemurkšķēt “vietvalžiem” pretī, ne vārda!!!
    (Kaut vai – spļauj ģīmī, min sū#os un spārda,
    LUMPEŅUS pašus, šo ģimenes, dzimtas,
    Draugus un paziņas, versijās simtās…)
    .
    Vergot par grašiem un kredītu klaušām!!!
    (Kurus “pa fikso” var “iebarot” aušām,
    Reklāmu ZOMBĒTIEM “onlaina” spamā ~
    “Pisness”, kam lobiji “augstajā namā”…)
    .
    Nodokļus bleķot, kaut – iznīkstot badā!!!
    (‘Kāpostu’ VID’am un SISTĒMAI gādāt,
    Likumi paredz – lai plēš “ķēķa tiesas”,
    Pēdējo skrandu no LUMPEŅU miesas…)
    .
    Žaunas – uz krampi, ar zobiem pret sienu!!!
    (“B(ļ)auris”, kurš “palaidīs purkšķi”, kaut vienu,
    N-tajām “struktūrām” trāpīs iekš nagiem ~
    Tur TĀDIEM “izrakstīs fiksi pa ragiem”…)
    .
    “Viedokļus” tiražēt – TIKAI pa glupo!!!
    (Mēdekļu “vietnēs” kur “komentus” čupo,
    BEZjēgas LUMPEŅI, vākušies kopā,
    Ieņirdzot Valodu pakropļot, lopā…)
    .
    Boksterēt – ‘twitter”-a spamu (ar pūlēm ~
    LUMPEŅIEM “profīta” dirnēt pa “šūlēm”,
    NAV [vairs] nekāda, jo – “vienrievu fiškās”,
    Sū[nas] tās pašas, kas “taisnajās kiškās”…)
    .
    Mēdekļus zaurēt, līdz – “ačas uz kātiem”!!!
    (Masīvs un totāls, priekš inertiem “prātiem”,
    ZOMBĒJUMS, piegānot “valsti” līdz malām,
    Latv(ĀŅ)u LUMPEŅUS piebeidz, pagalam…)
    .
    “(g)eirōpas kolChōzu” – slavēt un balstīt!!!
    (Tāpēc, ka “iezīmē” LUMPEŅU “valstī”,
    “Bufera zōnu” priekš “hibrīda kara”,
    BrjukSILES “provinces” cūklopu vara…)
    .
    “pārdīķa saimniekus” – klausīt un godāt!!!
    (Tāpēc, ka “valsti” šie ‘nolaist grib podā’ ~
    Uzrīdot Kaimiņiem LUMPEŅU vaukšķus,
    [P]iesūtot OKUPĒT gangsteru ‘taukšķus’…)
    .
    “Ietusēt” – “soctīklu” bedrēs & zīst “spaisu”!!!
    (HUĻI, bļin, “draugosies” ar svaigu gaisu,
    Defektīvs “lohs”, kam par “jevrōpas naudu”,
    LUMPEŅA “dzīve” svilst smirdot, “ar baudu”…)
    .
    “Ģimenei” – ņemt TIKAI dzimumu savu!!!
    (Štrunts, ka nav bērnu, kas turpinās tavu,
    “p!dara” sugu – ar “lepnuma” naidu,
    “partneru” barā var drāzties pa “prrraidu”…)
    .
    Latv(ĀN)is latv(ĀN)im = mīļākā ‘paika’!!!
    (Kaut vai – dēļ kauna lien zemē, pēc laika,
    BEIDZOT kad apjēgsi, CIK tas ir stulbi ~
    “Nācijas” kolēģi “nosist kā gulbi”…)
    .
    Galvenais – VISS lai pēc “Kodeksa” ‘rullē’!!!
    (Citādi – “latv(ĀŅ)u valsts” būs “pa nullēm” ~
    SILEI ciet[s] “vāks”, zaudēs cūklopi svaru,
    SISTĒMA nosprāgs un ‘pakāsīs’ varu…)”

    LUMPEŅU “nācija”, ZOMBĒTA truli,
    Pasaulē aizklīst ( ar “ubaga kuli” ) ~
    Normālas Valstis par mājvietām meklē:
    “Pieriebies “latv(ĀŅ)u SILES valsts” peklē…”
    .
    Zaudēta Valsts, izdziest Tauta kā liesma,
    Vēl tikai – “Jevropas provincē” dziesma,
    Klusa ( kā “Rekviēms” ) izskan, jo sūra:
    “Reiz BIJA (Tēvzeme), pie Dzintarjūras…”

    =======

    oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [ CENZĒTS ]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmolibersatu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans(et)inbox. lv .

    • Prasti un stulbi. Tu esi viens, kas palīdz daļai tautas būt ļaunai un stulbai, neko nedarošai. Šādas penteres neko neatrisina.

Draugiem Facebook Twitter Google+