Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Tehnisko apskati – retāk? Pie mums notiek liela šmaukšanās, min eksperts 18

Portālā “Manabalss.lv” savākti paraksti par auto tehnisko apskati retāk – reizi divos gados, kas nonāks Saeimā.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

Portālā parādījās šāds ierosinājums: “Vēlos mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu šobrīd CSDD tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē, tehniskā apskatē automašīnai. Piedāvāju pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Piedāvāju vienkārši pagarināt šobrīd esošo termiņu no 12 mēnešiem līdz 24 mēnešiem. Domāju, ka tas nebūtu sarežģīti un būtu viegli izdarāms, jo nekas no jauna nav jāizgudro, vienkārši jāiepazīstas, kā tas jau ilgāku laiku darbojas, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur. 24 mēnešu tehniskā apskate ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus. Tiktu ietaupīta nodokļu maksātāju nauda.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai deputāti ķertos pie darba, ierosmei nepieciešami 10 000 piekritēju. Šobrīd savākts jau krietni vairāk.

Automobiļu Latvijā vairāk par pusmiljonu. Tātad ierosinātāji ir tikai daži procenti no viņiem. Ko domā pārējie? Tūkstošus aptaujāt nevaram. Piedāvājam deviņus konkursa “Latvijas Gada auto” žūrijas biedru viedokļus, desmito, rezumējošo, atstājot “Gada auto” žūrijas priekšsēdētāja Ata Jansona ziņā.

Jo retāk, jo nedrošāk

Boriss Sebjakins, žurnālists Rīgā: “Ideja pāriet uz diviem gadiem izskatās ļoti simpātiski. Bet es baidos, ka tādā veidā mēs zaudēsim zināmu līdzsvaru starp Latvijas iedzīvotāju iespējām un nepieciešamību turēt savas mašīnas pietiekamā braukšanas kārtībā. Šodienas sistēma sen jau izveidota un – labāk vai sliktāk, bet tomēr strādā. Bet kas būs, ja to atcelsim? Man liekas, vispirms vajag kārtīgi izpētīt, vai tas nesamazinās drošību uz ceļiem.”

Uldis Hmieļevskis Liepājā: “Ar nopietniem nobraukumiem (50 000 km gadā) pat apskate reizi gadā teorētiski ir par retu. Kaut kur starp apskatēm sāk gaudot gultnis. “Izbeidzas” amortizators. Palielināta kustība buksēs, ko braucot pat nejūt, bet atklāj tikai apskatē. Latvijas lielākās šosejas auto ritošo daļu nu jau vairs bojā tikai retās vietās, Rīgas asfalta špūrēs un bedrēs intensīvi ekspluatēts auto nolietosies ātri. Diemžēl pat jaunu auto (ne visu marku, protams) ražošanā izmantotie materiāli netur 200, 300 un 400 tūkstošus, bet sāk viens pēc otra prasīties uz nomaiņu jau pirmo 100 tūkstošu ietvaros.”

Reklāma
Reklāma

Ivars Caune, autoservisa uzņēmuma “Auto Brasla” vadītājs: “Obligāti reizi gadā! Pieredze rāda, ka ir tāda auto īpašnieku kategorija, kas uzskata, ka tad, ja reiz dabūjuši CSDD tehniskās apskates uzlīmi, tagad var gadu droši braukt. Diemžēl mūsu ceļi ir pārāk skarbi, lai tā varētu darīt. Tehniskā apskate reizi gadā – tas paaugstina savu un citu drošību uz ceļa.”

Guntis Vīksna, žurnālists Valmierā: “Divi gadi vai viens? Manuprāt, pilnīgi jauniem (t.s.nullītēm) automobiļiem tehnisko skati varētu atļaut iziet reizi divos gados pirmajos sešos ekspluatācijas gados, t. i., 3 ciklus: 0-2, 2-4, 4-6. Pēc tam – ik pa gadam. Ja ar auto nobrauc līdz 10 tūkstošiem km gadā, tad šo termiņu – tikai “nullītēm” varbūt varētu vēl pagarināt līdz 10 gadiem, t. i., vēl par diviem cikliem.”