Foto – LETA

Tehnoloģijas nav mazinājušas komandējumu nepieciešamību, uzskata 57% strādājošo 0

Gandrīz puse jeb 40% aptaujāto respondentu, kuri regulāri dodas komandējumos, atzīst, ka visbiežāk lietišķajos braucienos dodas ar mērķi paaugstināt profesionālo kvalifikāciju un gūt jaunu darbam nepieciešamu pieredzi. Tikai 13% jeb mazāk kā viena desmitā daļa atzīst, ka komandējumu uztver kā motivāciju, vai darba devēja balvu par darbu, liecina “Latvia Tours” organizētā aptauja par biznesu braucienu tendencēm.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Nepilna trešdaļa jeb 26% kā biznesa brauciena mērķi norāda nepieciešamību apmeklēt konferenci vai izstādi, 20% – nepieciešamību tikties ar potenciālajiem klientiem vai partneriem, bet 6% – nepieciešamību klātienē tikties ar uzņēmuma vadību vai akcionāriem.

Puse aptaujāto respondentu atzīst, ka emocionāli komandējumu tomēr uztver kā iespēju apvienot darbu ar atpūtu un redzēt ko jaunu, bet 13% domā, ka darba brauciens tomēr būtu jānovērtē kā darba devēja balva darbiniekam un motivācijas instruments. Savukārt 37% norāda, ka komandējums ir tikai darba rutīnas sastāvdaļa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vaicāti par iespējām, biznesa komandējumu apvienot ar kādu atpūtas pasākumu, piemēram, kāda koncerta vai mākslas izstādes apmeklējumu, vairums respondentu – 75% – norāda, ka to vēlētos. 35% tas reizumis izdodas, 13% vienmēr derīgo apvieno ar patīkamo, kamēr 39% atzīst, ka neraugoties uz vēlmi, visbiežāk šādas iespējas nerodas. Citi 13% kategoriski uzskata, ka darba braucienu savienot ar atpūtu nav iespējams.

“Organizējot biznesa braucienus, esam novērojuši, ka pēdējos gados vairums cilvēku tiešām ļoti rūpīgi plāno komandējuma dienaskārtību, interesējoties par, piemēram, lidsabiedrību reputāciju lidojumu grafiku precīzas ievērošanas jomā, tāpat cenšas viesnīcu izvēlēties pēc iespējas tuvāk lietišķo pasākumu norises vietai, kas liecina par saspringtu darba grafiku komandējuma laikā,” stāsta darījumu braucienu organizēšanas uzņēmuma “Latvia Tours” direktore Ieva Keiša.

Interesanti, vairāk kā puse aptaujāto atzīst, ka tehnoloģiju attīstība nemazina nepieciešamību pēc komandējumiem un tikšanās klātienē. Savukārt 35% ir pretējās domās, norādot, ka tehnoloģijas ir mazinājušas komandējumu nepieciešamību, bet 8% uzskata, ka tehnoloģiju attīstība ir alternatīva klātienes pasākumiem.

Vairumā gadījumu (58%) biznesa braucienus koordinē darba vieta, 21% braucienu organizāciju uzņemas pats, izmantojot internetu, taču 17% komandējumu organizāciju uztic tūrisma aģentūrām un atzīst, ka ir apmierināti ar tūrisma aģentūru sniegto pakalpojumu kvalitāti.

Visbiežāk cilvēki biznesa braucienā dodas ar lidmašīnu (64% ), tam seko automašīna (23%) un autobuss (13%). Kā svarīgākos faktorus brauciena komfortam vairums respondentu – 30% – norāda to, lai transports nekavētos un būtu laikā; 21% kā svarīgo izceļ atsaucīgus servisa dienestus, kas spēj ātri risināt radušās problēmas un operatīvi atbildēt uz visiem jautājumiem; 19% svarīgs ir nepārtraukts interneta pieslēgums, tostarp esot arī ceļā, bet 18% kā vissvarīgāko faktoru norāda viesnīcas kvalitāti – lai tā būtu ērta un plaša, kurā var justies kā mājās. Savukārt 12% kā būtisku norāda nepieciešamību brauciena laikā komunicēt ar kolēģiem.

Reklāma
Reklāma

Visbiežāk – 73% respondenti dodas 1 – 3 dienas garā darījumu braucienā, braucienā līdz nedēļai dodas 22%, bet 5% visbiežāk darba brauciens ilgst vairāk kā nedēļu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.