×
Mobilā versija
Brīdinājums +16°C
Zenta, Dzelde, Zelda
Trešdiena, 15. augusts, 2018
21. aprīlis, 2018
Drukāt

Teju trešdaļa pircēju vēlas atdot atpakaļ internetā iegādātās preces

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Pirkumus internetā pēdējā pusgada laikā veikuši 79% Latvijas aktīvo interneta lietotāju. No tiem 27% saskārušies ar nepieciešamību preces sūtīt atpakaļ pārdevējam vai apmainīt, liecina “Omniva” šī gada martā veiktais pētījums.

Kaut arī teju katrs trešais interneta lietotājs pēdējā pusgada laikā ir saskāries ar nepieciešamību atgriezt internetā iegādātu preci, tikai 19% savas patērētāja tiesības izmantojuši praksē. No tiem 11% pircēju preces atgriešanu veikuši vienu reizi, savukārt 8% to darījuši pat vairākkārt.

Tādējādi ir būtisks pircēju skaits, kuri, neraugoties uz nepieciešamību preci sūtīt atpakaļ pārdevējam, tomēr izvēlas to paturēt. “2% pircēju atzīst, ka neatbilstošo preci pārdevuši citiem, taču 6% – samierinājušies un nevajadzīgo paturējuši. “

Omniva” kā sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzējam ir ļoti būtiski izprast šādas rīcības motīvus, īpaši ņemot vērā, ka mūsu bizness strauji pieaug un mēnesī apkalpojam aptuveni 20 000 starptautisko sūtījumu,” skaidro “Omniva” vadītāja Beāte Krauze.

Kā biežākos iemeslus preces nesūtīšanai atpakaļ respondenti minējuši neērtības, sarežģītu atgriešanas procesu un papildu izmaksas. Tas norāda uz būtisko loģistikas pakalpojumu sniedzēju lomu patērētāju izvēlē – preces atpakaļ sūtīšanas procesam ir jābūt vienkāršam, ērtam un uzticamam, respektīvi, patērētājiem draudzīgam.

Saskaņā ar pētījumu lielākoties jeb 69% gadījumu tiek atgrieztas preces, kuru vērtība nepārsniedz 50 eiro, 27% gadījumu atgriezto pirkumu summa bijusi robežās no 51 līdz 200 eiro, bet 6% gadījumu pat pārsniegusi 200 eiro.

Interesanti, ka tieši vērtīgākās preces virs 200 eiro lielākoties pasūta reģionos dzīvojoši latvieši, īpaši vīrieši vecumā no 30 līdz 49 gadiem. “Tas apliecina e-komercijas aizvien intensīvo attīstību ne vien Rīgā, bet arī ārpus tās.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+