Foto – Stock.xchng

“Tele2” cels mobilo sakaru cenas 2

Mobilo sakaru operators “Tele2” no 1.jūlija veiks fiksēto tarifu pakalpojumu cenu paaugstināšanu 5,45% līdz 16,9% apmērā, liecina kompānijas priekšsēdētāja Valda Vancoviča parakstīts paziņojums klientiem.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Lasīt citas ziņas

Paziņojumā, kas publicēts arī uzņēmuma mājaslapā, uzskaitīti “Tele2” sasniegumi, pieminēts lieliskais serviss, visplašākais pārklājums ātram mobilajam internetam Latvijas reģionos u.c. Tikai paziņojuma beigās aiz informācijas, ka no 1.jūlija tiek samazinātas viesabonēšanas cenas, pieminēts par jaunām cenām tarifu plāniem “Nr.3”, “Nr.5” un “Zelts”.

Salīdzinot esošos tarifus ar plānotajiem, “Nozare.lv” aprēķini liecina, ka tarifu plāns “Nr.3” sadārdzināsies par 16,9%, “Nr.5” – par 12,37%, bet “Zelts” – par 5,45%. Operators vēstulē klientiem nav norādījis, ka tarifi tiks pacelti, bet samazinātiem burtiem vēstules beigās devis iespēju atkāpties no līguma bez sodanaudas līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai, iesniedzot rakstisku iesniegumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tele2” komercdirektors Jānis Spoģis biznesa portālam “Nozare.lv” paskaidroja, ka cenu korekciju “tikai trīs tarifu plāniem košļājamās gumijas paciņas cenas apmērā, t.i., vidēji par 74 eiro centiem” esot bijis nepieciešams veikt, lai varētu turpināt investīcijas tīklā un lai klientiem piedāvātu jaunākās tehnoloģijas.

No cenu celšanas iegūtie līdzekļi tikšot ieguldīti tīkla investīcijās, uzsvēra Spoģis.

Viņš paskaidroja, ka nozares apgrozījums pēdējo piecu gadu laikā esot samazinājies par gandrīz trešdaļu, pie kā daļēji esot vainojami Eiropas Komisijas noteiktie samazinātie viesabonēšanas un starpsavienojuma tarifi.

Pēc Spoģa teiktā, esošā situācija, kad mobilo sakaru cenas pēdējos desmit gadus esot tikai kritušās, izveidojusies, pateicoties “Tele2” ienākšanai Latvijas tirgū un no tā izrietošajai konkurencei ar “Latvijas Mobilo telefonu”.

Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis kā vienu no iespējamajiem iemesliem cenu celšanai nosauca Eiropas Savienībā noteiktos starpsavienojuma un savienojuma pabeigšanas tarifu griestus. Sakarā ar šiem griestiem Lelis prognozē, ka šogad Latvijas telekomunikāciju nozare varētu piedzīvot apgrozījuma kritumu.

Tarifu plāni “Nr.3”, “Nr.5” un “Zelts” piedāvā neierobežotas balss sarunas un īsziņas uz lielāko daļu tīkliem Latvijā un ierobežotu datu pārraides apjomu, ko iespējams par atsevišķu samaksu papildināt. Vēsturiski “Nr.3” un “Nr.5” nosaukti pēc to izmaksām latos – attiecīgi to mēneša maksa savulaik bija trīs un pieci lati mēnesī, kamēr dārgākais “Zelts” izmaksāja 8 latus.

Reklāma
Reklāma

Pēc pāriešanas uz eiro tarifu cenas tika precīzi pārrēķinātas un attiecīgi izmaksāja 4,27, 7,11 un 11,37 eiro, joprojām liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.

“Tele2” ziņojumā klientiem teikts, ka no pirmā jūlija cenas tiks paceltas un tarifs “Nr.3” mēnesī maksās 4,99 eiro, “Nr.5” – 7,99 eiro, bet “Zelts” – 11,99 eiro. Centu vērtības visiem pakalpojumiem paaugstinātas līdz “99”, kas nereti tiek uzskatīts par efektīgu mārketinga paņēmienu.

Kā vēstīts, sakarā ar ceturtās paaudzes sakaru ienākšanu tirgū “Tele2” pērn modernizējis teju visu sakaru tīklu, kā arī veicis plašu klientu centru modernizēšanu. Vairāki vietējie sakaru nozares eksperti iepriekš jau izteikuši šaubas, vai augstās investīciju izmaksas operatori varēs nosegt ar sarūkošajiem ienākumiem.

Jau ziņots, ka šogad “Tele2” plāno atvērt deviņus jaunā koncepta klientu apkalpošanas centrus Rīgā, Jēkabpilī, Valmierā un Ventspilī, investīciju apjomam pārsniedzot 500 000 eiro. Tādējādi “Tele2” turpina pērn iesākto telekomunikāciju nozarē vērienīgāko klientu apkalpošanas centru pārveides projektu. Tā mērķis esot pašreizējiem un topošajiem klientiem nodrošināt individuālāku un ātrāku apkalpošanu, kā arī iespēju izmēģināt plašāko mobilo ierīču klāstu.

Klientu apkalpošanas centru pārveides projektu Latvijā “Tele2” sāka 2013.gadā. Investējot vairāk nekā 750 000 eiro, “Tele2” atvēra sešus jaunā koncepta klientu apkalpošanas centrus Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kā arī deviņus jaunus klientu apkalpošanas centrus visā valsts teritorijā – Gulbenē, Jēkabpilī, Madonā, Liepājā, Ogrē, Rīgā un Tukumā.

“Tele2” ir zviedru “Tele2 AB” grupas uzņēmums, kas ir viena no Eiropas lielākajām telekomunikāciju kompānijām un nodrošina 37,6 miljoniem klientu 11 valstīs fiksētos un mobilos sakarus, kā arī datu pārraides un interneta pakalpojumus. Uzņēmums pērn strādājis ar 18 518 558 eiro peļņu, kas ir par 21% lielāka nekā 2012.gadā, kad tika nopelnīti 15 256 412 eiro un apgrozījums bijis 110 074 189 eiro, kas ir par 7% mazāk nekā 2012.gadā, kad tas bija 118 323 970 eiro.

“Tele2” Latvijā formāli pieder “Tele2 Holdings”, kas savukārt pieder zviedru koncernam. “Tele2 Holdings” arī pieder citas “Tele2” struktūrvienības Latvijā, tostarp “Tele2 Shared Services Center”, kas veic rēķinvedības un uzskaites sistēmu uzturēšanu “Tele2” grupai visā Eiropā no Latvijas.