×
Mobilā versija
Brīdinājums +17.0°C
Milija, Maiga
Pirmdiena, 25. jūnijs, 2018
4. marts, 2018
Drukāt

“Tele2” – pāri Latvijai (1)

Foto - Zane Bitere/LETAFoto - Zane Bitere/LETA

"Tele2" valdes priekšēdētājs Valdis Vancovičs.

Vadošais mobilo sakaru operators “Tele2” katram no mums Latvijas simtgadē sarūpējis oriģinālu dāvanu – ‘’Latvijas alfabētu’’, kas veidots no Latvijas ainavām un iemūžināts fotogrāfijās ar 4G drona palīdzību. Unikālo 4G dronu, kas spēj pārvietoties visur, kur ir pieejams 4G tīkla pārklājums, radīja “Tele2” inženieri.

– Mēs allaž atbalstām jaunu un radošu pieeju darbam. 4G dronu mūsu inženieri sākotnēji veidoja, lai varētu apsekot bāzes stacijas grūti sasniedzamās vietās un lai varētu veikt interneta kvalitātes mērījumus. “Tele2” komandas radošie prāti saskatīja potenciālu jaunajā tehnoloģijā, un kopā esam radījuši kaut ko tik unikālu – pārlidojot pāri Latvijai ar 4G dronu, mūsu valsts ainavās, ēku formās un ceļu līkumos atradām ikvienu latviešu alfabēta burtu. “Tele2” komandai šis projekts kļuva par sirdslietu jau no pirmās dienas, tādēļ priecājamies, ka ar to varam dot savu pienesumu Latvijas kultūrā, – atzīmē “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Šogad “Latvijas alfabēta” inter­aktīvā izstāde devusies garākā ceļojumā pa Latvijas pilsētām. Tagad tā ir apskatāma Smiltenē, savukārt interneta lietotāji ar pirmo īso “Latvijas alfabētu” var iepazīties “www.latvijasalfabets.lv.”

Valdis Vancovičs ir gandarīts par uzņēmuma darbības rādītājiem pērn: – Viens no labākajiem un panākumiem bagātākajiem gadiem “Tele2” astoņpadsmit gadu darbības vēsturē. 2017. gads noslēdzies ar apgrozījuma pieaugumu par 13,7% salīdzinājumā ar 2016. gada rādītājiem un sasniedza 119,6 miljonus eiro.

Būtiski, ka “Tele2” arī pērn saglabāja augstus EBITDA rentabilitātes rādītājus, kas salīdzinot ar 2016. gadu, pieauga par četriem procentiem, sasniedzot 36% atzīmi.

“Tele2” ir arī starp lielākajiem nodokļu maksātajiem, pērn iemaksājot valsts un pašvaldības budžetā teju 22,9 miljonus eiro.

Tik labi rezultāti pierāda sabiedrības uzticību “Tele2”, par ko mēs pateicamies ikvienam mūsu klientam!

Daudzas iepriekšējos gados paveiktas pārmaiņas ir nesušas augļus. Esam izvirzījušies vadībā ar 4G mobilā tīkla pārklājumu un veiktspēju, ko sistemātiski pierāda arī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas dati. Pērn uzbūvējām un modernizējām ap 50 jaunām bāzes stacijām. Šogad plānots uzbūvēt un modernizēt vēl 50, tādējādi investīcijās infrastruktūrā novirzot gandrīz 20 miljonu eiro divu gadu laikā. Šogad visās apdzīvotās vietās Latvijā ar pilsētas statusu būs pieejams ne tikai 4G, bet jau 4G+ un ++ tehnoloģiskā platforma. Tas nozīmē, ka mobilais internets kļūst divas trīs reizes ātrāks.

Raugoties ar skatu nākotnē, Rīgā un reģionos uzstādījām dažas bāzes stacijas, kurās sākām apgūt 5G cienīgas tehnoloģijas. Pirmajos mūsu testos datu lejuplādes ātrums pārsniedza 500 megabitu sekundē. Piebildīšu, ka 5G tehnoloģijas primāri domātas lietu internetam (piemēram, transporta, loģistikas uzņēmumiem, elektroenerģijas piegādātājiem – visur, kur nepieciešams ātri apstrādāt liela apjoma datus) un tā priekšrocības mazāk izjutīs mobilā tālruņa ikdienas lietotāji.

– Kā rodas nepieciešamība pēc šī superātrā sakaru tīkla, ne jau tukšā vietā?

– Mijiedarbībā ar potenciālo lietotāju. Šeit pieprasījums rada piedāvājumu un otrādi. Protams, lietu internets ātrāk attīstīsies biznesa vidē un tikai tad masveidā nonāks arī mūsu mājsaimniecībās. Daudzas kompānijas jau tagad sak apgūt lietu interneta priekšrocības, pārvaldot savus autoparkus, birojus, ražotnes, atvieglojot un automatizējot daudzus darbinieku plūsmas procesus. Lai lietu interneta priekšrocības izjustu aizvien vairāk mūsu klientu un augtu pieprasījums pēc superātra mobilā interneta, arī mums savi klienti ir jāizglīto un jāparāda iespējas, ko jau tagad spējam piedāvāt. Jāatzīst, ka tieši personiska pieeja katram klientam ļauj mums strauji uzaudzēt ne vien privāto, bet arī biznesa klientu loku. “Tele2” klientu pulkam pērn pievienojušies lieli transporta un loģistikas uzņēmumi, bankas, kā arī valsts un pašvaldību iestādes. Mēs augam arī šajā sektorā.

– Pērn “Tele2” krietni apsteidzis citus mobilo sakaru operatorus Latvijā, kļūstot par izvēli nr. 1 to klientu starpā, kuri izvēlas mainīt savu līdzšinējo operatoru. 

– Acīmredzot mūsu piedāvājumi un tarifu plāni ir krietni pievilcīgāki par citu operatoru piedāvātajiem. Esam veiksmīgāki komunikācijā ar klientiem, veiksmīgāki savā tehnoloģiskajā attīstībā. Kopumā pagājušais gads telekomunikāciju nozarē bija ļoti nozīmīgs gan Eiropā, gan Latvijā. 2017. gads ir pagājis jaunās Eiropas Savienības regulas zīmē. Viesabonēšanas tarifu atcelšana ir būtiskākās pārmaiņas telekomunikācijas nozarē kopš 1998. gada tirgus liberalizācijas Eiropā! Teiktu, ka mēs “Tele2” izdarījām pat vairāk, nekā to prasīja likums. Papildus ES prasību izpildei, paplašinājām mūsu tarifu plānus ar sen gaidītiem pakalpojumiem, un klienti to novērtēja. Mūsu tarifi nebija paši lētākie, bet bagātīgākie gan – mēs spējam piedāvāt vislielāko mobilo datu apjomu viesabonēšanā līdz pat 6 GB. Tie “Tele2” klienti, kuri aktīvi ceļo, sāka daudz vairāk izmantot mobilo datu pārraidi – pērn mobilo datu patēriņš viesabonēšanā audzis teju desmit reizes.

Būtiski, ka parūpējāmies arī par tām grupām, kas retāk izbrauc no valsts, ieviešot īpašos tarifus jauniešiem un senioriem. Apvienojumā ar skaidru, saprotamu, uzticību veicinošu komunikāciju sasniedzām mērķi.

– Kļuvuši ērtāki klientiem, burtiski tuvāki viņiem …

– Jā, piemēram, Ādažos durvis vēris jau trīsdesmit astotais jaunā koncepta “Tele2” centrs. Tā izveidē vadošais mobilo sakaru operators ir ieguldījis 27 000 eiro no kopējām 380 000 eiro investīcijām, kuras plānots šogad novirzīt “Tele2” centru renovācijai. Papildus atjaunojot esošos centrus, izveidojot tiem jaunu, vienotu dizainu, par pieaugošu klientu interesi liecina augšupejošie apgrozījuma rādītāji. Cilvēkiem patīk uzturēties mūsu centros, viņi nāk un labprāt izmanto pakalpojumus, kurus sniedz prasmīgi apmācīti konsultanti, pārdevēji.

– Esat izvēlējušies spilgtas krāsas centru un biroja telpu noformējumā…

– Tas ir latviešu dizaineru darbs. Un noformējumu, manuprāt, vislabāk raksturo vārdi: dzīvs, aktīvs, krāsains un intuitīvs !

– Par šo gadu. Kādus izaicinājumus sagaidāt?

– 2018. gadā, paralēli 5G infrastruktūras pakāpeniskai izveidei turpināsim investēt 4G tīklā un paplašināt 4G++  pārklājumu. Nākamais solis, kas krasi mainīs visu nozari, būs IOT jeb lietu interneta attīstība. Tā ies roku rokā ar 5G izvēršanu. Nākotnē gandrīz ikvienu no mums apkalpos dažādas viedierīces, kas palīdzēs pārvaldīt mājas, birojus un sadzīvi. Telekomunikāciju operatoriem līdz ar to jābūt gataviem nodrošināt daudz lielāku datu plūsmu. Jau tagad pielāgojam šīm prasībām “Tele2” infrastruktūru, palielinot ne vien pārklājumu, bet arī tīkla jaudas. IOT ienāks mūsu mājās, birojos un autoparkos. Simkartes jau ir elektroenerģijas skaitītājos, bet drīzumā būs arī ūdens un gāzes skaitītājos, visās mašīnās un sadzīves ierīcēs. Mobilajām tehnoloģijām jāspēj tikt galā ar šiem izaicinājumiem.

Šogad turpināsim aktīvi strādāt biznesa klientu sektorā. Tam palīdz arī noslēgtā sadarbība starp “Tele2” AB Grupu un “Vodafone” kuras ietvaros “Vodafone” starptautiskajiem korporatīvajiem klientiem Latvijā būs pieejami “Tele2” pakalpojumi un Latvijā labākā un modernākā mobilo sakaru tīkla priekšrocības. Šī sadarbība paver iespējas “Tele2” pakalpojumu attīstībai, izmantojot partneru plašo starptautisko infrastruktūru. Sadarbība ar “Vodafone”, vienu no lielākiem mobilo sakaru operatoriem pasaulē, kļūst par mūsu kvalitātes apliecinājumu. Šāda līmeņa uzņēmumi ļoti rūpīgi izvēlas sadarbības partnerus.

– Kādu jūs redzat savu klientu tagad un nākotnē, lūdzu, ieskicējiet portretu!

– “Tele2” klientu loks ir ļoti dažāds – tie ir bērni, sākot no pirmsskolas vecuma, jaunieši, tad ekonomiski aktīvi iedzīvotāji un seniori, daudzi no kuriem daudzi pat ļoti labprāt lieto mobilo internetu. Mēs apkalpojam teju pusi Latvijas iedzīvotāju ar ļoti dažādiem profiliem, interesēm un prasībām pret mobilo sakaru operatoru, un par to man liels prieks – visi esam dažādi un individuāli!

– Vai šie klienti izmanto arī viedpalīgus, kurus jūs aktīvi piedāvājat līdztekus mobilajiem tālruņiem?

– Sākam piedāvāt aizvien vairāk viedpalīgu un redzam, ka ļoti strauji pieaug pieprasījums. Tas jau ir tas pats stāsts par lietu automatizāciju, par tehnoloģiju palīdzību mūsu ikdienā, par datu analītiku, par attālinātu mērīšanu, vadīšanu, uzturēšanu. Viedpalīgi palīdz racionāli izmantot savu laiku, palīdz kā darbā, tā arī ikdienā. Salīdzinot ar 2016.gadu, pērn viedpalīgu pārdošanas rādītāji ir pieauguši par vairāk nekā 12 reizēm vienību skaita ziņā. Visvairāk pārdoto viedpalīgu vidū ir viedpulkstenis un viedās kameras – “Samsung Gear S3 Frontier”, “Samsung Gear S3 Classic”, “Samsung Gear Fit 2, Vimtag CP1”, “Samsung Gear Fit 2 Pro”.

Jāatzīmē, ka kopumā 2017. gadā augusi pārdošana – telefonu, planšetdatoru, datoru un citu viedierīču, kā arī aksesuāru tirdzniecības pieaugums ir bijis teju 27%.

– Aizvien vairāk sadzīvē ienāk dažādas ierīces, iespējams, nākotnē tās pat sāks valdīt pār mums, nevis otrādi?

– Mēs dzīvojam tehnoloģiju laikmetā, kur aizvien vairāk un vairāk cilvēka darbu aizvieto roboti, sistēmas, programmas, algoritmi. Taču gan pie veiksmēm, gan neveiksmēm kā galveno cēloni mēdzam norādīt – visu izšķir cilvēkfaktors.

Vadītāju konferencē “Cilvēkfaktors”, ko jau otro gadu rīko un atbalsta “Tele2”, runāsim par mūsdienu darbinieku – kopīgi meklēsim atbildes, prognozēsim, kāds būs darbs nākotnē un kā tam sagatavoties jau tagad. Pasaulē un Latvijā atzīto profesionāļu vadībā diskutēsim par to, kā ātrāk un efektīvāk varam paveikt savus uzdevumus, kā ar pēc iespējas mazāk pūlēm sasniegt organizācijas mērķus. Vidzemes koncertzālē “Cēsis” 16. martā, kur pulcēsies teju 700 uzņēmumu pārstāvju, vadītāju un līderu, gaidām arī “Tele2” klientus.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+