Foto – LETA/Ieva Lūka

Telekomunikāciju uzņēmumam grūtības atrast pārdošanas speciālistus 8

Kvalifikācijas un valodu zināšanu trūkums, kā arī vilcināšanās pieteikties specifiskiem amatiem ir starp populārākajiem iemesliem, kāpēc vakances pārdošanā aizpildās gausi. Vienlaikus telekomunikāciju un arī citu nozaru uzņēmumos šīs amatu pozīcijas parasti nodrošina ne tikai stabilus ienākumus un izaugsmes iespējas, bet arī ļauj elastīgi organizēt savu darba laiku un vietu, strādājot attālināti, tā potālam “La.lv” savu redzējumu pauda telekomunikāciju uzņēmuma “Baltcom” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Marta sākumā aizvadītajā RTU Karjeras dienā jauniešu interese par iespējām strādāt “Baltcom” bija liela, tomēr ikdienā uzņēmums saskaras ar virkni problēmu jaunu darbinieku piesaistē. Grūtības atrast kvalificētu darbaspēku nereti ir darba pienākumu specifikas dēļ. “Bieži vien meklējam tieši pārdošanas speciālistus, un ne visi personības tipi šim darbam ir piemēroti. Tāpat saskaramies ar nepietiekamām valodu zināšanām – kandidāti papildus dzimtajai valodai nepārvalda papildu valodas, kas klientu apkalpošanai ir būtiski,” stāsta “Baltcom” personāla vadītāja Dita Vanaga.

“Papildus, darba tirgū ienākot jaunajai paaudzei, darba devējiem aizvien vairāk ir jādomā, kā to motivēt. Šiem cilvēkiem teju vai svarīgāki par atalgojumu mēdz būt nemateriālie labumi. Tā, piemēram, būtiskāka par ikmēneša bonusiem jaunajiem darbiniekiem ir apziņa, cik nozīmīgu darbu viņi veic un kāds ir personīgās izaugsmes potenciāls šajā darba vietā vai nozarē kopumā. Jaunās paaudzes darbinieki vēlas dinamiski virzīties uz priekšu pa karjeras kāpnēm, un darba vietai ir jāspēj tam attiecīgi pielāgoties, sniedzot arvien jaunas iespējas,” uzsver Vanaga.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Baltcom” pieredze šajā jautājumā saistīta ar B2C (biznesa, kas orientēts uz gala patērētājiem) darbiniekiem, kuri lielākoties ir gados jauni cilvēki, savukārt viņu komandu vadītāji ir izauguši no šo jauno speciālistu vidus. Kā skaidro Vanaga, tas gan motivē speciālistus strādāt cītīgāk, gan jaunajiem vadītājiem sniedz sajūtu, ka viņu darbs tiek novērtēts un ka uzņēmumā ir izaugsmes potenciāls.

Izplatīta problēma reģionos cilvēkiem ar specifisku izglītību ir grūtības atrast darbu savā nozarē. To apliecina arī paradokss, ka reģionos ir augsts bezdarba līmenis, tomēr brīdī, kad tiek piedāvātas darbavietas, saņemto pieteikumu skaits ir niecīgs. “Atbalstām un attiecīgi apmācām cilvēkus ar specifiskām profesijām, kuri labprāt pārkvalificējas, lai pieņemtu pārdošanas sfēras izaicinājumus. Tāpat popularizējam elastīgu darba stilu un piedāvājam iespēju strādāt no mājām, kam mūsdienās priekšroku dod arvien vairāk cilvēku,” atzīmē Vanaga.

“Baltcom” darbs no mājām īstenojams no jebkuras vietas Latvijā, neatkarīgi no tā, vai tur darbojas uzņēmuma klientu apkalpošanas centri – nepieciešams vien interneta pieslēgums. Darba laiks ir elastīgs, taču dienā ir jānostrādā astoņas stundas, jo darbs no mājām paredz pilnu slodzi. Tā kā šo pienākumu veikšanai būt birojā nav nepieciešams, lielu daļu komandas veido darbinieki no dažādām Latvijas pilsētām un reģioniem. Attiecīgi šāds darbs aiztaupa gan transporta izdevumus, gan laiku, kas citādi būtu jāpavada ceļā.

“Elastīgs darba stils sniedz gan virkni priekšrocību, gan izaicinājumus kā darbiniekiem, tā darba devējiem. Tomēr, laikiem mainoties, darba tirgus piedzīvo būtiskas izmaiņas, tādēļ kopējās efektivitātes vārdā visiem tā dalībniekiem būtu jākļūst atvērtākiem gan arvien jaunām darba formām, gan darba vides prasībām,” norāda “Baltcom” personāla vadītāja.