Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto-Shutterstock

Mājsaimniecības maksas televīziju arvien vairāk skatās datoros un viedtālruņos 0

85% Latvijas mājsaimniecību abonē maksas televīziju, bet arvien vairāk tā tiek skatīta ne vien televizorā, bet arī citās ierīcēs, trešdien žurnālistiem atklāja telekomunikāciju uzņēmuma “Lattelecom” korporatīvās attīstības dienesta televīzijas biznesa attīstības direktore Inga Alika-Stroda. “Jau vasarā konstatējām, ka 40% no “Lattelecom” klientiem televīziju skatās datorā, bet jau 16% viedtālrunī. Tagad apkopojam datus, un esmu pārliecināta, ka šoziem to skaits ir vēl lielāks,” LA pauda Alika-Stroda.

Reklāma
Reklāma

Arvien vairāk viedtālrunī

Notriektā tautumeita 6
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

“Latvijā un visā pasaulē aug interneta un interaktīvās televīzijas, bet krītas satelīttelevīzijas un kabeļtelevīzijas skatītāju skaits.” Viņa norādīja, ka ilgu tradicionālās (lineārās) TV skatīšanos vēl uztur vecāka gadagājuma ļaudis, kas pieraduši noteiktu raidījumu, piemēram, LTV “Panorāmu”, skatīties noteiktā laikā. Savukārt jaunākai auditorijai veidojas citi paradumi – raidījumus skatīties sev vēlamā laikā. Vienīgais izņēmums – sporta pārraides, kuras ierakstā skatīties nav tik interesanti, jo rezultāti jau zināmi, kā arī TV šovi, par kuriem balsošana notiek tiešraidē. Trīs no četrām mājsaimniecībām izmanto interaktīvās televīzijas papildiespējas.

Alika-Stroda atklāja “LA”, ka “Lattelecom” strādā pie individualizētas TV pieslēgšanās – lai, katram ģimenes loceklim ieslēdzot televizoru, parādītos viņa paša veidotās izvēles.

CITI ŠOBRĪD LASA

“No mājas pavarda un centrālās ierīces TV lēnām gāž tādi konkurenti kā datori. Ir pat tā, ka ģimenes locekļi sēž vienā telpā, bet katrs “Lattelecom” interaktīvo televīziju skatās citā ierīcē – viens TV, otrs datorā, trešais – viedtālrunī un katrs savu. Pieaug to mājsaimniecību skaits, kurām nav televizora. Tādas Latvijā ir 5%,” “LA” atklāja Alika-Stroda. “Visstraujākā izaugsme ir viedtālruņiem, tieši pateicoties lielo ekrānu viedtālruņiem, kas izkonkurē planšetdatorus. Tie tāpēc iesaukti par fabletiem (vārdu savienojums no “phone” un “tablet” angļu valodā – “phablet”. – Red.),” viņa piebilda.

Lietotnes TV skatīšanai

Ņemot vērā lielo auditorijas interesi, “Lattelecom” kopš piektdienas testa režīmā izmēģina lietotni tiem, kuri televīziju vēlas skatīties “iPhone”. Triju nedēļu laikā izmēģinājuma versija būs gatava arī “Android” sistēmas viedtālruņu lietotājiem, “LA” atklāja televīzijas biznesa attīstības direktore.

Visā pasaulē telekomunikāciju uzņēmumi meklē veidu, kā gūt papildu ieņēmumus no infrastruktūras, un “Lattelecom” pērn dubultojis (+106%) satura pakalpojumus, veidojot trīs pastāvīgus TV kanālus – “360TV”, “STV” un “360TVDinamo”, uzsvēra uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Kaspars Ozoliņš, “Media 360” izpilddirektors, kura uzņēmums veido šos kanālus, palepojās, ka gan tematisko televīzijas kanālu “360TV”, gan sieviešu kanālu “STV” katru skatās 100 tūkstoši abonentu ik nedēļu (t.i., katrs otrais “Lattelecom” interaktīvās TV abonents), bet ik dienu – 35 tūkstoši. “Tas ir nebijis rekords, ka divās nedēļās skatītāju ziņā apsteidzām populāros ilgdzīvotājus starptautiskos sieviešu kanālus “Fox” un “Fox Life”,” viņš teica. “Palīdz arī tas, kas STV skatāms “Baltcom” televīzijā.”

Aizjūras konkurenti neuztrauc

Atbildot uz žurnālistu jautājumu, kā “Lattelecom” vērtē video straumēšanas pakalpojuma “Netflix” ienākšanu Latvijas tirgū, Inga Alika-Stroda atbildēja īsi: “Vērtēju pozitīvi.”

Viņa norādīja, ka “Netflix” ir veicinājis izpratni, ka par labu saturu ir jāmaksā un ka tas palielinājis skatītāju pavadīto laiku pie video satura. Viņa gan domā, ka “Netflix” nekonkurē maksas televīzijas tirgū, to pierādot tas, ka “Netflix” klienti Zviedrijā trīs četru gadu laikā paņēma jaunu tirgus daļu – piepirka videonomas abonementu klāt maksas televīzijas pakalpojumiem. “Netflix” ir kādas 560 filmas, un katru nedēļu nāk klāt vēl septiņas, bet liela daļa interesentu bija vīlušies, jo tās ir divus trīs gadus vecas filmas. Savukārt “Lattelecom” videonomā ir ap tūkstoš nosaukumu filmu, un tās ir jaunākās, atšķirības skaidroja Alika-Stroda.

Reklāma
Reklāma

“”Netflix” popularitāte šobrīd turas, pateicoties viņu pašu ražotajam saturam, un tas arī viņiem bija stratēģisks lēmums. Līdz ar to viņi ir sākuši ražot savu saturu, ko darām arī mēs,” viņa piebilda.

Atbalstīs jaunuļus

“Mums ir ko attīstīt, mums ir augošs sakaru bizness, augošs mediju bizness, augošs datu centra bizness, starptautiskās datu pārraides bizness un, protams, visas jaunās ierīces – 4G saturs patērē arvien vairāk un vairāk datu. Mūsu optikas tīkls tam ir ļoti piemērots, optikas klientu skaits turpina pietiekami strauji augt. Mēs arī uzlabojam savu bezvadu tīklu, pašlaik varam sasniegt ātrumu līdz 600 megabitiem sekundē. Ir vesela virkne tehnoloģiju, kas nākotnē piedāvās vēl lielāku ātrumu, līdz ar to mums ir ko darīt,” apliecināja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

“Tāpat kā citi uzņēmumi Eiropā, domājam par jauniem biznesa modeļiem un jauniem pakalpojumiem. Esam izveidojošu struktūrvienību, kas nodarbosies ar jaunu uzņēmumu atbalstīšanu. “Lattelecom” pirmais Latvijā izveidojis iekšējo akseleratoru. Mēs aicinām jaunos uzņēmējus, kas programmē vai kam ir kādas biznesa idejas, nākt pie mums un izmantot “Lattelecom” klientu bāzi un finanšu resursus,” aicina Gulbis. Šajos inovāciju inkubatoros viņš saskata papildu ieņēmumus nākotnē.

SIA “Lattelecom” 2015. gada rezultāti

apgrozījums 191 milj. eiro

EBITDA 72 milj. eiro

peļņa 32,15 miljoni eiro (+2,07 milj.)

nodokļos samaksāti 48,8 milj. eiro

investēti 30 milj. eiro attīstībā un pakalpojumos

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.