Mobilā versija
+6.8°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
9. jūlijs, 2015
Drukāt

“Tas neveiklais brīdis” – lolitiņas franču komēdijas stilā (VIDEO)

Publicitātes fotoPublicitātes foto
Varbūt noder!

"Tas neveiklais brīdis"/ "Un moment d'égarement" / "One Wild Moment", Francija, 2015.

Režisors: Žans Fransuā Rišē

Lomās: Vensāns Kasels, Fransuā Kluzo, Alise Īzaka, Lola Lelanna

No 10. jūlija "Kino Citadele", "Cinamon", "Cafe Film Noir"/"Splendid Palace"

Kloda Berī filmas “Tas neveiklais brīdis” rimeiks ir vasarīga franču komēdija/drāma par divu draugu un viņu meitu attiecībām, kas izspēlētas uz brīvdienu fona. Režisora Žana Fransuā Rišē vadībā šajā filmā tēvu lomās iejutušies franču kino spīdekļi Vensāns Kasels un Fransuā Kluzo, bet meitu atveidotājām Alisei Īzakai un lielā ekrāna debitantei Lolai Lelannai sola pieklājīgu karjeru.

Franči mīl savu kino vēsturi un neliek to plauktā, ko varētu skart vien ar baltiem glazē cimdiem rokās, bet modernizē atbilstoši laika plūdumam. Tā noticis arī ar Kloda Berī 1977. gadā uzņemto filmu “Tas neveiklais brīdis”, kas nu “apdeitota” ar mūsdienu “gadžetiem” un aktuālu muzikālo pavadījumu.

Lorāns un Antuāns ir veci draugi, un vasaru abi ar meitām nolēmuši pavadīt Antuāna mantotajā mājā Korsikā. Gleznainā ainava sākotnēji meitenēm šķiet kā pasaules mala, jo internets darbojas vien uz mājas iepriekšējā īpašnieka kapa pieminekļa, arī civilizācija nav rokas stiepiena attālumā, taču pamazām viņas iedzīvojas, taču ne ar sadzīviskām problēmām, bet ar mīlestību ir aizņemti jauno meiteņu prāti. Kamēr Alises domas lidinās ap “Facebook” iepazītu puisi, Luna pārvēršas par Lolitu un savaldzina Lorānu, kurš pēc tam nezina, kā no kutelīgās situācijas tikt vaļā.

Žans Fransuā Rišē ir piecdesmitgadnieku paaudzei pietuvojies režisors, kura filmas gājušas rokrokā gan ar skatītāju, gan kinoprofesionāļu mīlestību – “Oskara” franču radinieks “Cēzars” viņam pasniegts jau 2008. gadā, bet starptautiskos ūdeņos viņš iepeldēja ar divām gangsterfilmām par Žaka Mesrina nelietīgajām gaitām, galvenā varoņa vaibstus aizņemoties no Vensāna Kasela. Un te viņš – aktieris, kuru ierasts redzēt sūro veču lomās, – ļāvies flirtam ar komēdiju, savu pielūdzēju rindas papildinot ar jauniesaucamajiem. Savukārt Fransuā Kluzo, kurš Latvijā vislabāk zināms no komēdijas “Neaizskaramie”, bez liekas tielēšanās ielēcis lomā, kas sākotnēji bija paredzēta oskarotajam “Mākslinieka” galvenās lomas atveidotājam Žanam Dižardēnam, taču viņš priekšroku deva citiem projektiem, un pat Kloda Berī dēls Tomass Langmans, kurš savulaik producēja arī “Mākslinieku” un padarīja viņu par zvaigzni, bija spiests kapitulēt Holivudas piedāvājumu priekšā.

Filmas spēcīgākās epizodes ir ar Vensāna Kasela un Fransuā Kluzo klātbūtni, atklājot viņu komiskos talantus un nenolaižoties līdz farsa līmenim, kā nereti gadās, krietni pārspīlējot izteiksmes. Protams, situācija, kādā iemesti abu varoņi, ir vairāk nekā nekomfortabla, taču, atbilstoši brīvdomīgajam franču kino garam, puritāniska morāle neņem virsroku pār dzīves prieku alkstošu vīru saprātu, kas aizmiglots ar vasaras brīvlaika un kokteiļu reibumu, taču arī netiek attaisnota. Uz papīra šīs idejas pēc Berī scenārija mūsdienīgākā versijā sakārtojusi Lisa Auelosa, kurai jauniešu problēmas lielā ekrāna formātā ir labi zināmas. Viņas režisētā filma “LOL” ne vien sagādāja nomināciju “Cēzaram” aktrisei Kristai Terē kā daudzsološākajai jaunajai aktrisei, bet arī kļuva par hitu, kura amerikāniskajā versijā galvenās lomas nospēlēja Mailija Sairusa un Demija Mūra, taču neko vairāk par fui nesaņēma. Ironiski, bet lielu fui Mūra saņēma arī 1984. gadā, kad klasiķis Stenlijs Donens uzņēma amerikānisko Kloda Berī filmas versiju “Vainojot Rio” ar viņu pavedinātājas tēlā.

Alises Īzakas un Lolas Lelannas meitenes simbolizē mūsdienu jauniešu ikdienu, un tā ir pārpilna ar viedtālruņiem, selfijiem un regulāru atskaiti sociālajos tīklos, kas jau sen kā izkonkurējuši cilvēciskas attiecības ārpus tīkla. Aktrises ļoti viegli tiek galā ar šo uzdevumu, taču dramatiskās epizodes nodod, jo īpaši Lelanna ir pārcentusies, un viņas mazgadīgā pavedēja ir tāla atblāzma no Vladimira Nabokova Lolitas, taču saka jau, ka pirmie kucēni jāslīcina. Tā vietā vērts uzmanību fokusēt uz Kaselu un Kluzo – viņu statuss “fēlerus” vairs nepieļauj.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+