Mobilā versija
Brīdinājums +4.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
30. oktobris, 2015
Drukāt

Ticamākais negadījuma iemesls Garkalnē – distances neievērošana (8)

Foto - LETAFoto - LETA

Avārija uz Vidzemes šosejas Garkalnē, kurā kravas auto "Scania" no aizmugures strauji pietuvojies velosipēdistu grupu pavadošajam automobilim "Opel Vectra", kura pēc sadursmes ietriekusies velosipēdistos, kas bija devušies treniņa braucienā.

Ticamākais Garkalnes avārijas iemesls ir distances neievērošana aiz citas kravas automašīnas, kā rezultātā Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas, Latvijas Radio pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris.

Kā stāstīja Teteris, sākotnējā informācija liecina, ka negadījuma galvenais iemesls bija drošas distances neievērošana starp Polijas kravas automašīnu un priekšā braucošo kravas auto. Kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.

CSDD apbēdinājuši paziņojumi, ka negadījumu izprovocējuši paši riteņbraucēji. Direkcija aicina netiesāt pirms laika un neapdomīgi nemainīt normatīvo regulējumu. Tā vietā negadījums jāizvērtē sīkāk, jānoskaidro, vai tas ir atsevišķs negadījums, vai arī sekas ilgstošām problēmām, un risinājums jāmeklē kompleksi – ne tikai mainot noteikumus riteņbraucējiem, bet arī skatoties, vai to nav nepieciešams darīt attiecībā uz pārējiem satiksmes dalībniekiem.

Teteris zināja stāstīt, ka nākamnedēļ būs pirmā sanāksme, kad ceļu satiksmes speciālisti tiksies ar Riteņbraukšanas federācijas pārstāvjiem, lai spriestu par iespējamiem uzlabojumiem treniņu drošībā.

Kā ziņots, 26. oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai “Scania” saduroties ar vieglo automašīnu “Opel Vectra”, tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā braucis 12 gadus vecs zēns, kurš cietis vissmagāk.

Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek noskaidroti negadījuma apstākļi. Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim nolēma piemērot apcietinājumu.

Kopumā negadījumā cieta 11 riteņbraucēji. Sākotnēji seši no Garkalnē cietušajiem velosipēdistiem ar vidēji smagām un smagām traumām tika nogādāti slimnīcās, aģentūrai LETA pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve Inga Vītola. Savukārt vēlāk slimnīcās tika nogādāti vēl divi avārijā cietušie, kuri sākotnēji bija atdoti vecāku aprūpē. Pašlaik vairāki cietušie no slimnīcām jau ir izrakstīti.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Izvirza vistriviālāko iemeslu !
    Skatiet visu cēloņu-seku kēdi.

  2. Ar saprātu varētu saprast –
    – uz Latvijas autobāņiem ( citu jau nav) ar velosipēdiem jau nu nevajadzētu atrasties ( arī bērniem),
    – tur pie Siguldas ir tā intensīvākā satiksme,
    – vēl ceļa remonts.
    Vai ar velosportu varētu pameklēt kādu klusāku šoseju?
    Tā kā vaina ir jādala vairākās daļās – ceļinieki ar zīmēm, sportistu trenneri ( sporta vadība) un protams šoferis ar negadījuma fūri…

  3. 1) Bērniem ceļu remonta laikā uz tā nevajadzēja atrasties ! Treniņiem bija jāmeklē cita vieta.
    Valsts nozīmes lielceļš remontējas un bērni pa to trenējas. Tieši tas pats, kas Zolitūdes traģēdijā: pircēji iepērkas un virs viņu galvām notiek būvdarbi.
    Pēc visām pazīmēm (aktīvas publikācijas mēdijos, intervijas) izskatās pēc kāda veida korupcijas. Kāds iespējams iemaksājis, lai poli pataisa par vainīgu un viņš visu maksā. Un CSDD kādam jāuzņemas atbildību un jāatkāpjas. Šoreiz ar reklāmas kampaņām neizdosies nodullināt sabiedrības uzmanību. Situācija CSDD ir jāizskata it kā būtu cietis priekšnieka bērns !

    Pilnīgi noliegt kāpēc 1. apbraucošā mašīna to izdarīja tik vēlu ir tumsonība. Vai nu tas darīts ļaunprātīgi attiecībā uz aizmugurē braucošajiem vai ARĪ pirmais auto velobraucējus pamanīja par vēlu. Viennozīmīgs atstarojošo elementu, modernu bākuguņu trūkums necilajam trenera auto !!!!!!!!

    Uz taisna ceļa priekšā braucošai fūrei neredzēsi !!!

    • tieši tā un šoseja vispār nav tā vieta, kur trenēt bērnus, tāpat kā, savulaik, sabāzt bērnus autopacēlājos kā Talsu notikumos

    • Latviešu tiesu sistēma, ierēdņi pūš Krievijas stabulēs, kas acu galā neieredz Poliju.

  4. nezinu gan …, taalbrauceejs un taa… tur ir bijis veel kkaads iemesls …, kaads apdzinis un nav palaidis fuuri garaam brauceejiem vai kkas taads …

  5. Tāmnieks/luterānis Atbildēt

    Tā tas varētu būt, taču medaļai ir divas puses un tā otrā nav mazāk apsūbējusi par pirmo.
    1.Ikdienā mēs ik uz soļa redzam, ka fūres brauc 15 -30 m attālumā (distancē) viena aiz otras, reizēm pat kādas piecas sešas savstarpēji vai ar citiem vāvuļo pa savām radiostacijām, dažs ēd, dzer un pat lasa avīzi!
    2. Ļoti bieži (jāsaka gan, ka vieglie auto vēl biežāk) SAVLAICĪGI vai vispār nerāda apdzīšanas vai joslas maiņas pagriezienu.
    Un te sākas medaļas otra puse- ko par to saka CEĻU POLICIJA?! Cik protokolu ir noformēts par DISTANCES NEIEVĒROŠANU, PAGRIEZIENA NERĀDĪŠANU vai PĻURKSTĒŠANU pa telefonu?
    Lūdzu, komisija, ja tāda būs, pieprasīt dokumentālus pierādījumus no CP un CSDD gudrīšiem, kas te tik “profesionāli” vienpusēji izdara secinājumus!

Medību laikā sievietei iešauj kājā Sestdien Kurzemē medību laikā kāda sieviete guvusi šautu brūci kājā.
Draugiem Facebook Twitter Google+