Mobilā versija
Brīdinājums +10.6°C
Rolands, Rolanda, Ronalds, Erlends
Trešdiena, 18. oktobris, 2017
1. augusts, 2017
Drukāt

Tiesa noraida iedzīvotāju prasību koriģēt ”Rail Baltica” trases novietojumu (6)

Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijaFoto no "Rail Baltica" trases vizualizācija

Administratīvā rajona tiesa šodien noraidīja vairāku privātpersonu un biedrības “Latvijas zeme, daba, tauta” prasību pret Ministru kabinetu (MK), kurā bija aicināts koriģēt valdības lēmumu par “Rail Baltica” dzelzceļa trases novietojumu Latvijā, aģentūru LETA informēja tiesā.

Ar valdības attiecīgo lēmumu akceptēts līnijas novietojums Latvijā, tostarp posmā B2-2, pret kuru iepriekš iestājās Salacgrīvas pašvaldība, kura aicināja tā vietā līniju virzīt pa C5 alternatīvu.

Pašvaldība iepriekš iebilda pret alternatīvu B2-2 tāpēc, ka šajā gadījumā trase šķērsos daudz lauksaimniecības zemes. Tā vietā Salacgrīvas novada dome aicināja īstenot trases C5 variantu, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas “Natura 2000” un kuru iepriekš noraidīja Satiksmes ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji. Valdība beigās akceptēja B2-2 variantu, vienlaikus uzdodot konsultēties ar Eiropas Komisiju par iespējām īstenot C5 alternatīvu.

Izskatot pieteikumu, tiesa konstatējusi, ka prasības līdzpieteicēji iebilst pret B2-2 alternatīvu un uzskata, ka jāvirza C5 variants, un mērķis pēc būtības ir grozīt valdības lēmumu, nevis atcelt to. Līdz ar to tiesnese pēc savas iniciatīvas precizēja līdzpieteicēju prasījumu, lai tiktu prasīts grozīt valdības lēmumu.

Izvērtējot ietekmes uz vidi novērtēšanas procedūru, šodien tiesai neradās šaubas, ka tā veikta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Kā aģentūru LETA informēja tiesā, Vides pārraudzības valsts birojs ir izvērtējis būtiskos faktorus, kas radīs negatīvu ietekmi uz vidi, un attiecīgi izvirzījis atbilstošus nosacījumus, ar kādiem paredzētā darbība ir īstenojama, lai negatīvo ietekmi mazinātu vai novērstu. Tostarp birojs pamatoti secinājis, ka trases C5 alternatīvas, kas šķērso Eiropas nozīmes aizsargājamu dabas teritoriju – dabas liegumu “Vitrupes ieleja” – īstenošana atbilstoši normatīvajiem aktiem nav pieļaujama alternatīvu risinājumu esības dēļ.

Savukārt MK tiesiski un pamatoti ir akceptējis paredzēto darbību, projekta īstenošanā ievērojot Vides pārraudzības valsts biroja atzinumā izvirzītos nosacījumus.

Tiesa spriedumā norādījusi, ka izprot iedzīvotāju bažas, kuru nekustamos īpašumus un ikdienas dzīvi ietekmē “Rail Baltica” trases izvietojums strīdus posmā, tomēr konkrētajā gadījumā prioritāru nozīmi piešķīrusi sabiedrības ieguvumam no “Rail Baltica” trases būvniecības un īpaši aizsargājamas dabas teritorijas aizsardzības interesēm.

Ņemot vērā iepriekš minēto, tiesa atzina, ka MK rīkojums tā pārsūdzētajā daļā ir tiesisks.

Spriedumu mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Viss ir ļoti skaisti! Bet, tūlīt izbūvējamā dzelzsceļa tiešā tuvumā atrodas RADIOAKTĪVO atkritumu glabātava Radons, Baldones novadā. Apskatot iespējamos dzelzsceļa līnijas ceļus, to izbūvēs vai nu tiešā tuvumā 0.7km attālumā uz Ziemeļrietumiem ( Rīgas virziens) vai ap 1.0km attālumā uz dienvidaustrumiem (Baldones virziens). Radioaktīvo atkritumu glabātuvi izbūvēja un sāka tajā izvietot radioaktīvos atkritumus kopš 1962 gada. izvēloties izbūves vietu, viana no galvenajām prasībām bija dzelzsceļa līniju neklātesamība, jo patstāvīgi satricinot zemi, uzglabāšanas tvertnēm var rasties mikroplaisas, pa kurām savukārt visa radiācija nonāks augsnē. Šobrīd nevienu nesatrauc globālas katastrofas iespējamība un kādēl, tas jau ir pašsaprotami. Glabātuve izbūvēta 1962 gadā, un par 55 gadiem tvertnes kas atrodas zem zemes labākas nepaliek un jau jaunām nosacījums bbija, nekādu dzelzsceļu. 5km attālumā atrodas Baldone, visapkārt ir saimniecības, 2km attālumā atrodas upe ķekaviņa, 2.5km attālumā Sūnupīte, abas Upes rezultātā ietek Daugavā. Daļai Rīgas dzeramo ūdeni sagatavo no Daugavas ņemta ūdens. Manuprāt par cilvēku nākotnes izdzīvošanas perspektīvām ir jāaizdomājās….

  2. Sanāk tā, man pieder zeme un valdība ar to var darīt ko grib, tātad privātīpašuma tiesības nemaz nepastāv un tas nav mans īpašums. Kāpēc man par to jāmaksā nodoklis???????
    Otrs Tie debīliķi ir vienkārši besmadzeņu radības. Es ietu uz augstāko tiesu un eiropas civiltiesu…

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Dzelzceļš savienos sešu Eiropas valstu galvaspilsētas ar kopējo iedzīvotāju skaitu ap 150 miljoniem, bet te vienam krahaboram pēkšņi ir tik dārga tēvzeme, ka gadiem nevar nomierināties. Tev kompensēs zaudēto un dzīvo laimīgs! Tukumā līdzīgi ”cīnītāji” protestē pret lidlauku, Pierīgā tantiņas pļavā aug mīļas margrietiņas, bet citur skaisti čivina zvirbulītis.
      Mums jāizšķiras- klunkurēsim pa ciņiem pastalās vai iesim līdzi attīstībai. Protams, ir sargājamas vērtības, bet šoreiz te vairāk gan skopulīga ietiepība, cerot, ka izspiedīs lieku centu no necerēti “laimīgā” gadījuma, ka tieši viņa zemē kaut kas notiks. Vari jau tiesību vārdā plēst kreklu uz krūtīm, bet, ka tik nepārcenties!

  3. Neatceros tikai kur īsti,bet bija pat parādīts,kā Ķīnas pilsētā,dzelzceļš izbūvēts pat cauri daudzstāvu nama ne jau pirmajam stāvam!

  4. Nesen redzēju video, kur n -tos variantos Ķīnā(!) autostrādes, dz-ceļi apstājušies vnk. dēļ būdiņas, kur būvētāji nebija vienojušies par cenu. Tad, kur ir privātīpašums – pie mums vai Ķīnā? Nebrīnos, ka tagad Ķīna strauji attīstās. Pie Mao tā gluži vēl nebija….

    • Pasarg, Dies! nevajag mums ne Ķīnas Mao, ne tādu kārtību! Bet to, ka valdībai nepatīk mūsu zemnieki, tas ir skaidri saskatāms arī šai projektā. Vai tiesas ierēdņi ir redzējuši dabā, kā zemnieks tiks pāri tam dzelzceļam līdz savam kartupeļu tīrumam ar sūdu kravu? Nu nebūs tie pazemes tuneļi pretī katram īpašumam! Bet Vitrupes jūrmalā zemes vērtība ar laiku tik pieaugs!

Draugiem Facebook Twitter Google+