Latvijā
Novados

Tiesa par labu Rēzeknes mēra ģimenei no laikraksta piedzen 6000 eiro 16


Aleksandrs Bartaševičs.
Aleksandrs Bartaševičs.
Foto – LETA

Rēzeknes tiesa Balvos nolēmusi daļēji apmierināt Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētāja Aleksandra Bartaševiča (SC) un viņa sievas Olgas prasību pret reģionālo laikrakstu “Ludzas Zeme”.

Tiesa atzinusi laikrakstā publicēto ar Bartaševiču ģimeni saistīto informāciju par nepatiesu un uzlikusi avīzei par pienākumu to atsaukt. Laikrakstam arī būs jāizmaksā katram no prasītājiem morālā kompensācija 3000 eiro apmērā.

Pilns spriedums minētajā lietā būs pieejams no 7.februāra.

Laikraksta “Ludzas Zeme” redaktore Laima Linuža atzina, ka laikraksts pārsūdzēs tiesas spriedumu. “Esmu šokēta, jo tiesas process, pēc manām domām, ritēja normāli, mēs bijām pārliecinoši, bet, lūk, šāds spriedums. Esmu mācīta ticēt godīgumam, taču tagad esmu apņēmības pilna pārsūdzēt šo spriedumu nākamajā instancē,” teica Linuža.

Laikraksta redaktore pauda, ka viņai, iespējams, bijis jāizsaka noraidījums šim tiesas sastāvam, jo līdz viņai esot “nonākušas nelāgas ziņas”. “Aizvien vairāk nāku pie secinājuma, ka vārda un preses brīvības Latvijā ar katru mirkli kļūst arvien mazāk. Visu diemžēl izlemj nauda, kuras, protams, Bartaševiču saimei nav maz,” izteicās Linuža.

Laikraksta vadītāja domā, ka Rēzeknes mēra mērķis ir laikraksta “Ludzas Zeme” iebiedēšana un “nolikšana pie vietas”, lai pirms vēlēšanām neviens Bartaševiču nekritizētu. “Ar lielu interesi izlasīšu, kāds tad ir pamatojums, kāpēc tiesa nostājās politiķa pusē,” teica Linuža.

Prasības pieteikums liecina, ka Bartaševičs par godu un cieņu aizskarošām ziņām uzskata vairākas publikācijas laikrakstā “Ludzas Zeme”. Kopumā pieteikumā minētas 14 publikācijas, vairākas no tām ir pārpublicētas no interneta portāla “kompromat.lv”. Rakstos informācija, pēc Bartaševiču domām, esot nepatiesa. Pašvaldības vadītājs un viņa sieva pieprasījuši atsaukt ziņas un katrs pieprasījis 5000 eiro kompensāciju.

Laikraksta “Ludzas Zeme” galvenā redaktore Laima Linuža iepriekš pauda pārliecību, ka Rēzeknes mēra mērķis ir iebiedēt laikrakstu, lai tas pārstāj kritizēt politiķi. “Jā, mēs esam politiķi kritizējuši un turpināsim to darīt. Diemžēl uz kontaktu ar laikrakstu Bartaševičs nenāk un savu viedokli avīzei nepauž, lai gan esam to lūguši arī ar domes preses dienesta starpniecību,” teica Linuža.

Saistītie raksti

Savukārt Bartaševičs iepriekš atzina, ka viņam kā politiķim nav nekādu iebildumu pret konstruktīvu un pamatotu kritiku. “Uztveru to veselīgi un arī labprāt komentēju, izdarot attiecīgus secinājumus, taču laikraksta “Ludzas Zeme” gadījumā tā ir ilgstoša nomelnošanas kampaņa, kas turpinās joprojām, ar mērķi aizvainot un nepatiesi nomelnot mani un manu ģimeni. Tiek publicēta nepārbaudīta, nepatiesa informācija, ko uztveru kā publisku cieņas un goda aizskaršanu,” pauda Bartaševičs.

Viņš apgalvoja, ka pēc vairākiem rakstiskiem lūgumiem atsaukt nepatiesu informāciju no Linužas puses ticis izrādīts vēl lielāks spiediens, par platformu izmantojot laikraksta “Ludzas Zeme” publikācijas, tāpēc ticis pieņemts lēmums atrisināt situāciju tiesiskā ceļā.

“Mani izbrīna, ka laikraksta redakcija tiesības aizstāvēt godu un cieņu uztver kā spiedienu vai mēģinājumu iebiedēt žurnālistus,” pauda Bartaševičs.

LA.lv