Mobilā versija
+5.7°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
29. maijs, 2012
Drukāt

Tieša salīdzinājuma unikālās iespējas

ga5_raimonds_volonts_12

Aizvadīts Latvijas “Gada auto” pirmais pikniks. 22 žūrijas biedri, kas tajā piedalījās, godam izmantoja unikālo iespēju pašlaik pieteiktos 12 pretendentus iepazīt nevis atsevišķi, nevis pa vienam, kā to nākas darīt “ierindas” pircējam (nezinu gan, vai kāds šādu maratonu pa dīleru centriem spētu iecerēt un realizēt), bet sešās skaistās brauciena stundās.

 

Taču – neprasiet tūlītēju kategorisku vērtējumu! Iespaidu ir par daudz, tie pārlieku koncentrēti. Konkurss turpinās – līdz rudenim. Šobrīd tādēļ runāju nevis par iespējamiem uzvarētājiem, bet par būtiskām detaļām, par šķietamiem sīkumiem, kas kopīgi visiem pretendentiem, kuri būs pareizi jāizvēlas ne tikai jaunu, bet arī lietotu auto pērkot.

 

Riteņi

“Hyundai i40” un “Kia Optima”. Vizuāli ļoti atšķirīgi auto, kas būvēti uz vienas platformas, viena un tā paša 1,7 litru darba tilpuma dīzeļa dzinēja kustināti. Bet – konkrētajā duelī no tīkamas vadāmības viedokļa nepārprotami uzvar pirmais. Kāpēc? Lasiet uzrakstus uz riepām! “Hyundai” – 16 collas iekšējais diametrs un 60% riepas augstums. “Kia” – attiecīgi 18 un 45. Skaisti, bet gaitā skarbi, skaļāki nekā “pieticīgākie un vecmodīgie”. Ja vēl piedevām spējam paskatīties pāris gadus tālāk, kad riepas būs jāmaina, – par pāris simtiem latu dārgāki. Kāpēc tādi vajadzīgi?

Ļoti interesanto “Subaru” krosoveru “XV” maķenīt kritizēt atļāvās tikai daži. Visi – par pārlieku sportisku gaitu. Riteņi – 17 collas un 55 procenti, nevis 16 un 65, kāds ir pērn Latvijā un Baltijā šajā segmentā visvairāk pirktā “Nissan Qashqai” parastais riteņu mērs. Jautāju dīlera pārstāvim – var “XV” dabūt ar 16 collu riteņiem? Nevarot. Varot gan mēģināt patstāvīgi (ar viņu palīdzību) tādus pielāgot.

Labi – lieli auto, lielas modes pretenzijas. Bet kompānijā ir pavisam neliels, relatīvi lēts “Chevrolet Aveo”. Uztupināts uz 17 collu ratiem! Kāpēc?

 

Gaita “sačakarēta”, rites pretestība palielināta – vai tā pasaulīte jūk prātā? Ne nu gluži tā, taču par normu nez kāpēc tiek uzskatīts demo automobiļus izvēlēties vislecīgākajās komplektācijās. Šis ir tāds – man nevajadzīgs…

 

Vēl ķecerīgāka doma riteņu sakarā mani piemeklēja pēc testu dienas. Atdevu 
Dārzciema ielā 3. sērijas “bembi”, kas konkursā formāli nepiedalās, taču bija žūrijai piedāvāts kā “demokrātu” vērtēšanas etalons. Kā jautājums – cik tālu priekšā tad ir tie divreiz dārgākie “premium”? Krietnu gabaliņu, protams. Aura ir varena un grēcīgi vilinoša. Taču… Atdodu aristokrātu, kāpju savā “kaškajā” un pārsteigts secinu – uz salāpītās ielas manējais ripo klusāk un tīkamāk! Riteņi, brālīt – 45 un 65 procenti, starpība milzīga. Un pirmā versija nudien der Alpu serpentīniem, nevis Latvijai… Piedevām arī dzinējs manējam klusāks. Benzīns pret dīzeli – par to nākamais stāstiņš.

 

Motori

Ja man jānosauc viens spilgtākais pēdējo gadu sasniegums autobūvē – tie ir modernie dīzeļi un to degvielas patēriņš. Šis divlitru BMW, piemēram, ātrs kā lode, mani cauri Rīgai izveda ar kontrolskaitli 4,8. Testa dienu Raganas apkārtnē, kuras laikā pilotu vidū nez vai atradās kāds “zaļais”, kurš degvielu taupītu, nevis dinamiku slavētu – 6,2. “Kia Optimu” mēģināju jau iepriekš un garākā distancē. Rīgā – pilna bāka. Dundagā – joprojām rāda to pašu. Mērītājs sabojājies?! Nē. Bet 150 kilometrus ar 6 – 7 litriem (desmitdaļa bākas) nobraukt var. Vilinoši. Kārdinoši. Bet – “Nissan” divu litru benzīnnieks tiešām ir klusāks pat par BMW dīzeli. Pēdējā superekonomijas (automātiskā “start/stop” sistēma) klakšķis katrā apstāšanās reizē mani drīz vien nokaitina tā, ka sameklēju ekosistēmas izslēgšanas pogu…

Benzīns vai dīzelis? Meklē atbildi pats. Izvērtē paredzēto nobraukumu – ja tas ir tikai 10 – 15 tūkstoši km gadā, iespējams, labāks būs pirmais. Lai gan – viss ir individuāli. Pretendenta “Mazda CX-5” sakarā, piemēram, es kategoriski esmu par dīzeļversiju, kura autoriem iznākusi loģiskāka, Latvijai piemērotāka nekā reklāmās slavētais augstas kompresijas benzīnnieks.

 

Elektronika

Otrais sasniegums (aiz dīzeļu taupīguma) ir sadzīves elektronika (sakarus, navigāciju, mūziku dodoša, nevis neizslēdzamas stabilitātes kontroles, kuras jau kļuvušas par normu un, manuprāt, tikai bojā kaut vai tā paša “Subaru” pretenzijas uz sportiskumu).

 

BMW, piemēram, vairāk pārsteidz nevis ar perfektajām gaitas īpašībām (tās gaidītas, tādām tām jābūt!), bet trīs dimensiju Rīgas bildi ekrānā, zibenīgo telefona “sapārošanas” iespēju, kas uz tā paša ekrāna parāda ne tikai konkrēto zvanītāju, bet arī visu tavu kontaktu grāmatu un saziņas vēsturi.

 

Piedevām “sapārotas” ir ne tikai sarunas (to spēj arī mans “kaškajs”), bet arī audio plūsma. Visa tava mūzika no kabatas uz astoņskaļruņu sistēmu – super! Un labākais – šīs “fīčas” nav tikai bembim. Šīs ērtības nav dārgas un ir dabūjamas kaut vai mazajā “Peugeot”.

Konkurss un TAVA AUTO meklējumi turpinās. Izvēlies nesteidzīgi!

 

Pievienot komentāru

Revolūcija, kas nes attīstību un briesmasTāpat kā cunami vilni, cilvēki digitālās tehnoloģijas sākumā vilni apbrīno, neapzinoties tā spēku un ātrumu
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+