Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas bibliotekāre Lita Vēvere piedalās valodu tehnoloģiju uzņēmuma “Tilde” rīkotajā apjomīgākās ieteicamās latviešu literatūras oriģināldarbu digitālās krātuves “Letonika.lv lasītava” atklāšanas pasākumā.
Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas bibliotekāre Lita Vēvere piedalās valodu tehnoloģiju uzņēmuma “Tilde” rīkotajā apjomīgākās ieteicamās latviešu literatūras oriģināldarbu digitālās krātuves “Letonika.lv lasītava” atklāšanas pasākumā.
Foto – LETA

“Tilde” atklāj plašāko latviešu oriģinālliteratūras digitālo krātuvi 0

Valodu tehnoloģiju uzņēmums “Tilde” atklājis plašāko latviešu literatūras oriģināldarbu digitālo krātuvi “Letonika.lv lasītava”. Turpmāk skolēniem un skolotājiem digitāli būs pieejami 42 latviešu autoru 157 grāmatu oriģināldarbi literatūras apguvei no 5. līdz 12. klasei, informē uzņēmumā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

“Letonika.lv lasītava” ir plašākā latviešu literatūras mācību programmās iekļauto ieteicamo grāmatu digitālā vietne, kas pieejama skolēniem un skolotājiem bez papildu maksas, ja skola ir abonējusi Letonika.lv. Ārpus skolas var autorizēties ar E-klases pieejas datiem, tātad lasīt latviešu oriģināldarbus un mācīties latviešu literatūru tagad varēs neierobežoti laikā un telpā, kur vien ir internets.

“Pētījumu un aptauju dati rāda, ka aktīvākie grāmatu lasītāji ir tieši jaunieši — neatkarīgi no grāmatas formāta. Turklāt 90% no tiem, kuri lasa e-vidē, lasa arī drukātās grāmatas, un e-grāmatu lasīšana veicina lasīšanas patēriņu kopumā. Mūsu uzdevums ir nodrošināt kvalitatīvas informācijas pieejamību visur, kur vien bērni to vēlētos vai cerētu saņemt. Mūsdienās, kad bērni tik daudz laika pavada “digitāli”, ir jādod iespēja lasīt tādā veidā un formātā, kādā viņiem tas ir ērti, pieejami un pierasti. Mēs esam radījuši sava veida kultūras oāzi digitālajā haosā, pieturas punktu, no kura katram ir iespēja sākt savu latviešu literatūras piedzīvojumu no A (Aspazijas) līdz Z (Ziedonim). Šobrīd digitālās mācīšanās potenciāls skolās vēl ir ļoti liels, un jau šobrīd jūtam milzīgu interesi no skolām, kas vēlas izmēģināt mūsu radīto vietni,” uzsvēra “Letonika.lv” vadītāja Anita Vasiļjeva.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tehnoloģiju loma mūsdienu mācību procesā kļūst arvien nozīmīgāka, un nākotnē tā tikai pieaugs. Tāpēc ir svarīgi, ka mācību procesa modernizēšanā izglītības iestādes saņem atbalstu gan no valsts puses, gan uzņēmējiem, gan sabiedrības, gan skolēnu vecākiem. Šobrīd mums jādomā par vēl kādu svarīgu jautājumu — cik skolas ir gatavas moderno tehnoloģiju ienākšanai izglītībā?” sacīja Valsts Izglītības satura centra (VISC) vadītāja vietniece Agra Bērziņa.

Latvijas Vecāku apvienības VISI Rīgas koordinatore Aira Rika: “Vecākiem grāmatu pieejamība ir īpaši aktuāls jautājums. Ja grāmata nav pieejama skolas bibliotēkā — un mēs zinām, ka šāda situācija nav retums — vecākiem jāvelta gan laiks, gan nauda, lai grāmatu atrastu, brauktu tai pakaļ, nopirktu. Ja grāmatas pieejamas digitāli, par to vairs nav jāuztraucas un mēs varam būt droši, ka bērnam būs visi nepieciešamie materiāli kvalitatīvam mācību procesam.”

Skolu bibliotēkās nereti nepietiek nepieciešamo literatūras grāmatu. Digitālā krātuve “Letonika.lv lasītava” nodrošinās šo grāmatu pieejamību un, iespējams, veicinās to lasīšanu. Lai gan pašlaik Letonika.lv” digitālo zinību krātuvi abonē vien 10% Latvijas skolu, aptauja liecina, ka vairums skolēnu vecāku (78%) atbalsta digitālās mācību grāmatas un to lietošanu . Savukārt pasaules pieredze rāda, ka digitālā satura risinājumi kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai tiek izmantoti aizvien plašāk.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.