Foto: SHUTTERSTOCK

TM rosina dzērājšoferiem atcelt aresta soda mēru 4

Reibumā braukušo autovadītāju aresta atcelšana, ko rosinājusi Tieslietu ministrija (TM), var radīt satiksmes drošības riskus, aģentūrai LETA apliecināja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Ministrijas pārstāve Ilze Greiškalna informēja, ka trešdien SM notikusi sanāksme, kuras darba kārtībā bija iekļauts diskusiju jautājums par iespējamiem variantiem, ar ko varētu aizstāt reibumā pieķerto autovadītāju administratīvo arestu.

Diskusijas iniciatori – TM un Tiesībsarga pārstāvji – uz diskusiju gan nebija ieradušies, norādīja Greiškalna.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sanāksmes dalībnieki bija vienisprātis, ka patlaban dzērājšoferu arests kā soda veids ir saglabājams, jo tas ir efektīvs.

Sanāksmes dalībnieki arī sprieda, ka, iespējams, viens no līdzvērtīgiem variantiem varētu būt transportlīdzekļa konfiskācija, kas arī varētu būt efektīva.

TM aģentūrai LETA skaidroja, ka administratīvos sodus Latvijā patlaban piemēro saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu, kas tika radīts padomju laikos un joprojām daļēji atspoguļo padomju izpratni par sodu sistēmu.

Tādējādi TM rosinātās pārmaiņas ir vērstas uz demokrātiskai un tiesiskai valstij atbilstošas sodu sistēmas ieviešanu. TM arī uzsvēra, ka ideja par atteikšanos no administratīvā aresta guvusi atbalstu ne tikai valdībā, bet arī Saeimā 2016.gadā, kad otrajā lasījumā ticis pieņemts likumprojekts “Administratīvo pārkāpumu procesa likums”, kas neparedz tādu soda veidu kā administratīvais arests.

TM pārstāvji norādīja, ka patlaban aktīvi tiek strādāts pie risinājumu, kas paredzēs adekvātu un efektīvāku ietekmēšanas līdzekli personām, kas vada transportlīdzekļus reibumā.

TM arī uzsvēra, ka ārsti, kas strādā ar atkarības jautājumiem, kopumā atzīstot, ka administratīvais arests nav efektīvs līdzeklis cīņā ar dzērājšoferiem. Par to liecinot pētījumi, kuros atklājies, ka persona, kas ir pieķerta, braucot reibumā, pirms tam ir vadījusi mašīnu reibumā vidēji 23 reizes. Tas apliecinot, ka šī problēma lielākoties ir saistīta ar alkohola atkarības jautājumu, un valsts nevarot atkarības problēmu atrisināt ar formālu soda piemērošanu.

Reklāma
Reklāma

Šajā likumprojektā paredzēta arī iespēja uz ceļa dzērājšoferim izņemt mašīnu, lai nodrošinātu, ka pēc pārkāpuma konstatēšanas pārkāpējs neturpinās braukt. Kā papildus instruments cīņā par ceļu satiksmes drošību atsevišķos gadījumos tiks paredzēta iespēja konfiscēt pārkāpēja transportlīdzekli, atzīmēja TM.

TM skaidroja, ka jaunais likums varētu stāties spēkā no 2020.gada janvāra, bet precīzs termiņš būs atkarīgs no Saeimas lēmuma.