Foto – Timurs Subhankulovs

Top jauni mācību materiāli 0

“Mēs strādājam kopā, bet katrs veicam savu uzdevumu. Nav tā, ka galvenais ir skolotājs vai galvenais ir skolēns,” sacīja Valmieras 5. vidusskolas skolnieks Lauris Jančevskis, stāstot par to, kā sokas sadarbība ar skolotājiem, izstrādājot digitālu mācību materiālu informātikā.

Reklāma
Reklāma

 

“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

Līdz pagājušās nedēļas nogalei Valmieras 5. vidusskolā 15 skolēni un tikpat skolotāju no visas Latvijas – Krāslavas, Smiltenes, Mārupes u. c. – vērtīgi pavadīja laiku nometnē “Skola nākotnei”. Tajā viņi kopā izstrādāja digitālos mācību materiālus informātikā, matemātikā, ķīmijā, fizikā un bioloģijā. Drīzumā tie būs brīvi pieejami internetā ikvienam interesentam. Par kādām tēmām digitālo materiālu skolām trūkst, nometnes rīkotājiem zināja teikt priekšā Latvijas Universitātes Matemātikas un dabaszinātņu izglītības centrs. To, kurās skolās ir aktīvi skolotāji, kurus vērts uzaicināt uz nometni, arī ieteica centrs, Latvijas Informātikas skolotāju asociācija un citas organizācijas.

Nometni rīkoja un finansēja uzņēmums “Samsung Electronics”. Digitālie materiāli tika izstrādāti, izmantojot šā uzņēmuma radītās tehnoloģijas. Turklāt pēc nometnes Valmieras 5. vidusskolā paliks 30 planšetdatori un interaktīvā tāfele, kas savienota ar katru klasē esošo digitālo tāfeli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nometnes sākumā skolēniem un skolotājiem tika nodrošināta apmācība planšetdatoru lietošanā, lekcijas par video veidošanu, fotogrāfiju izmantošanu, programmēšanu. Taču liels nometnes ieguvums ir arī tas, ka tajā skolēniem bija iespēja skolot skolotāju, bet pedagogiem – mācīties ko jaunu no saviem skolēniem. No katras projektā iesaistītās skolas bija ieradušies pāri: skolēns un skolotājs. Skolēns var skolotājam pastāstīt, kā mācību materiāls veidojams, lai būtu bērniem un jauniešiem vieglāk uztverams. Skolēns bieži vien pedagogu spējis arī pamācīt, kā noderīgāk izmantot jaunākās informācijas tehnoloģijas. Tikai informātikas skolotājas teica, ka šajā ziņā viņām skolēnu padomi nav bijuši nepieciešami – pašas varētu tikt galā. Arī digitālos mācību materiālus šīs pedagoģes gatavojušas jau iepriekš. “Šī nometne man ļāva ieraudzīt, ka vienu un to pašu uzdevumu var veikt dažādos veidos,” atzina Valmieras 5. vidusskolas direktores vietniece informātikā Vidaga Āboliņa. Informātikas grupas dalībnieki gatavoja digitālo mācību materiālu par tēmu “Izklājlapu lietotnes pielietošanas iespējas”. 


Gulbenes novada valsts ģimnāzijas skolnieks Hārdijs Nogobads uzskata, ka izstrādātais digitālais mācību materiāls ķīmijā “Molmasa, moli un mikropasaule” palīdzēs skolēniem uztvert šo gana sarežģīto mācību priekšmeta tēmu. Materiālā ir gan animācija, gan video. Hārdijam nometnē vislabāk patikusi iespēja iepazīties ar jauniem draugiem un kopīgi veiktie ķīmijas eksperimenti.

Klasē, kas nodota bioloģijas mācību materiālu veidotāju ziņā, toties rosījās dzīva radība – makšķernieku veikalā iegādātas Kalifornijas sliekas. Tās te nonākušas tāpēc, ka tapa mācību materiāls par slieku dzīvi ekosistēmā. Sliekām ierādīta dzīvesvieta divās ar dažādiem dabas materiāliem piepildītās PET pudelēs. Vienā tika liets dīķa, otrā krāna ūdens. Vēlāk noskaidrosies, vai ūdens izvēle ietekmējusi slieku dzīves kvalitāti. Lai uzskatāmāk parādītu slieku ikdienu un to, kā tās ražo biohumusu, uzfilmēta filmiņa, kurā gan aktrises bija nevis īstās, bet no plastilīna izveidotas sliekas.

Savukārt matemātikas grupas dalībnieki gatavoja mācību materiālus par trīsstūriem, piemēram, uzņēma filmiņu, kurā skaidrots, kā aprēķināt trīsstūra laukumu. “Te varējām pārliecināties, ka planšetdators nav tikai spēļmantiņa; to var lieti izmantot darba procesā,” teica Brocēnu vidusskolas skolotāja Olita Ļitvinova. Piemēram, veidojot filmu par trīsstūriem, planšetdators izmantots arī kā filmēšanas kamera.

Reklāma
Reklāma

“Šīs tehnoloģijas neko nedod, ja cilvēki tās nemāk pilnvērtīgi izmantot,” piebilda “Samsung Baltics” pārstāve Iveta Bojāre. “Taču skolai mūsdienu tehnoloģijas var dot ļoti daudz un to gribējām nometnē parādīt.”

Nometnes organizatori cer, ka Valmierā iegūtās zināšanas digitālo materiālu veidošanā nometnes dalībnieki nodos saviem kolēģiem un skolasbiedriem. Taču ieguldīt izglītības attīstībā “Samsung Baltics” plāno trīs gadu garumā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.