Izvēloties našķus, pircēji aizvien vairāk pievērš uzmanību to sastāvam, tomēr cukura, tauku vai sāls samazinājumu patērētāji pieņem, ja kārums vienlaikus saglabā labu garšu.
Izvēloties našķus, pircēji aizvien vairāk pievērš uzmanību to sastāvam, tomēr cukura, tauku vai sāls samazinājumu patērētāji pieņem, ja kārums vienlaikus saglabā labu garšu.
Foto – Ieva Čīka/LETA

Arī pēc krīzes saldina dzīvi. Vislabāk veicas kūku cepējiem: tortes pērk vairāk, jo vairāk svin 1

“Tortes pērk vairāk, jo vairāk svin! Varbūt pēc krīzes cilvēki grib vairāk svinēt, īpaši ģimenes lokā,” savus novērojumus un pārdomas atklāj SIA “Pellija A” menedžere Sigita Miķelsone.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Spriežot pēc “firmas.lv” apkopotās informācijas, saldumu tirgū līderi nav mainījušies – joprojām pirmajā trijniekā ir “Staburadze”, “Adugs” un “Laima”. Te gan jāvieš skaidrība, ka “Staburadze” un “Laima” apvienoti sava īpašnieka uzņēmumā “Orkla Confectionery & Snaks Latvija”, kurā iekļaujas arī zīmoli “Selga”, “Ādažu čipsi” un “Tafel”. Lai arī gads nozarē nav bijis vienkāršs, pēc apgrozījuma var secināt, ka vislabāk veicies tieši kūku cepējiem.

Iegulda ražošanā

“Pellija A” šogad pārcēlusies uz jaunām telpām Ķekavā, kur atvērts jauns cehs. Tas prasījis nopietnas investīcijas, bet “Pellijas” menedžere konkrētu investīciju apjomu neatklāj. Jaunajā cehā būšot iespējams palielināt ražošanas jaudas un paredzams, ka arī nākotnē tortu un kūku saražos vairāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērn “Pellija A” ieņēmumus palielināja par 11% salīdzinājumā ar gadu iepriekš un šogad arī varētu būt pieaugums pret iepriekšējo gadu. Miķelsone uzskata, ka galvenokārt tas noticis, pateicoties eksporta apjomu kāpumam. “Pellijas” kūkas tiek eksportētas uz ASV un ES valstīm – Vāciju, Lielbritāniju, Īriju. Īpaši labi sokas tirdzniecība ASV, uz kurieni pašmāju uzņēmums sūta saldētās kūkas.

Pieaugums vērojams arī “Staburadzes” kūkām un tortēm. Šā gada trešajā ceturksnī zīmola “Staburadze” tradicionālo toršu noiets audzis par 11% salīdzinājumā ar 2015. gada trešo ceturksni, atklāj uzņēmuma pārstāve. Tas rāda, ka Latvijas iedzīvotāji novērtē “Staburadzes” produktus un izvēlas tortes un kūkas celt galdā kā lielākos, tā mazākos svētkos. “Pieprasījuma pieaugums pēc tortēm parāda, ka cilvēki aizvien vairāk svin personiskus ģimenes svētkus, kā arī ar tortes celšanu galdā atzīmē Latvijas valsts svētkus un citas svētku dienas,” komentē Lineta Mikša. Svētku mēnešos toršu noiets dubultojas salīdzinājumā ar citiem mēnešiem – tā tas bija arī šā gada novembrī – Lāčplēša dienas un Latvijas Republikas proklamēšanas gadadienas mēnesī. Tieši “Staburadzes” saldētās tortes tiek eksportētas jau vairāk nekā trīs gadus zem zīmola “Old Town Bakery” uz Vāciju, ASV, Lielbritāniju, Īriju, Kaļiņingradu, Kanādu, Itāliju, Austrāliju. Pozīciju stiprināšanu tirgū ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs kā šī gada lielāko izaicinājumu nosauc “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāve Lineta Mikša. Uzņēmums galvenokārt koncentrējas uz ilgtermiņa attiecību veidošanu esošajos sadarbības tirgos – Krievijā, Baltkrievijā, ASV, Vācijā, Izraēlā, Lielbritānijā un citās valstīs.

Kopš uzņēmums iekļāvies “Orkla” koncernā, kopējās investīcijas ir sasniegušas vairāk nekā 10 miljonus eiro. Šogad kompānija stiprinājusi zīmola “Laima” pozīcijas piena šokolādes segmentā, investējot 1,5 miljonus eiro. Šogad “Laima” laidusi klajā jaunu piena šokolādes līniju “Tagad”, kas 2016. gada pirmajā pusgadā nodrošināja piena šokolādes tāfelīšu pārdošanas apjoma pieaugumu. Zīmols “Selga” papildinājis produktu klāstu ar jauna veida produktiem – glazētām vafelēm, dubultajiem cepumiem un sāļajām vafelēm, taču, kā pārliecinājās “LA”, daļa jauno produktu koncerna ietvaros ražoti nevis Latvijā, bet Zviedrijā.

Lineta Mikša novērojusi, ka patērētāji arvien vairāk pievērš uzmanību sabalansētam uzturam. Tāpēc uzņēmums, pielāgojoties pieprasījumam un ņemot vērā tendences, piedāvā patērētājiem atbilstošus jaunumus – piemēram, viens no jaunākajiem produktiem ir “Ādažu čipsu” pilngraudu kraukšķi. “Kopumā sāļo un saldo uzkodu industrija pēdējo gadu laikā attīstās stabili, ar augošu tendenci. Šo izaugsmes vidi veido vairāki komponenti, tostarp tas, ka Latvijas cilvēki kļūst arvien izvēlīgāki un prasīgāki attiecībā pret produktu kvalitāti, tomēr ir daži aspekti, kuriem patērētāji pievērš uzmanību, piemēram, sāls, tauku un cukura samazinājums, bet tikai tad, ja izdodas saglabāt labu produkta garšu, jo šajās kategorijās pats svarīgākais ir tieši produkta garša, turklāt klienti vēlas izmēģināt arvien kaut ko jaunu, tādēļ šis tirgus kļūst arvien mainīgāks un ātrāks,” klāstīja Lineta Mikša.

Reklāma
Reklāma

Arī “Pellija A” pārstāve neslēpj, ka uzņēmums cenšas pielāgoties pircēju vajadzībām un gatavo produkciju pēc iespējas dabiskāku, bez E vielām. “Izejvielas cenšamies pirkt Latvijā – krējumu, biezpienu, miltus. Viena no populārākajām ir plūmju torte bez mākslīgajām E vielām,” stāsta Miķelsone. Tiesa, joprojām pircējiem veikalos ir svarīgas cenu akcijas, kuru laikā pārdošanas apjomi pieaug – tas pašlaik vērojams ar pircēju iecienītāko torti “Umka”.

Trifeles izplešas

Latvijā lielākā šokolādes trifeļu ražotāja “Pure Chocolate” mārketinga direktore Ieva Ostrovska novērojusi būtisku tendenci, kas redzama jau vairākus gadus – rūpes par veselību un atbildīgs patēriņš, piemēram, produkts izgatavots no “GMO free” vai “Firetrade” sertificētām izejvielām. “Palielinoties diabēta saslimšanai, aktuāli kļūst produkti ar samazinātu cukura daudzumu, piemēram, “Pure Chocolate” bez cukura trifeļu kolekcija. Arvien populārāka kā Latvijā, tā arī aiz Latvijas robežām kļūst tumšā šokolāde,” tendences skaidro Ostrovska.

Viņa atklāj, ka 2016. gads “Pure Chocolate” bijis ļoti veiksmīgs. Eksporta apgrozījums kāpināts par 60% un šobrīd Pūrē ražotās trifeles var iegādāties jau vairāk nekā 30 valstīs. Papildus jau esošajiem eksporta tirgiem klāt nākušas vairākas jaunas valstis – šogad Pūres trifeles var iegādāties arī Izraēlā, Slovākijā, Ķīnā, Korejā un Jaunzēlandē. Sākot ar šo gadu, “Pure Chocolate” produkti pieejami arī Rīgas lidostā un uz “Tallink” kruīza kuģiem. Šogad šokolādes trifeļu ražotājs investējis vairāk nekā 125 tūkstošus eiro jaunas produkcijas līnijas izstrādē, kas ļaus radīt jaunus produktus un inovatīvus iepakojumus, palielinot pārdošanas apjomus un paplašinot eksportu. Galvenais 2017. gada mērķis ir paplašināt eksportu, iepazīstinot dažādu pasaules valstu patērētājus ar izcilas kvalitātes garšu, kas radīta Latvijā, neslēpj Ostrovska. Viņa sola arī Latvijas patērētājus lutināt ar jauniem produktiem. Proti, jau šogad veikalu plauktos parādīsies jauns saldējums, šokolādes tortes un šokolādes tāfelītes. Paralēli tiek strādāts pie jaunām garšām un jaunas zīmola koncepcijas, lai jau janvārī, pateicoties LIAA atbalstam, tās prezentētu lielākajā pasaules saldumu industrijas izstādē ISM, kas katru gadu notiek Ķelnē.

Ražotāji ir vienisprātis – saldumu tirgus ir augošs, jo pircēji ne tikai krīzes laikā, bet arī, ekonomikai augot, izvēlas sevi palutināt ar kādu saldo našķi.