Mobilā versija
+19.6°C
Kristīne, Kristīna, Krista, Kristiāna, Kristiāns
Svētdiena, 23. jūlijs, 2017
2. marts, 2017
Drukāt

“Ulmann”: kā top savvaļīgas bikses un kleitas drosmīgajiem (7)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Zīmola "Ulmann" veidotāja Ruta Garklāva pati demonstrē modelētos tērpus.

Vērtējums

Radošs duets, drosmīgs zīmols
Elīna Berklava, veikala "M50" līdzīpašniece. "Radošs duets un zīmols, kas drosmīgi iet uz priekšu un organiski korelē arī savu dzīvesstilu un filozofiju. Tas ir iekodēts drēbēs – atstājot patīkamu sajūtu un pārsteigumu, kā var pārstrādāt un sakombinēt dažādas lietas. Arī mūsu veikalā ir fanu pulks, kas atgriežas pēc jaunas kleitas zīmola koncepta, unikalitātes un "upcycling" dēļ."

Modes dizaina zīmols “Ulmann” ir Ulmaņu ģimenes darbošanās. Ruta Garklāva nodarbojas ar produkta organizatorisko pusi, dizaina radīšanu un šūšanu. Kārļa Ulmaņa pārziņā ir zīmolvedība un grafiskās identitātes veidošana.

Straujās modes maiņas nosaka lietu ātru nonākšanu miskastē. Lai vides piesārņojumu samazinātu, iedzīvotāji aizvien vairāk pievērš uzmanību iespējai izmantot apģērbu ilgāk.

“Var izdalīt trīs svarīgas apģērbu radīšanas jomas: “upcycling” (otrreizējā izmantošana), “recycling” (pārstrāde) un “sustainable design” (ilgtspējīgs dizains). “Recycling” ir pārstrāde, kad tiek izmainīts lietas agregātstāvoklis un radīts pilnīgi jauns produkts. Piemēram, no tekstila atkritumiem tiek izveidots jauns pavediens, no kā var radīt jaunus audumus, matraču pildāmo materiālu, saveltu tekstilu u.tml. No otrreiz radītajām šķiedrām un pavedieniem tiek radīti jauni audumi ar ilgtspējīgu dizainu. “Upcycling” ir drēbju otrreizējā izmantošana, ķīmiski nemainot priekšmetu sastāvu, bet gan formu, izmantojot audumu pārpalikumus, tekstila atgriezumus, jau gatavus apģērbus. “Ulmann” gadījumā pārsvarā izmanto bikses un vintage tekstila atgriezumus. Šo konceptu arī var izvērst dažādos veidos un izmantot, piemēram, kādu fabriku audumu atgriezumus,” stāsta Kārlis Ulmanis.

“Savu zīmolu “Ulmann” dēvējam par “upcycled nutty clothing” jeb latviski – pārstrādātas savvaļīgas drēbes. Nodarbošanās ar otrreizēju lietu izmantošanu ir mans izaicinājums, ko es šeit un tagad varu darīt, lai pasauli sev apkārt kaut nedaudz padarītu labāku,” stāsta dizainere Ruta Garklāva.

“Es esmu tā, kas nolemj, kas notiek manā ikdienā. Tur ietilpst mana izpratne par lietotu apģērbu iegādi, kas ne tikai ir atbildīgāk un ekonomiski izdevīgāk, bet arī individuālāk un kaut kādā ziņā arī audzinošāk. Man šķiet, ka pasaulē jau ir saražots pārāk daudz apģērba. Ir daudz gatavu apģērbu un skaistu, kvalitatīvu materiālu, kurus izmantot, taču tas, ko redzu, piemēram, lietotu apģērbu veikalos, mani pārsteidz un arī iedvesmo radīt.

Foto - www.ulmann.lv

Vienmēr projektos esmu pārsvarā izmantojusi to, kas jau bijis pieejams, – krājumus no vecmāmiņas un mammas skapja vai kādu draugu atdotie materiāli. Bikšu pāršūšana sākās nejauši, bet turpinājās jau apzināti, pārveidojot to, kas ir, lai izveidotu atkal par valkājamu un ērtu produktu. “Ulmann” pirmais un ilgu laiku arī vienīgais produkts bija bikses. Tāpēc arī sākotnēji zīmola nosaukums bija ulmaņbikses. Tās ir uniseksa harēmbikses ar pazemināto stakli, kurām par pamatu parasti izmanto vai nu uzvalka bikses, vai džinsa bikses. Man likās svarīgi galvenokārt apģērbt vīriešus. Sākotnēji viss bija tikai hobijs ar zaļu ievirzi. Pēc tam nāca izpratne par to, kādu ceļu esmu izvēlējusies, man tas ir svarīgi sajūtu līmenī, nevis biznesa ciparos. Tagad pēc sešu gadu aktīvas darbošanās hobija līmenī tā ir mana ikdienas pamata nodarbošanās. Pašreiz galvenie “Ulmann” produkti ir harēmbikses, kleitas no biksēm un vīriešu krekli no kokvilnas/lina auduma, aizkariem, gultasveļas, gald­autiem u.tml. Tāpat vilnas jakas no biksēm, audumu pārpalikumiem, aizkariem un svārkiem. Ikdienā ar to arī nodarbojos, meklēju materiālu, izvērtēju un mazgāju. Tad dizainēju, šuju un arī pārdodu.

Visi mani radītie apģērbi ir domāti drosmīgām personībām. Piedomāts par ērtumu, kam nāk klāt arī zaļais koncepts… Nesen esam atvēruši e-pārdotavu www.ulmann.lv,” smaida Ruta.

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Malači !!! Katram sava gaume un sirds darbs. Daudzi Jūs nesapratīs, ir pieraduši pucēties pēc standarta. Lai Jums viss izdodas 🙂

  2. “Sajūtu līmenī”? Kādēļ ne, ja gaumes latiņa nošļukusi kā ulmaņbikšu stakle? Dizainerei piestāv …

  3. Dāma un kungs laikam nosprieduši, ka ar “zaļganuma” mērci var notirgot pēdējo… m.ēslu, atvainojiet. Harēmbikses ar pazeminātu stakli VĪRIETIM? :DDD Attēlos arī ir tik bezgaumīgas lupatas, ko ne es, ne mans vīrs nevalkātu.

    Apģērbam nav jābūt dārgam (maksā parasti par zīmolu vai pieblefotu “zaļumu”), bet kvalitatīvam un gaumīgam gan. Šīs lupatas tādas nav. Ērtas? Neizskatās.

  4. Kas tur tik drosmīgs?
    Šādas vai līdzīgas bikses tika savulaik radītas jātniekiem (uz zirga!) un viss.

  5. Tērpi atstāj nevīžības un prastuma iespaidu. Lai arī par gaumi nestrīdas,tomēr… Un daži izskatās ļoti neērti lietošanā. Vai tiešām ir ļaudis,kas tādus pērk? Droši vien,ka arī maksā ne lēti.

  6. nu ļoti skaisti – harēmbikses ar pazeminātu stakli vīrietim. Sevi cienošam vīrietim jau nu gan tādās nevajadzētu cilvēkos rādīties

  7. pie tadas dzives un algas loti piestav

Draugiem Facebook Twitter Google+