Foto – LETA

Tranzīta nozare min Loginova atkāpšanās iemeslus 5

Tranzīta nozarē atzinīgi vērtē Rīgas brīvostas ilggadējā pārvaldnieka Leonīda Loginova paveikto, savukārt no nākamā vadītāja sagaida jaunu pieeju ostas pārvaldībā.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Lasīt citas ziņas

Latvijas Ostu asociācijas izpilddirektors Kārlis Leiškalns aģentūrai LETA norādīja, ka “skaitļi runā paši par sevi”. Ja ostas kravu apgrozījumu kopš 1990.gadu beigām ir izdevies palielināt vairākas reizes, tam sasniedzot aptuveni 40 miljonus tonnu, tad strādāts veiksmīgi.

Viņš uzsvēra, ka Loginovam bija liela nozīme ostas attīstībā, realizējot infrastruktūras projektus un piesaistot kravas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Leiškalns pieļāva, ka Loginova aiziešana no amata varētu būt saistīta ar psiholoģisku nogurumu, ņemot vērā, ka ostas pārvaldnieks ir “ass un tiešs” un tieši tāpat pret viņu vērsās citi.

Vienlaikus Leiškalns atzīmēja, ka jaunajam ostas pārvaldniekam būs daudz izaicinājumu saistībā ar kravu piesaisti, izpratni par ostas darbību un kontaktu dibināšanu.

Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš aģentūrai LETA pauda, ka Loginova laikā bija daudz pozitīvu un negatīvu lietu – diezgan līdzīgā skaitā. “Ja cilvēks ir varējis noturēties amatā tik ilgi, tad komunikācijas spējas un līdzsvara sajūta ir vienkārši izcila,” piebilda Krūmiņš.

Lai arī kravu apgrozījums Rīgas brīvostā ir audzis būtiski, pēc asociācijas vadītāja teiktā, ir daudzi projekti, kas nav “piezemējušies Rīgā”, tā vietā izvēloties kaimiņvalstu ostas – galvenokārt saistībā ar konteinerpārvadājumiem un augstas pievienotās vērtības kravām.

Krūmiņš pauda, ka no nākamā ostas pārvaldnieka sagaida jaunu pieeju kravu operatoru piesaistē Rīgas ostai atbilstoši Eiropas un pasaules tirgus prasībām – pārdošanas paņēmieni un piedāvājumu veidošana pēdējos 10 gados esot ļoti mainījusies. Ja agrāk kravu operatori vērsās pie ostām, tad patlaban ostām jāvēršas pie kravu operatoriem.

Viņš piebilda, ka kopumā sagaida enerģiskāku pieeju starptautiskajā arēnā no nākamā ostas pārvaldnieka.

Reklāma
Reklāma

Savukārt bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (“Vienotība”), kura ministrēšanas laikā bija mēģinājums atcelt Loginovu no amata, aģentūrai LETA atzīmēja – lai arī savstarpējā komunikācija ne vienmēr bijusi veiksmīga, viņš augstu vērtē Loginova paveikto amatā.

Matīss klāstīja, ka ilgu laiku Loginovs ir strādājis veiksmīgi, lai gan pēdējos gados bijušas problēmas ar Valsts kontroli, daļu no kuras pārmetumiem tiesa atzinusi par nepamatotiem.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka patlaban Rīgas brīvostai jāatrod profesionāls, nepolitisks un rietumniecisks vadītājs, kurš varētu aktīvi strādāt pie jaunu kravu un investoru piesaistes, vairāk raugoties Eiropas, nevis NVS valstu virzienā.

Bijušais ministrs piebilda, ka atalgojuma līmenis Rīgas brīvostā nav problēma, tāpēc jāizmanto iespējas un jāpiesaista spēcīgs pārvaldnieks ar pieredzi nozarē.

Kā ziņots, Rīgas brīvostas valde saņēmusi Loginova iesniegumu ar lūgumu no šā gada 10.marta viņu atbrīvot no amata. Ostas valde pieņēmusi iesniegumu un uzdevusi ostas pārvaldei līdz nākamajai valdes sēdē 22.februārī izstrādāt kārtību, kādā tiks izraudzīts jaunais Rīgas brīvostas pārvaldnieks. Plānots jauno pārvaldnieku meklēt konkursā.

Atbilstoši Rīgas brīvostas likumam ostas pārvaldnieku amatā ieceļ un no amata atbrīvo ostas valde pēc saskaņošanas ar satiksmes ministru.

Loginovs Rīgas brīvostas pārvaldnieks ir kopš 1998.gada pavasara.