Trēziņš: stingrāku sankciju pret Krieviju gadījumā zaudēsim trešdaļu autopārvadājumu kravu 9

Stingrāku sankciju pret Krieviju ieviešanas gadījumā Latvijas autopārvadātājiem kravu apjoms varētu samazināties par vienu trešdaļu vai vairāk, biznesa portālam “Nozare.lv” prognozē asociācijas “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

“Grūti ir prognozēt, bet domāju, ka iespaidos nopietni. Arī krīzes laikā 1998.gadā zaudējām gandrīz trešdaļu kravu,” uzsver asociācijas vadītājs. Viņš norāda, ka tranzītu Krievija var novirzīt uz savām ostām, saviem pārvadātājiem, bet scenāriji varot būt dažādi.

Autopārvadātājiem tāpat kā “Latvijas Dzelzceļam” tranzīta kravu īpatsvars ar Krieviju ir augsts – no 75% līdz 80%. Līdz ar to pārvadātāji patlaban uzmanīgi skatoties, kas notiek kaimiņvalstī, jo ir neziņa, kā būs ar pārvadājumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ir skaidrs, ka šogad autopārvadājumu jomā pieauguma nebūs, labākajā gadījumā kravu pārvadājumi būs tādā pašā līmenī kā pagājušajā gadā,” uzsver Trēziņš.

Kā ziņots, situāciju Ukrainā patlaban ir būtiskākais risks Latvijas ekonomikas izaugsmei, teikts valdībā izskatītajā Ekonomikas ministrijas progresa ziņojumā “Par Latvijas nacionālās reformu programmas “Eiropa 2020″ stratēģijas kontekstā īstenošanu”.

Lai nodrošinātu stabilu izaugsmi, investīciju loma kļūs arvien svarīgāka, akcentēts ziņojumā. Vēl jo vairāk to apstiprina rūpniecības apakšnozarēs vērojamās augstās vai pat maksimālās jaudu noslodzes, kas liecina par nepieciešamību investēt.

Svarīgs faktors, kas noteiks turpmākās ekonomikas tendences, ir ārējā vide. Latvijas galveno tirdzniecības partneru izaugsme tiešā veidā ietekmē eksporta apjomus.