Tiklīdz krāsojums ir sabojāts, ceļš rūsai ir vaļā.
Tiklīdz krāsojums ir sabojāts, ceļš rūsai ir vaļā.
Foto – Indulis Burka

Trīs auto ienaidnieki – mitrums, sāls un gaiss 0

Diemžēl no automašīnas rūsēšanas mūsu platuma grādos nav pasargāts neviens. Mitruma un it īpaši sāls ietekmē metāls agri vai vēlu sāk rūsēt. Materiāli, ar kuriem kausē sniegu uz ceļiem, ar laiku saēd pat visizturīgākos pārklājumus. Savu daļu piesviež arī skrāpējumi, nobrāzumi, iespiedumi, akmeņu triecieni, neizžuvuši dubļi un kondensāts, no kura nav iespējams automašīnu pasargāt.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
Lasīt citas ziņas

Tomēr, veicot profilakses pasākumus, iespējams rūsas apetīti mazināt. Skaidro autocentra “Stārastāni” vadītājs Ģirts Pauriņš: – Rūsu apturēt nebūt nav tik vienkārši, kā šķiet pirmajā mirklī, kaut gan autoķīmijas tirgotāji piedāvā visai plašu līdzekļu klāstu, sākot no īpašām gruntīm un beidzot ar špaktelēm un pretkorozijas mastikām. Lai saprastu, kas tieši jādara, jānovērtē automašīnas stāvoklis, paturot prātā galvenos rūsas rašanās iemeslus – mitrumu, sāli un gaisa piekļuvi, jo rūsa būtībā ir dzelzs oksīds, turklāt metāla rūsēšana ir dabisks process. Pretkorozijas apstrādes vēlamais rezultāts ir izolēt korozijai pakļautās metāla daļas no agresīvās vides.

Neatlikt uz vēlāku laiku

Turklāt nevajag gaidīt mirkli, kad ikgadējās tehniskās apskates laikā aizdomu mākts inspektors ar irbuli izbakstīs caurumu automašīnas konstrukcijās. Jāpievērš uzmanība pašām pirmajām rūsas pazīmēm – sīkiem brūnas krāsas punktiņiem transportlīdzekļa krāsojumā. Ja nekas netiks darīts, tie sāks savu uzvaras gājienu visā automašīnā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savulaik bija anekdote, ka Opel markas braucamie rūsē, turklāt skaļi! Tagad to var teikt par citām automašīnu markām. Iespējams, tāpēc, ka automobiļu ražotāji cenšas samazināt izmaksas un ekonomē uz visdažādākajām lietām, arī uz metāla kvalitāti un virsbūves pretkorozijas apstrādes paņēmieniem. Ražotājam ir izdevīgi, ka ik pēc pieciem gadiem tiek pirkta jauna automašīna, nevis tā tiek ekspluatēta gadus divdesmit.

Rūsas apturēšana un iekonservēšana ir visai dārgs pasākums, tāpēc jāapsver, cik ilgi plānojat ar konkrēto automašīnu braukt. Varbūt remonta izmaksas ir līdzvērtīgas citas, mazāk bojātas iegādei. Tāpat jāsaprot, vai remontu spēsiet veikt paša spēkiem vai būs jānolīgst meistars.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.