Ekonomika

Trīs līderi un viņu stāsti: tiem, kuri meklē iedvesmu 16


Andre Agasi
Andre Agasi
AFP

Nav vienas veiksmes receptes, taču ir pieredzes, kuras gadu gaitā aprobējuši pasaules mēroga biznesa līderi un kuras var noderēt ikvienam, uzskata “BIG Media” izpilddirektore Solvita Kabakova. Oktobrī Helsinkos “Nordic Business Forum/Finland” laikā “BIG Media” parakstīja sadarbības līgumu ar foruma “Nordic Business Forum” vadītājiem un kļuva par “Nordic Business Forum” pārstāvi Latvijā.

16.janvārī Stokholmā notiks “Nordic Business Forum”, kur ik gadu tiekas teju 6000 augstākā līmeņa vadītāju un uzņēmēju no 30 valstīm. Trīs cilvēki, par kuriem varat izlasīt, nākamgad janvārī piedalīsies forumā. Runātāju vidū būs tādi pasaulē slaveni uzņēmēji kā “Airbnb” globālais viesmīlības vadītājs Čips Konlejs, tenisa zvaigzne, uzņēmējs un filantrops Andrē Agasi, “YouTube” dibinātājs un uzņēmējs Čads Hērlijs, Hārvada universitātes lektore un rakstniece Šeila Hīna un citi.

Andrē Agasi: atceries, ka savas dzīves autors esi tu pats

Bijusī pasaules pirmā rakete, kopš aiziešanas no lielā sporta 2006.gadā, ir pievērsies uzņēmējdarbībai un izglītības sistēmas uzlabošanai. Viņa privātais fonds vairāk nekā 20 gados šim mērķim ir piesaistījis teju 200 miljonus ASV dolāru.

“Manā dzīvē bija brīdis, kad es pats vairs nezināju kurp eju, tāpēc nācās raudzīties atpakaļ un atgādināt sev, kas es biju un par ko vēlējos kļūt. Es nebiju pats savas dzīves stāsta daļa, jo to vadīja citi. Pēc šīs apjausmas mana personīgā filozofija būtiski mainījās – es kļuvu par savas dzīves noteicēju. Lai arī manas izvēles ne vienmēr bija pašas gudrākās, taču tās bija manas. Tajā brīdī, es apjautu, ka teniss ir darbs nevis dzīve un mana ikdiena ir mana dzīve. Es sapratu, ka darot darbu, kas palīdz citiem uzlabot viņu dzīves, ir tas, kas palīdz man justies labi pirms aizmiegu,” sacīja Agasi.


Čads Hērlijs: lai radītu kaut ko nebijušu, ir jātic saviem instinktiem

2005.gadā Čads Hērlijs kopā ar saviem domubiedriem saskatīja brīvu nišu ar potenciālu –interneta vidē nebija ērtas vietnes, kur uzglabāt un dalīties ar video. Tā dzima “YouTube”. 11 gadus un vairākus miljardus video vēlāk, Hērlijs ir viens no bagātākajiem cilvēkiem pasaulē.

“Inovācijas dzimst tad, ja mēs ticam savai intuīcijai un instinktiem, pārvarot savas šaubas un bailes no kritikas. Ir vienkārši jāsāk, pat nezinot, vai tas, ko dari ir pareizi. Taču vissvarīgākais inovatīva biznesa pamatelements ir elastīgums, jo mana pieredze liecina, ka veiksmīgākie interneta biznesi ir sākušies ar konkrētu ideju, kas attīstītās tālāk, uzklausot reālu lietotāju atsauksmes,” tā savā uzrunā Londonas Karaliskajā mākslas akadēmijā sacīja Hērlijs.


Čips Konlejs: radiet vidi, kurā cilvēki jūtas laimīgi, un panākumi sekos

Bijušais “Joie de Vivre” (“Dzīvesprieks”) viesnīcu ķēdes dibinātājs un vadītājs, tagadējais “Airbnb” globālais viesmīlības vadītājs Čips Konlejs uzskata – veiksmes panākuma atslēgas slēpjas laimē. Proti, uzņēmumu galvenais uzdevums ir radīt vidi, kurā klienti un darbinieki jūtas laimīgi. Tam savukārt sekos “taustāmie” rezultāti – peļņa, klientu skaita pieaugums, darbinieku apmierinātība.

“Reiz 17 gadīgajam Butānas karalim kāds Indijas žurnālists jautāja, kāds ir jūsu valsts IKP rādītājs? Uz ko karalis atbildēja, ka, viņaprāt, IKP tiek piešķirta pārāk liela nozīme, daudz svarīgāka ir iedzīvotāju kopējā laimes sajūta. Un vēlāk valdība šādu politiku arī sāka īstenot – rūpēties par to, lai radītu vidi, kur butānieši varētu būt laimīgi. Tas savukārt palīdzēja valdībai mierīgi, bez pretestības īstenot reformas,” šādu piemēru Konlijs stāstīja savā TED Talks uzrunā.

LA.lv