Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
13. aprīlis, 2016
Drukāt

Trīs mēnešos par braukšanu reibumā sodīti gandrīz 600 velosipēdistu

Foto - FotoliaFoto - Fotolia

Old bicycle and picnic snack on checkered blanket on grass in park

Sākusies aktīva velosezona un parādījusies jauna problēma – daudzi velosipēdistu brauc dzērumā. Šogad trīs mēnešos par braukšanu reibumā sodīti gandrīz 600 velosipēdistu, trešdien vēstīja LNT raidījums “900 sekundes”.

Turklāt viņu skaits būtiski neatpaliek no autovadītājiem – šajā pašā laikā par braukšanu reibumā sodīti 850 autovadītāji, liecina statistika.

Kā norāda profesionāls velosportists Vitālijs Balodis, šie cilvēki apdraud arī citus satiksmes dalībniekus: “Viņi apdraud ne tikai autovadītājus, bet arī velovadītājus. Tāpat arī mātes, kuras pastaigājas ar bērniem pa velo celiņiem, parastus gājējus. Noteikti jāķer, jo viss ir labi, kamēr kaut kas notiek. Vienreiz izbrauks, nekas nenotiks, bet otrais nobrauks kādu, ar to viss arī beigsies.”

Kā liecina statistikas dati, pērn par braukšanu dzērumā sodīti 3800 velobraucēju, bet pirms desmit gadiem šis skaitlis bija divreiz mazāks – 1600. Iereibušie velobraucēji pērn bija iesaistīti 95 ceļu satiksmes negadījumos. No tiem 69 gadījumos cietuši cilvēki. Tiesa, ne vienmēr avāriju izraisītāji bija velobraucēji.

Gan 2014.gadā, gan 2015.gadā vairāk nekā puse no sodītajiem velosipēdistiem brauca pie stūres stiprā alkohola reibumā, kad izelpā bija konstatēta vairāk nekā pusotra promile. Visbiežāk par braukšanu reibumā ar velosipēdu pieķer vīriešus – 18 līdz pat 70 gadu vecumā. Sievietes, pēc statistikas, ir daudz disciplinētākas.

“Jo lielāks reibums, jo vairāk apdraudējuma, jo spēja reaģēt uz kaut ko samazinās. Lielajos pasākumos konstanti pārbaudām arī velosipēdistus. Policijā šajā virzienā strādās un cerēsim, ka tas savus augļus dos,” komentēja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietnieks Andris Locs.

Šie iereibušie pedāļminēji ir grūti ietekmējami – tā savukārt uzskata Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts Oskars Irbītis. Lielākā daļa no viņiem nevar zaudēt arī autovadītāja apliecību, jo tikai 3% no noķertajiem velosipēdistiem tāda ir.

“Tas ceļa platums, pa kuru viņš var notrāpīt, bieži vien ir pa visu autojoslu, viņš bieži vien pat pretējā joslā iebrauc. Protams, viņš steberē pa ceļu, krīt. Autovadītājam ir ļoti grūti izvairīties no šāda riteņbraucēja. Tas ir būtisks apdraudējums, īpaši tas attiecas uz ārpus pilsētas ceļiem, kur dzērājs lavās uz mājām,” komentēja Irbītis.

Vēl parasti šādiem braucējiem velosipēds ir sliktā tehniskā stāvoklī.
Eksperti uzskata, ka vajadzētu pieņemt skarbākus soda mērus – paaugstināt sodu par šo pārkāpumu vai arī pielietot arestu līdz 15 diennaktīm. Patlaban sods velobraucējam, kurš izdara šādu pārkāpumu, ir no 30 līdz 170 eiro.

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+